Любіть життя, бо воно єдине і ніколи не повториться... Насолоджуйтесь життям...Живіть так, щоб вам ніхто не дорікнув, що ви просто животіли, залиште після себе добрий слід. О.А.Захаренко
Відділ освіти, у справах сім’ї, молоді та спорту Шполянської районної державної адміністрації

Іноземні мови

Головне меню

24.12.2014

Знання англійської – важлива конкурентна перевага

Знання англійської мови необхідні людям в сучасному світі - кордони між державами поступово стираються, а міжнародною мовою, якою володіє більшість людей в країнах світу, є англійська. Найкраще починати навчання іноземної мови з дитинства. Якість отриманих знань безпосередньо залежить від того, як побудовано заняття. Діти набагато краще засвоюють матеріал, коли процес йде весело і цікаво.Нещодавно на базі Шполянського НВК "ЗОш І-ІІІ ступенів №3- гімназія" відбувся майстер-клас для вчителів англійської мови на тему «Забезпечення реалізації соціокультурної компетентності на уроках іноземної мови початкової школи», присвячений основним методичним засадам щодо застосування сучасних комунікативних технологій у процесі навчання англійської мови учнів загальноосвітніх навчальних  закладів, а  саме: особливості комунікативного підходу у процесі викладання англійської мови  у початкових класах; врахування українознавчого компоненту та формування соціокультурної компетентності у процесі викладання англійської мови; поєднання вивчення лексичного матеріалу з письмом, говорінням, аудіюванням та  читанням; використання ІКТ та можливостей мережі Інтернет на уроках англійської мови. Нововведення при вивченні іноземної мови потребують нестандартного підходу до виконання навчальних програм, формування відповідних компетенцій, підготовки учнів до інтеграції в сучасний соціум. Як зазначила вчитель Шполянського НВК №3 Кравченко Т.В., соціокультурна компетенція є важливою складовою у формуванні комунікативної компетенції учнів і представила урок в 3 класі, спрямований на розвиток навичок говоріння, аудіювання, письма та читання в контексті формування соціокультурної компетенції. У рамках майстер-класу Кравченко Т.В., учитель вищої категорії (педагогічне звання – «вчитель-методист»), провела нетрадиційний урок англійської мови з використанням інтерактивних методів навчання. Тамара Володимирівна успішно організувала роботу учнів, активізувала їх розумову діяльність, використавши різноманітні методи та прийоми навчання. Створена на уроці ситуація успіху допомогла кожному учню пережити радість від досягнутого результату. Діти ділилися своїми здобутками, презентували творчі проектні роботи.У невимушеній атмосфері взаємодовіри учні спілкувалисяз учителем, один з одним англійською мовою, читали тексти, відтворювали діалоги, подорожували, змагались у знаннях навчального матеріалу.Учасникам заходу були запропоновані інтерактивні форми діяльності для засвоєння мовних тем  «Україна – наша Батьківщина», «Державні символи України», «Звичаї та традиції українців», «Символи Великобританії», «Англомовні країни», «Це цікаво знати!». Сподіваємося, що традиція проведення подібних заходів сприятиме підвищенню професійного рівня вчителів англійської мови району.


