Любіть життя, бо воно єдине і ніколи не повториться... Насолоджуйтесь життям...Живіть так, щоб вам ніхто не дорікнув, що ви просто животіли, залиште після себе добрий слід. О.А.Захаренко
Відділ освіти, у справах сім’ї, молоді та спорту Шполянської районної державної адміністрації

Новини

Головне меню

18.03.2017

Життя людини – найвища цінність

В Україні, як і в інших державах, поширені самогубства серед  дітей, підлітків, молоді. Статистика дзвінків на Національну дитячу "гарячу" лінію свідчить про те, що нижня вікова межа, коли дитина може вчинити суїцид,  знизилась  до 10-12 років  (ще два роки тому цей був вік 14-16 років). Діти цієї вікової категорії  є активними відвідувачами соціальних мереж, чим користуються злочинці, які залучають неповнолітніх до небезпечних груп, метою яких є доведення до самогубства. Саме цій, украй актуальній сьогодні темі, присвячено засідання інтервізійної групи практичних психологів та соціальних педагогів, яке відбулося 14 березня 2017 року на базі районного методичного кабінету. В ході засідання фахівці розглядали характерні ознаки та алгоритм залучення нових учасників суїцидальних спільнот «Море китів», «Тихий дім», «Синій кит», «Розбуди мене о 4.20», обговорили ще одну небезпечну гру серед підлітків під назвою «Зникли на 24 години», згідно правил якої підліток повинен піти з дому і не повідомляти про своє місцезнаходження впродовж доби. Працівники психологічної служби району з’ясували, що для того, аби запобігти участі дитини в таких небезпечних іграх, батькам варто більше уваги приділяти психологічному стану дитини. Ключовими для них мають бути наступні питання: «Чи знають ваші діти, що ви їх любите не за щось, а просто тому, що вони - ваші діти? Чи достатньо часу ви приділяєте своїй дитині? Чи не страждає дитина від дефіциту вашої уваги і щирого інтересу до її життя? Що ви знаєте про свою дитину? Чи завжди розумієте, що відбувається з нею? Чи готові ви відкласти "важливі" справи, щоб поговорити з дитиною? Чи говорить ваша дитина з вами про себе і про своє життя? Чи прийде саме до вас ваша дитина, якщо з нею раптом щось трапиться або буде загроза її життю?» Також необхідно звертати увагу на коло спілкування дитини, з ким і де вона проводить вільний час. Результатом засідання інтервізійної групи практичних психологів та соціальних педагогів стали рекомендації батькам щодо попередження означеного явища серед дітей та молоді та педагогічним працівникам щодо профілактики суїциду, створення позитивного психологічного клімату в навчальному закладі, адже прийняттю дитиною рішення про самогубство передують тижні, а то й місяці страждань, роздумів, вагань. Його передумовою є психологічне неблагополуччя дитини чи підлітка, що може бути пов’язане з почуттям самотності, непотрібності, низькою самооцінкою, конфліктами вдома чи в навчальному закладі. Рішення про суїцид не може бути прийняте дитиною лише через участь у певних групах і ніякий посилений контроль за спілкуванням дитини в Інтернет-мережі не допоможе уникнути біди, якщо між дитиною та батьками немає довіри, взаємопідтримка та взаєморозуміння.

 

Косенко Н.А., методист РМК


13.03.2017

Здолаємо разом

Нещодавно для членів  районної психолого-медико– педагогічної консультації  було проведено семінар  по роботі з дітьми-аутистами, в я кому взяли участь практичні психологи, логопеди, соціальні педагоги шкіл та дошкільних навчальних закладів району.Захід  проводили  спеціалісти громадської організації «Ми просто інші» у рамках проекту «Здолаємо разом. Підтримка дітей з аутизмом  та іншими психоневростичними розладами та їх родин». В ході семінару було дано характеристики дітей  з різними формами та проявами аутизму. Основний девіз цієї організації «Аутизм – це не хвороба, це вада розвитку». І з  цією вадою треба навчитись жити. Ознаками аутизму є: діти з раннім дитячим аутизмом не дивляться в очі дорослому;  дитина не реагує або не відгукується на своє ім`я; любить перебувати сама; не грається з іншими дітьми; відсутня гнучкість мовленнєвого висловлювання;  має швидку виснаженість нервових процесів; відсутність адекватних реакцій при соціальних іграх, імітації поведінки дорослих. Безумовно, нелегко прийняти фізичні недоліки свого малюка. Але крок за кроком процес прийняття та адаптації візьме верх над почуттями розгубленості,страху, самотності. В такій ситуації головне - не залишатися осторонь своїх проблем і на самоті з ними. Вам завжди готові допомогти і підтримати вас люди, які зіткнулися х такими проблемами, як ви. Організація «Ми просто інші» надає послуги денного перебування дітей з аутистичними розладами та з іншими психоневрологічними порушеннями, також допомоги : психолого – дефектологічні, для дітей з особливими потребами;проведення індивідуальних та групових занять з елементами арт-терапії, казкотерапії, музичної терапії, піскотерапії, надання логопедичної допомоги дітям з особливими  потребами; психологічне консультування родин дітей з вадами, психолого – соціальний огляд вагітних, які дізнались про можливість народження дитини із вадами, допомога у подоланні депресії та посттравматичних розладів.У закладі з дітьми та батьками працюють: корекційні психологи, логопеди, вчителі фізичної культури, вчителі трудового навчання, соціальні педагоги та вихователі, які . Проект фінансується європейським союзом. Грjмадська організація «Ми просто інші» знаходиться за адресою м.Черкаси, вул. М.Залізняка, б.93/1. Голова організації Мінакова Лілія Анатолівна. Телефон: 0687848231.


