Любіть життя, бо воно єдине і ніколи не повториться... Насолоджуйтесь життям...Живіть так, щоб вам ніхто не дорікнув, що ви просто животіли, залиште після себе добрий слід. О.А.Захаренко
Відділ освіти, у справах сім’ї, молоді та спорту Шполянської районної державної адміністрації

Методична майстерня

Головне меню

10.12.2016

 

Зустріч із Майстром

Нещодавно на базі Шполянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 відбулось заняття майстер-класу вчителів географії, який працює над проблемою «Використання методів критичного мислення на уроках географії». Майстер-клас - це одна з форм ефективного професійного, активного навчання, метою якого є передача вчителями - майстрами свого досвіду роботи щодо використання різноманітних інтерактивних методів роботи з учнями на  уроках, розвитку творчого потенціалу,  підвищення професійного рівня. У ході майстер-класу педагог розповідає і, що є більш важливо, показує, як застосовувати на практиці різноманітні методи і прийоми. Керівник майстер-класу - вчитель-методист Браганець Тетяна Іванівна підготувала урок, в конструктивну канву якого включила прийоми технології критичного мислення «Займи позицію-зміни позицію», «Експерти проти журналістів», «Закінчити речення», складання сенканів та написання есе. Слухачі майстер-класу переконались, що різноманіття  навчальних ситуацій активізують навчальну діяльність учнів - навчання стає результативнішим. Для молодих колег Тетяна Іванівна підготувала пам’ятки щодо застосування окремих прийомів технологій критичного мислення, запропонувала прийом «Рюкзачок», в який слухачі мають «складати» вивчені на заняттях майстер-класу методи та прийоми.

Ложкова З.О., методист РМК


06.10.2016

До уваги вчителів географії,що викладають географію у 8 класі за новою програмою.

Пропонуємо зразок проведення досліджень у 8 класі ( «Україна у світі: населення, природа») за «Зошитом для практичних робіт»,автор Капіруліна С.Л.


09.03.2016

Проведено майстер-клас вчителів географії

У 2015-2016 навчальному  році в районі започатковано майстер-клас вчителів географії, які працюють над проблемою «Використання методів критичного мислення на уроках географії» В рамках роботи цього методичного об’єднання  в грудні 2015 року вже ділилася із колегами досвідом роботи вчитель географії Шполянської ЗОШ №1 Коломійчук Т.А., а в квітні  планується захід у Шполянській школі №5 під керівництвом учителя Браганець Т.І. Нещодавно на базі Шполянського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2-ліцей» проведено відкритий урок у 6 класі на тему  «Клімат. Основні показники клімату», який підготувала вчитель вищої категорії, старший вчитель Стецька Світлана Михайлівна. Досвідчений педагог використала багато різноманітних методів та форм роботи: фронтально проведено ущільнене опитування, розв’язування географічних задач, розгадування кросвордів, словникову роботу; організовано роботу із зошитом, підручником, географічною картою. Найбільш цінним було те, що вчитель показала застосування на практиці методів критичного мислення: кубування, читання тексту з позначками, гронування. Використання таких форм роботи виховує особистість, яка вміє мислити, правильно й точно висловлювати думки, коректно спілкуватися, здатна здійснювати самостійний вибір і приймати відповідальні рішення у різноманітних життєвих ситуаціях. А починається критичне мислення із постановки проблеми, яку потрібно вирішити. Цей намір  рухатиме дитяча допитливість, яку вчитель повинен бачити в учневі і постійно її підживлювати. Світлана Михайлівна  створила разом з учнями атмосферу  співпраці, в якій вони стали співучасниками процесу вироблення цілей, завдань, змісту і напрямів уроку. Учасники майстер-класу висловили схвальні думки про проведений урок. Досвідчені вчителі Ложкова З.О., Коломійчук Т. А., Браганець Т. І., директор НВК Каракаш І.Г.  оцінили урок як високоефективний, а молоді колеги Скляр Л.П., Стадник І.І. виявили бажання використовувати побачене у своїй роботі.

Ложкова З.О., методист РМК


08.09.2015

Виховуємо патріотів на уроках географії 

Шкільна географія відіграє значну роль у вихованні патріотизму підростаючого покоління. Патріотичне виховання – виховання засобами шкільної географії людини-громадянина, людини-патріота, основними рисами якої є національна самосвідомість, почуття любові до своєї Батьківщини, шанобливе ставлення до народних традицій, звичаїв, обрядів, як ланки, що визначає духовну єдність поколінь, почуття громадянської й соціальної відповідальності, бажання поліпшити умови життя в рідній місцевості. Шляхами реалізації завдань патріотичного виховання в процесі навчання географії мають стати  (читати методичні рекомендації).