11.11.2013

Якість освіти: унікальна роль мови

17 жовтня 2013 року в Київському національному лінгвістичному університеті під головуванням заступника Міністра освіти і науки України  Бориса Жебровського пройшов Всеукраїнський форум вчителів іноземних мов «Якість освіти: унікальна роль мови». В складі делегації від Черкащини в ньому взяла участь методист Шполянського райметодкабінету, вчитель іноземних мов Кравченко Тамара Володимирівна. З вітальним словом розпочав пленарне засіданняректор Київського національного лінгвістичного університету Роман Васько. Про роль іноземної мови у забезпеченні якісної освіти  говорив заступник Міністра освіти і науки Борис Жебровський. Він наголосив,що «сьогодні Україна впевнено крокує в європейську сім’ю народів і не знати іноземної мови, принаймні не зручно. Учні ніколи не будуть мати успіх на ринку праці, якщо вони не володіють одною-двома іноземними мовами».Він зазначив, що роль іноземної мови у забезпеченні якісної освіти дуже велика. «Її нічим не можна замінити. Вона проголошена у багатьох міжнародних документах, зафіксована в наших стандартах. Останній Форум міністрів країн Європи, який проходив у квітні в Хельсінкі, розглядав питання якості освіти. Серед критеріїв, які безумовно впливають на якість освіти, – це звичайно білінгвістика, вивчення іноземних мов», - повідомив заступник Міністра.« Мовна освіта у багатокультурному суспільстві: проблеми інтелектуального виклику»- тема виступу  директора Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Олександра Удода. Актуальність вивчення другої іноземної мови важко переоцінити. Тож з великою увагою слухали думки завідувача лабораторії навчання іноземних мов Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України Валерія Редька « Навчання другої іноземної мови: методологія, проблеми, перспективи».У заході взяли також участь доктор педагогічних наук, професор Софія Ніколаєва; директор Британської Ради в Україні Мартін Даул; заступник директора Гете-Інституту в Україні Петра Кьоппер-Маєр, аташе Посольства Французької Республіки в Україні Вірджінія Вільшанж; добровольці Корпусу Миру США в Україні.Також у рамках форуму відбувся круглий стіл «Особливості навчально-методичного забезпечення з іноземних мов учнів загальноосвітніх навчальних закладів», у якому взяли участь автори підручників з іноземних мов, представники Інституту педагогіки НАПН України: Л.В.Калініна, О.Д.Карпюк, Т.Г.Пахомова, Н.П.Басай, С.Г.Сотникова, М.П.Малигіна, В.М.Буренко. Учителі порушували питання, пов’язані з використанням ІКТ не лише на уроках, але й у процесі підготовки та перепідготовки вчителя; організацією навчання через дистанційну форму навчання; проведення вебінарів для вчителів; створення не лише підручників, але і навчально-методичних комплектів. Загалом учителі позитивно сприйняли та оцінили інноваційні кроки у реформуванні іншомовної освіти та роботу Міністерства освіти і науки України у цьому напрямку.


18.04.2013

Началися молоді вчителі, що викладають англійську мову

17 квітня  на базі Топильнянського НВК відбувся районний семінар - практикум для  молодих вчителів англійської мови «Школа росту педагогічної майстерності учителів іноземних мов» з теми «Організація роботи з обдарованими дітьми». Семінар розпочався виступом директора школи В.П.Коваленко, яка ознайомила учасників зібрання  з системою роботи, традиціями школи. Цікавою для вчителів стала  мультимедійна презентація «Використання додаткових засобів навчання учнів на уроках англійської мови на початковому етапі навчання» ,підготовлена вчителем Капустинського НВК Броварською І.В. А такий захід, як захист вчительських презентацій «Індивідуальний стиль моєї педагогічної діяльності»,  відбувається постійно з метою обміну досвіду між вчителями, адже вони мають змогу поповнитися новими знаннями,  поспілкуватися на професійні теми, а також отримати рекомендації щодо впровадження методики викладання окремих аспектів іноземних мов тощо. Учасники семінару відвідали урок англійської мови в 2 класі "Вивчати англійську – це так цікаво!" та позакласний захід - свято англійської абетки   «ABCParty»,  підготовлений вчителем В.М.Яременко. Маленькі  другокласники, які вперше в цьому році почали вивчати іноземну мову, показали, що вони вміють не тільки читати, писати і відповідати на запитання, а й описувати свої улюблені іграшки, співати, розгадувати ребуси та гратись навчаючись. Приємно, що ще з молодших класів учнів навчають елементам самооцінювання: вони самі обирали  «оцінки» на «Дереві досягнень».  Наступним етапом семінару було свято  « ABCParty”, в якому брали участь учні 1-2 класів, запропонувавши  глядачам різноманітні сценки, інсценізацію віршиків, запальні та вишукані танці. У залі лунав веселий сміх під час рухливих ігор та бурхливі оплески глядачів. Закінчилося свято виготовленням алфавітного дерева і піснею “FairyTale” .