17.01.2017

Навчалися логопеди

12 січня відбулося методичне об’єднання вчителів-логопедів на такі теми:«Наочне моделювання - ефективний метод корекційної роботи вчителя-логопеда», «Використання графічного малюнка як прийому корекційної роботи», «Особливості засвоєння граматичної будови мовлення». Роботу методичного об’єднання відкрила Радецька Валентина Йосипівна, яка ознайомила з програмою роботи методичного об’єднання та підкреслила особливу актуальність питань.Своїми теоретичними та практичними знаннями поділилися доповідачі Криворучко М.О., Радецька В.Й. та Слабошпицька Н.М.Програма методичного об’єднання була інформаційно-навчальна, вчителі-логопеди обговорили проблеми корекційної роботи та обмінятися практичним досвідом.


15.01.2017

Крок дорослих на шляху розуміння і своєчасної допомоги

За останні роки помітно зросла кількість правопорушень, випадків агресивної поведінки, актів жорстокого поводження з боку дітей шкільного віку. Саме тому нещодавно на базі  Шполянського районного методичного кабінету відбувся семінар для практичних психологів та соціальних педагогів загальноосвітніх навчальних закладів району на тему «Попередження та профілактика деструктивних проявів у поведінці учнів». т Метою семінару стало визначення основних чинників формування деструктивної поведінки у підлітків, вивчення природи їх походження та розвитку. В ході проведення заходу виступила Н.Косенко, методист РМК, яка висвітлила проблему соціально-психологічних аспектів деструктивних емоційних станів людини. Практичний психолог ДНЗ №3 «Зірочка» О.Орлова ознайомила присутніх з психологічними причинами деструктивної поведінки учнів. Презентувала ефективні методики діагностики суїцидальних тенденцій серед дітей практичний психолог Шполянського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.№3 – гімназія» Ю.Паукова. Наприкінці семінару практичні психологи та соціальні педагоги спільно розробили рекомендації для педагогів і батьків щодо роботи з дітьми, схильними до виявів деструктивних емоційних станів.

Косенко Н.А., методист РМК


14.12.2016

Фахівці радилися, як попереджати алкогольну залежність підлітків

13 грудня 2016 року відбулося засідання інтервізійної групи працівників психологічної служби, на якому практичні психологи та соціальні педагоги висвітлили проблемні питання своєї роботи. Важливою для всіх учасників стала тема «Консультування дітей старшого шкільного віку». Працівники психологічної служби мали можливість поділитись досвідом консультування та надати допомогу колегам, розширили арсенал концепцій, підходів, тактик, враховуючи думки всіх учасників інтервізійної групи. Також у ході засідання відбулася презентація протиалкогольної інформаційно-освітньої програми «Сімейна розмова», яка передбачає тісну взаємодію педагогічних працівників та батьків учнів 7 – 8 класів у питанні превенції вживання алкогольних напоїв. Метою «Сімейної розмови» є забезпечення сучасного уніфікованого цілісного інформування й навчання учнів та їх батьків з профілактики алкогольних проблем в умовах загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІІ ступенів. Ця програма вже стартувала серед учнів Шполянської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 і дає певні результати. Заняття за цією програмою допомагають батькам в усвідомленні того, що головна роль в профілактиці проблем, пов’язаних із вживанням алкоголю, належить сім’ї.