Особливістю впровадження Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді на уроках географії у 2015-2016 н. р. буде відзначення таких ювілеїв – 115 років від дня народження Володимира Михайловича Кубійовича, українського  економ-географа, демографа, енциклопедиста; 150-річчя Михайла Івановича Туган-Барановського, українського економіста, економ-географа, державного діяча, 150-річчя  Георгія  Миколайовича Висоцького,  українського фізико-географа, ґрунтознавця, палеоботаніка; 150-річчя – Софії Русової, педагога, фундатора українського краєзнавства. Необхідно висвітлити ці події під час проведення тижнів географії та економіки, Всеукраїнських конкурсів,  олімпіад та в рамках МАН.


Радимо використати

Творчою група вчителів географії в складі  Браганець Т.І., Геращенко З.В., Говор С.В., Коломійчук Т.А., Мельниченко А.В.,  Стецької С.М.,  (керівник - методист Ложкова З.О.) укладено посібник  «Щоб урок географії був цікавим».  У посібнику зібрані приклади використання прийомів технології критичного мислення на уроках географії, а саме:

1.Практичне застосування технології критичного  мислення

2.Навчання учнів процедури «порівняння»

3.Навчання учнів процедури «пояснення»

4.Практичні роботи

5.Дослідження

6.Проектне  навчання

7.Розвиток  творчо-пізнавальних інтересів учнів за допомогою створення постерів

8.Інтернет-уроки з географії

9.Як створити презентацію з географії

 

 Пропонуємо  вчителям приклади  деяких прийомів , включених в посібник, для використання при конструюванні уроків географії. 


Сучасні педагогічні технології на уроках географії

Столиці – анаграми

За допомогою підказок відгадайте вихідне слово. Далі переставляючи в ньому літери таким чином, щоб утворилась столиця якої-небудь держави.

1.     Річка, на якій стоїть місто Санкт-Петербург, а на Дунаї – «столиця вальсів» (Нева – Вена – Відень).

2.     Індивідуальна музична партія, а в одній із скандинавських столиць – VIзимові Олімпійські ігри (соло – Осло).

3.     Пішохідна вулиця Москви, а в Африці – «апельсиновий гай» (Арбат – Рабат).

4.     Планета – богиня, а на р. Раздан в Закавказзі – місто? (Венера – Єреван).

5.     Здобна подружка чорного хліба, а у Південно-Західній Азії – столиця гірської країни? (булка – Кабул).

6.     Острівна країна біля берегів Центральної Америки, «зелена ящірка», столиця на березі Каспію? (Куба – Баку)


     Географічна вікторина –жарт

1.     Яка ріка тече від букви «А» до букви «Я»?

(«Від букви «А» до букви «Я» тече ріка Амударя». С. Я.Маршак).

2.     Який континент тягнеться від букви «А» до букви «Я»?

(АвстраліЯ).

3.     Що займає половину будь-якого острова?

(Рів -, Ост-Рів).

4.     Що є у річки, озера, моря, а немає в океані?

(літера «Р»).

5.     Яка російська річка «протікає» в Лондоні?

(Дон, - Лон-Дон, а точніше Темза).

6.     Назвіть найтонший у світі гострий мис.

(Голковий).

7.     Яку затоку кожний географ вважає своєю?

(затока Географа у Індійському океані поблизу південно-східних берегів Австралії)

8.     Де протікає «парламентська» річка?

(Сейм – ліва притока Десни, Сейм  - назва парламенту у деяких країнах).

9.     У якої річки є гараж для літаків?

(у Ангари – ангар-а).

10.Назвіть «найрозумніший» гірський хребет світу.

(хребет Академії Наук у Західному Памірі у Таджикистані).

11.Назвою якого півострова називають далекі парти у класі?

(Камчатка).

12.Чи допоможе географія знайти щастя?

(так, вона підкаже, що м. Щастя знаходиться у Луганській області на р. Сіверський Донець).

13.Що є і у черевика, і у гори, і у хвилі?

(підошва).


Географічні дослідження на  території України (розробка уроку)


«Поняття про НТР, її основні риси.Технополіси світу».( розробка уроку)


Нові сторінки в біографії Тараса Шевченка.Тарас Шевченко - географ і картограф


Географічна розминка. Географія довкола нас


Складання сенканів


Бліц- турнір


Конкурс ерудитів


Географічні детективи