Т.В.Кравченко, методист райметодкабінету


15.02.2013

Учитель - учителю

13 лютого у Шполянському НВК « ЗОШ І- ІІІ ступенів № 3- гімназія» відбувся майстер - клас Кравченко Тамари Володимирівни, вчителя англійської мови, з проблеми «Застосування інформаційних технологій в процесі вивчення іноземних мов. Інтернет – проекти: WWW– проекти, E – mail -проекти». У роботі майстер-класу взяли участь  вчителі англійської мови шкіл району. В практичній частині  учасники зібрання змогли належно оцінити майстерність вчителя щодо методів та прийомів організації навчальної діяльності, що забезпечують мотивацію до вивчення іноземної мови. Обговорювалися  також наступні питання: структура проекту, як правильно обирати завдання та он-лайн ресурси для проекту; в чому полягає освітня цінність інформаційних технологій, а також питання Інтернет безпеки учнів, які потрібно враховувати при роботі з Інтернет - ресурсами. Тамара Володимирівна поділилася досвідом роботи щодо проектних технологій, презентувала зразки власних та учнівських  проектів ( презентацій та публікацій), а підводячи підсумки роботи,  дала практичні поради та методичні рекомендації щодо застосування інформаційних технологій  та методу проектів на уроках англійської мови.


21.02.2013

Обговорено актуальні аспекти вивчення іноземних мов

 8 лютого 2013 року на базі Шполянського НВК « ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 - ліцей» відбувся семінар – тренінг вчителів іноземних мов району з теми «Шляхи інтенсифікації процесу викладання іншомовного спілкування» за участю Пахомової Тетяни Геннадіївни, завідувача кабінету іноземних мов Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, кандидата педагогічних наук. В ході методично обґрунтованого заходу відбулось обговорення актуальних питань щодо викладання іноземної мови в першому класі, окреслено першочергові завдання вчителів, що сприяють формуванню позитивної мотивації  учнів до вивчення іноземної мови та формування їх комунікативної компетенції, яка забезпечується лінгвістичним, мовленнєвим і соціокультурним досвідом з урахуванням вікових можливостей молодших школярів. Тетяна Геннадіївна звернула увагу вчителів на засади сучасної психолого - педагогічної теорії та практики, адже вивчення іноземних мов розглядається як процес особистісного розвитку учня і водночас не обмежує творчої ініціативи вчителя, а також надала вчителям практичні знання, матеріали,що містять  поради й тести, які можуть бути використані в навчальному процесі. Серед них - пріоритетні: навчати граючись,бачити успіхи, працювати на позитиві, не помічати невдачі,застосовувати комунікативну атаку в перші хвилини уроку, використовувати елементи проектної діяльності. Вчителі району щиро вдячні Пахомовій Т.Г. за змістовний семінар, що сприяв підвищенню фахової майстерності.


20.02.2013

Важливість вивчення іноземних мов у сучасному світі

Знання однієї мови дозволяє увійти в коридор життя,

знання двох мов – відкриває вам усі двері у цьому коридорі.

Франк Сміт

Знання іноземних мов – це ключ до успіху в сучасному світі, де спілкування іноземними мовами та обробка величезних обсягів інформації набуває все більшого значення. Інтерес до вивчення мов традиційно великий, бо,перефразовуючи відомий вислів, можна сміливо сказати, що той, хто володіє мовами, володіє світом.Загалом людина, яка володіє мовами, різнобічно розвинута особистість, володіє кращими здібностями до вивчення нового, вільніша та більш впевнена у спілкуванні з людьми.   Стара приказка говорить: «Скільки мов ти знаєш, стільки раз ти людина». Тобто, чим більше мов на сьогодні ти знаєш, тим краще. Адже, кожна мова – це ключ, який відкриває двері до чогось свого, до чогось нового.Так, наприклад, англійська мова– це офіційна мова міжнародного бізнесу та торгівлі, Інтернету і техніки, науки і мистецтв. 80% ділового мовного простору займає саме вона. Кожен з нас все частіше стикається з нею у спілкуванні з партнерами по роботі і на відпочинку. Англійська мова використовується при заповненні анкет, складаннірезюме, у діловому та приватному листуванні. Володіння англійською мовою – вже не дивовижна навичка, а необхідність. Нині її навчають у дитячих садках, школах, вузах, не кажучи вже про численні курси та тренінги. А в деяких країнах навіть математика і деякі інші предмети шкільної програми викладають англійською мовою.Німецька мова– це мова техніки і фінансів. За останні п'ять років попит на неї значно виріс, з'явилося багато німецьких партнерів та інвесторів. Інтенсивно імпортуються товари з Німеччини, наприклад, сантехніка, меблі, електроніка, автомобілі. А отже, потрібні люди, які можуть з цими імпортерами спілкуватися. Знання німецької мови також вітається в представництвах німецьких банків.Очевидно також, що стрімко набирає обертів актуальність японської та китайської мов.Багато східних фірм відкривають філії в інших країнах і шукають фахівців, які добре володіють мовою. А знайти таких - поки не просто. Крім того, що вивчення японської (як і китайської) - неймовірно складний і трудомісткий процес, займатися цим марно, не маючи абсолютного слуху і хорошої зорової пам'яті.  Далеко не останнє місце в рейтингу популярності займає французька мова. Якщо вже буде можливість її застосувати, французька допоможе легко заручитися симпатією і вічною дружбою французів.Трохи менше шанувальників у польської, болгарської та скандинавськихмов, але робота перекладача таких людей чекає завжди.  Арабська мова теж не особливо актуальна, особливо для жінок, адже найчастіше араби вважають за краще брати на роботу чоловіків. Дівчат, які володіють арабською, більш охоче беруть на роботу викладачами або приватними репетиторами, що теж досить непогано. У Туреччині подібної дискримінації взагалі немає, володіння турецькою дає відмінний заробіток в торгових компаніях і, особливо, в туристичних фірмах. Досить цікавим є те, що 100% опитуваних респондентів вважають, що знання іноземних мов дають більше шансів для отримання високооплачуваної престижної роботи. 95% мають користь від володіння іноземними мовами у повсякденному житті, а саме: можливість спілкуватися з іноземцями, можливість розуміти зміст іноземних пісень, перегляд та читання книг в оригіналі, можливість додаткового заробітку, змога розуміти інструкції до медицини та техніки, які написані іноземною мовою, полегшене використання Інтернету.  Отже, ми чітко бачимо, що у наш час з'являється все більше і більше охочих знати іноземні мови. Вони розуміють важливість їх вивчення. Вони не вважають це прагнення лише даниною моді, а замислюються про ті переваги, які дає знання іноземних мов будь-якій культурній людині. Вивчення будь-якої іноземної мови розкриває перед нами нові можливості, робить багатшим наш духовний світ. Володіючи іноземною мовою, людина автоматично переходить на вищий соціальний ступінь, оскільки стає конкурентоспроможним претендентом на високооплачувану посаду. Адже, як відомо, престижні організації, зазвичай, або самі є представниками іноземних фірм, або ведуть з ними активну партнерську діяльність. А там без знання іноземної мови не обійтися! Іноземні мови покращують якість нашого життя у всіх її сферах.

Чи актуально сьогодні вивчати іноземні мови?

Чому люди переймаються питанням вивчення іноземних мов, не шкодуючи своїх сил, часу і грошей? Ось що говорить з цього приводу маркетинг-дослідження, проведене київським науково-освітнім центом. Стимулом до вивчення іноземних мов 51% опитаних людей називають кар'єрне зростання, 23% - навчання і стажування за кордоном, 12% роблять це для того, щоб зробити свій відпочинок більш комфортним, 7% збираються в ділові закордонні подорожі, 4% навчаються для участі в міжнародних конференціях і лише 3% опитаних працюють з іноземними партнерами. Як видно, переважна більшість відповідей безпосередньо пов'язана з роботою і просуванням по кар'єрних сходах. Висновок з цього напрошується один: для успішної роботи в найрізноманітніших сферах і напрямках однієї рідної мови явно буде недостатньо, необхідне знання іноземної мови.

Перепустка у світ успіху

Успішний шлях багатьох кар'єристів починається з навчання і стажування за кордоном. Престижно і перспективно здобувати освіту у ВНЗ Великої Британії, Канади, США та інших розвинених країн. КрімпопулярнихпрограмMBA (Master of Business Administration) єйменшвідоміаналоги: CFA (Chartered Financial Analyst qualification), ACCA (Chartered Association of Certified Accountants). Для участі в будь-якому з цих проектів знову ж таки вкрай необхідно володіти іноземною мовою.Це корисне вміння дозволяє одержати доступ до іноземних сайтів і друкованих видань. З часом можна навчитися не тільки читати і писати іноземною мовою, але і думати, а отже, створювати іншомовні презентації, відвідувати міжнародні конференції та тренінги, вести ділове листування. Такі навички знання іноземної мови роботодавець обов'язково оцінить.Фахівці, які володіють іноземними мовами, будуть все більш і більш затребувані з кожним роком. Причому, не тільки економісти, менеджери, юристи, адміністративні працівники, а й секретарі, представники виробничих спеціальностей, навіть будівельники та різноробочі.Великою проблемою для роботодавців є те, що розмовною та діловою мовою володіють багато, а ось технічна іноземна мова поширена значно менше. Тому іноземні компанії готові платити величезні гроші тим, хто нею володіє. Архітектори, будівельники, бухгалтери, хіміки, фізики, що знають іноземні мови, завжди будуть затребувані у таких компаніях та можуть розраховувати на дуже істотні надбавки до зарплати. Хоча, на жаль, більшість представників цих спеціальностей на сьогоднішній день і не здогадуються, яку вигоду могло б їм принести знання іноземної мови. На першому місці за популярністю, звичайно, непорушно стоїть англійська мова. У всіх транснаціональних компаніях англійська мова - загальнокорпоративна мова, якою користуються для спілкування з керівництвом і для зв'язку з філіями в різних країнах. Тому економісти, фінансисти, торгові представники, секретарі, телефонні оператори, просто активні та ділові люди не уявляють свого життя без англійської мови. Програмісти теж повинні з нею «товаришувати», як мінімум, щоб розбиратися в англомовних програмах.Тому якщо хочете підвищити свої шанси добре працевлаштуватися, крім рідної, вивчіть ще англійську мову.

Т.В.Кравченко, методист райметодкабінету


22.02.2013

Метод проектів як засіб креативно-пізнавальної діяльності школярів у розвитку сучасної шкільної іншомовної освіти

 На порозі XXI століття закономірно постає питання  про нову школу, яка створила б умови для повноцінного фізичного, психічного, соціального та духовного розвитку дитини і плекала людину, здатну будувати демократичну державу. Сучасна школа повинна допомогти учням відчувати себе впевненими на ринку праці, вміти адаптуватися до соціальних змін і криз у суспільстві, бути психологічно стійкими, розвивати здатність до самоорганізації. Це вимагає пошуку нових форм організації навчально-виховного процесу, які дозволили б:  забезпечити високий інструментальний рівень знань випускників, уміння самостійно набувати і застосовувати їх на практиці; розвивати кожного учня як творчу особистість, здатну до практичної роботи; залучати кожного учня до активної пізнавальної діяльності; формувати навички пізнавальної і дослідницької діяльності, розвивати критичне мислення; формувати в учнів цілісну картину світу;спілкуватисязодноліткаминетількисвоєїшколи, міста, але й інших міст і навіть країн;  грамотно працювати з інформацієюі т.д. Ось уже більше століття суспільство закріплює за школою дві основні функції: розвивальну (становлення особистості) та соціальну або адаптивну (введення дитини з допомогою навчання у розгалужену структуру соціальних ролей). Наша школа, виконуючи перше завдання, забезпечує належний рівень освіти, хоча і ціною навантажень всіх учасників освітнього процесу, а ось адаптивна задача вирішується неефективно. Цьому є і об’єктивні причини: зараз система освіти разом із суспільством переживає зміну системи цінностей і стилю життя всіх соціальних груп. Відсутнє не тільки соціальне замовлення на відповідний тип освіти, але й найбільш загальне уявлення про напрям його розвитку. Проте освітній процес, на відміну від виробничого, неможливо зупинити. А тому школа, навіть в умовах кризи, працює, перебудовується на ходу, не зупиняючи пошук нових форм організації навчальної діяльності, освітніх моделей і т. п.Все більше вчителів у школах України цікавляться і використовують проектну діяльність учнів. Ідея включення проектної діяльності в освітній процес була запропонована американським педагогом і філософом Джоном Дьюї більше століття тому. Вперше у вітчизняній педагогіці актуальність цієї проблеми вивчав  О.Макаренко, який в результаті своєї новаторської педагогічної діяльності дійшов висновку про проектування особистості як суб’єкта педагогічної праці. Таку думку не раз висловлював В.Сухомлинський, багатогранну педагогічну спадщину якого проймає ідея проектування людини. Визначення суті проектування як педагогічного явища є досить складним, бо надзвичайно складними і багатоцінними є система проектування і сам педагогічний процесс.Метод проектів будується на засадах гуманістичної та дитино центристської педагогіки, де у центрі навчального процесу перебуває дитина з її особливостями, інтересами, потребами, втілює ідею індивідуалізації навчального процесу та розвивального навчання, а також позитивно впливає на різні сфери педагогічної  діяльності.Цей метод не є альтернативою класно-урочної системи, натомість – це додатковий засіб, що підвищує якість навчання, розвиває пізнавальну сферу та особистісні якості школярів. Метод проектів є ефективним засобом розвитку пізнавального інтересу учнів. Його головною метою  є  не  отримання  високої  оцінки,  а  досягнення  позитивного  результату  в  розв’язанні  певної  проблеми.Проектна  діяльність  дає  змогу  поглибити  знання  учнів   з  навчальних  предметів, визначити  їхні  здібності, розвинути  інтерес  до  дослідницької  роботи, сформувати  вміння  працювати  з  різноманітними  інформаційними  джерелами, навчити  проводити  спостереження  та  робити  висновки, залучитися  до  пошукової  діяльності, відкриває  в  учнях  здібності  лідерів, які  вчаться  організовувати роботу в групах, уміння співпрацювати, відчувати  себе  членом  команди, брати відповідальність на себе, реалізовувати результати діяльності. Це  відповідає соціальному запиту сучасності: надається перевага комунікативній компетентності – учитися жити разом.     Вивчення іноземної мови надзвичайно важливе на сучасному етапі розвитку суспільства. Початок оволодіння цими знаннями закладається саме в школі через  співпрацю вчителя і  учня. А від зацікавленості дітей у навчанні залежить подальший результат. Одним із дієвих способів організації мовної взаємодії на уроках англійської мови  є метод проектів як засіб формування позитивного інтересу до  іншомовної культури. Він  дозволяє учням  виявити самостійність у виборі джерел інформації, способу її викладу і презентації результатів роботи. Проектна методика дозволяє вести індивідуальну роботу над темою, яка викликає найбільший інтерес учасника проекту. Досліджуючи певне питання, учень самостійно відшукує, опрацьовує і систематизує інформацію з різних джерел, а потім оформляє її у вигляді презентації, маючи можливість виявити не лише розумові, а й творчі здібності. Обмін результатами проведеної роботи сприяє розширенню загального кругозору та збагаченню словникового складу усіх учасників, які присутні на захисті проектів. Виконання таких завдань дозволяє учням бачити практичну користь  від вивчення іноземних мов, внаслідок чого підвищується інтерес до предмету. Одним із напрямів діяльності стала всесвітня ініціатива «Intel® Навчання для майбутнього», яка спрямована на розвиток шкільної освіти, завдяки навчанню вчителів використанню комп'ютерних технологій у навчально-пізнавальній діяльності учнів. Навчання вчителів за програмою «Intel® Навчання для майбутнього» піднімає організацію проектної діяльності на якісно інший рівень. Саме курси за цією освітньою програмою  надали  можливість вчителям іноземних мов Шполянського НВК «ЗОШ І- ІІІ ступенів №3-гімназія» подивитися по-іншому на освіту, викладання предмету. Пройшовши свого часу навчання за даною програмою, вчитель Кравченко Т.В. стала однією з перших, хто  активно почав використовувати комп’ютерні технології та метод проектів в навчальній діяльності. І результати не забарились: зріс інтерес до вивчення іноземних мов, поступово зникла боязкість при захисті проектів та представленні публікацій, актуальність,якість та рівень підготовлених проектів зростала. Результати роботи над цим методом могли бачити не тільки вчителі гімназії, а й району. Адже на семінарах, майстер –класах, які проводить Тамара Володимирівна, завжди людно: досвідчені вчителі та вчителі-початківці здобувають новий досвід у роботі над методом проектів.Активно долучилась до методу проектів і вчитель гімназії Золотоверха Л.О., яка теж виробила  свої підходи з його використання. Відкриті уроки вчителя, що проводились в рамках районних семінарських занять, показали високий рівень володіння програмовим матеріалом учнями та їхній інтелектуальний ріст. Тож вчителі кафедри іноземних мов нашого навчального закладу, працюючи над проблемою  «Удосконалення форм і методів навчально- виховного процесу на основі використання ІКТ та їх вплив на якість знань учнів», сприяють  креативно-пізнавальній  діяльності школярів,розвитку їх інтелекту. В цілому, це сприяє реалізації одного з провідних завдань середньої школи –навчати учнів успіху, у нашому випадку – вивчення й використання іноземної мови в міжкультурному спілкуванні.

Т.В.Кравченко, методист райметодкабінету


04.01.2013

Методоб'єднання  вчителів  іноземної мови: підсумки І півріччя 2012-2013 н.р.

Одним зі шляхів підвищення методичного рівня вчителів є їх методичне об'єднання.Робота методоб'єднань не обмежується лише проведенням засідань. У період між засіданнями проводяться семінари - практикуми, індивідуальні консультації для молодих учителів, бесіди за круглим столом, вивчається і впроваджується вчителями передовий педагогічний досвід, проводяться учнівські олімпіади і інше. За І півріччя 2012-2013 н.р. було проведено два засідання методичного об'єднання (серпень, січень), де вивчались і обговорювались  документи  Міністерства освіти з питань удосконалення навчально-виховного процесу, заслуховувались доповіді з актуальних питань навчання і виховання учнів, проведено огляд новинок літератури з педагогіки, психології, методики викладання іноземних мов, проаналізовано навчальні програми, підручники, посібники, дидактичний матеріал, методичні рекомендації щодо викладання іноземних мов в 2012-2013 н.р.Загальновідомо,що однією з найпоширеніших колективних форм методичної роботи є семінари – практикуми вчителів іноземних мов, завданням яких є впровадження у практику роботи передового педагогічного досвіду і надбань педагогічної науки. В ході проведення  семінарських занять « Школа росту педмайстерності вчителів іноземних мов» (05.09.2012, 05.12.2012), семінарів – практикумів вчителів німецької, англійської та  французької мов (08.10.2012, 17.10.2012 та 08.11. 2012), майстер- класу вчителя Кравченко Т.В. (26.12.2012) аналізувались якість знань, умінь і навичок учнів, форми та методи роботи вчителя на відкритому уроці; проводилось моделювання навчальних занять, дискусії, розв'язувались педагогічні завдання і ситуації тощо. У своїй роботі ми практикуємо, щоб відкритий урок і доповідь на практичному занятті проводив один й той же вчитель. Це дає змогу показати, як він вирішує дану проблему на уроці, а в доповіді узагальнюєвласний досвід.А під час їх обговорення  намагаємось забезпечити науковість аналізу, поєднуючи його з практичними рекомендаціями.  Як правило, принциповість і доброзичливість критичних зауважень сприяють підвищеннюфахового, методичного і психолого-педагогічного рівнів учителя.Ми переконані, що взаємовідвідування вчителями уроків має істотне значення у підвищенні педагогічної майстерності вчителів. Якщо молодий і недосвідчений учитель відвідає урок, що його проводить старший колега, то він може збагатити свій методичний запас. Якщо ж досвідчений педагог відвідає урок менш досвідченого колеги, то зможе порадити йому, як удосконалити той чи той момент уроку. Можливо, й досвідчений педагог знайде щось корисне для себе у молодшого коллеги.На нашу думку, важливу роль відіграють  індивідуальні консультації, де вчителеві даються конкретні поради з тих чи інших питань, рекомендують опрацювати відповідні журнальні статті, методичні посібники або методичні розробки уроків. Важливою формою підвищення наукового, фахового та методичного рівня вчителів є самоосвіта. У процесі самоосвіти він вивчає нову літературу з педагогіки, психології, методики викладання навчальної дисципліни, матеріали передового педагогічного досвіду, педагогічні та методичні журнали, збірники.Тому, вже  стало звичним проведення « Круглого столу» в рамках роботи семінарських занять, під час яких вчителі звітуються про результати роботи їх самостійної діяльності.

Т.В.Кравченко, методист районного методичного кабінету


29.12.2012

З  досвіду запровадження вивчення іноземної мови з першого класу вчителем Шполянського   НВК №3 Т.В.Кравченко

Згідно з Державним стандартом початкової загальної освіти іноземна мова  почала вивчатися як обов’язковий предмет з 1-го класу в усіх типах загальноосвітніх навчальних закладів.  З педагогічної точки зору, на етапі початкової школи особливо важливо розвивати в дітей позитивну мотивацію до вивчення іноземної мови та інтерес до пізнання світу навколо. Ефективність раннього початку вивчення іноземної мови не викликає сумніву, тому що мова, вивчена в дитинстві, розкриває мовні й комунікативні здібності учня, дає можливість бачення світу крізь призму кожної з мов, мислення  дітей стає багаторівневим.26 грудня, у рамках роботи майстер-класу вчителя іноземної мови Кравченко Тамари Володимирівни, на базі Шполянського НВК №3-гімназія проведено урок англійської мови у 1-А класі. На уроці широко використовувались ігрові технології, різні методи навчання, які дозволяють максимально підвищити ефективність навчально - виховного процесу. Тамара Володимирівна переконана, що діти найбільш ефективно засвоюють іноземну мову саме в процесі діяльності: під час гри, малювання, комунікативно-орієнтованих предметно-практичних дій. Ці види діяльності, серед яких ведучою в даному віці є рольова гра, допомагають учителеві побудувати заняття так, щоб у дитини виникло внутрішнє бажання спілкуватися іноземною мовою.  У своїй роботі  вчитель іноземної мови Шполянського НВК №3 Т.В.Кравченко використовує досвід першокласників, набутий ними у дошкільний період, а саме: знання дитини про себе та оточуючий світ, уміння розглядати й обговорювати зображене на малюнках, навички розмальовувати, вирізати, співати, розповідати вірші, виконувати рухи за командою, розігрувати короткі сценки і, звичайно ж грати. На кінець І семестру учні Тамари Володимирівни вміють привітати друга, вчителя, знають назви кольорів, вміють рахувати до 10, вивчили частину літер та орієнтуються в їх звуко-буквеному співвідношенні. Використання імітативно-ігрових та комунікативно-ігрових технологій сприяють формуванню в учнів усіх компонентів фонологічної компетенції: ритму, наголосу, інтонації. А це досягається завдяки використанню ІКТ, розучуванню віршиків, пісень.