Косенко Н.А., методист РМК


14.11.2016

У своє професійне свято вчителі-логопеди обмінювалися досвідом

14 листопада, у професійне свято логопедів, яке відзначається в цей день у всьому світі, на базі РПМПК відбувся семінар-практикум вчителів-логопедів на тему «Порушення лексичної і граматичної сторін мовлення у дітей із загальним недорозвиненням мовлення». Керівник МО Радецька Валентина Йосипівна охарактеризувала особливості мовлення дітей із ЗНМ, поділилася власним досвідом роботи з ними. Члени методичного об’єднання,  яке об’єднує 6 логопедів, обмінялися досвідом щодо формування словникового запасу та особливостями граматичної будови мовлення дітей. Учитель-логопед Шполянського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів №2-ліцей» Криворучко Марія Олексіївна провела тренінг на тему «Техніка мовлення. Робота над удосконаленням дикції», в ході якого присутні змогли удосконалити вміння індивідуально працювати над поліпшенням власної дикції за допомогою тренувальних вправ.Учитель-логопед працює над виправленням не тільки неправильної вимови звуків, а й з усіма порушеннями мовлення: загальним недорозвиненням мовлення; його  відсутністю, порушеннями голосу, темпу і тембру мови, мовними відхиленнями внаслідок патології центральної нервової системи. Процес коригування мовлення у дитини - тривалий шлях, який вимагає величезного терпіння батьків і близьких, дисципліни з боку самої дитини. Тільки цей важкий шлях може призвести до позитивних результатів і успішного навчання в школі завдяки вчителю-логопеду.Шполянська районна психолого-медико-педагогічна консультація та методичне об’єднання вчителів-логопедів вітають усіх працівників освіти та охорони здоров’я, які причетні до цієї професії.Нехай натхнення і жага творчого пошуку будуть вашими вірними супутниками, життя – багатогранним і плідним, шлях до професійного зростання – успішним. Хай у ваших колективах панує атмосфера творчості, пошуку, взаєморозуміння і взаємопідтримки, а людська шана буде подякою за плідну працю, чуйність та уміння творити добро. Міцного здоров’я Вам, людського щастя і душевного спокою, родинного затишку і сімейного благополуччя,  миру, злагоди та нових здобутків в ім’я зміцнення України.


09.11.2016

Батьки – найважливіші у житті та вихованні дитини

Нещодавно в районному методичному кабінеті відбулося засідання методичного об’єднання практичних психологів та соціальних педагогів району на тему «Взаємодія психологічної служби з батьками». Методичне об’єднання відкрила соціальний педагог Шполянської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Скринник Т.Ю., яка розповіла про правила роботи працівника психологічної служби з батьками. Тетяна Юріївна зауважила, що робота з батьками є дуже важливою, складною і необхідною ділянкою діяльності психолога та соціального педагога в навчальному закладі.  Для обговорення членами методичного об’єднання було запропоновано механізми проведення консультацій, тренінгів та  ділових ігор.  Доповнила виступ практичний психолог Шполянського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 – ліцей» Хоменко О.А., яка поінформувала про особливості консультативної бесіди з батьками. Практичний психолог Шполянської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 та методист районного методичного кабінету Косенко Н.А. надала рекомендації щодо організації проведення діагностичної роботи з батьками. Керівник методичного об’єднання Паукова Ю.Б. акцентувала увагу на проблемних ділянках роботи та запропонувала шляхи їх вирішення. Вона наголосила, що спеціаліст психологічної служби повинен уміти здійснювати цілісний психокорекційний комплекс методик з батьками. Для реалізації і розробки такого комплексу психолог насамперед має зробити психологічний аналіз біографічної інформації, наявної в його розпорядженні. Завершився семінар обговоренням та обміном досвіду з вищезазначеної проблеми.


17.09.2016

Тварини можуть бути не тільки друзями, але і лікарями

На базі Шполянської районної станції юних натуралістів з 15 вересня цього року розпочав роботу гурток корекційних занять з елементами зоотерапії для дітей з особливими потребами.  Ці діти, особливо з вадами психофізичного розвитку, відчувають великі труднощі у пізнанні навколишнього світу, що ускладнює формування у них предметно-просторових уявлень. Необхідно створити особливий простір розвиваючого середовища, в якому дитина зможе відчути себе впевненою, проявлятиме самостійність і незалежність, адже хвороба не завжди є визначальним фактором у відставанні сенсорної діяльності  цих дітей. Набутий частий негативний досвід робить дитину пасивною. Пасивне ставлення до пізнання нового домінує і дитина відмовляється від спроб пізнання. Важливо розпізнати інтерес дитини і не пропустити його, допомогти. Мета програми гуртка— сприяння розвитку дитини, створення умов для реалізації її внут­рішнього потенціалу, допомога в подолан­ні і компенсації відхилень за допомогою тварин. Жива природа – це дивовижний складний багатогранний світ, в якому особливе місце відведене тваринам. Методи зоотерапії застосовуються для комплексної соціальної адаптації дітей з особливими потребами, для лікування порушення мови, для корекції тривожності, соромливості, емоційної збудливості дітей. Найбільше тварини впливають на дітей. Яким чином тварини лікують, до кінця не відомо. Можливо, вся причина в біоенергетичних ритмах мозку або біополя. Поки до кінця не вивчено, як працює зоотерапія, залишається тільки отримувати максимум радості, позитиву і користі від «братів наших менших».Заняття гуртка проводяться щочетверга з 11.00 до 16.00 на базі станції юних натуралістів. Підхід до кожної дитини індивідуальний. Умова – всі корекційні заняття проходять тільки в присутності батьків, або осіб, що їх замінюють.

Директор РСЮН Струк Л.М., керівник гуртка Толчініна О.І.


20.04.2016

Відбулося засідання РПМПК

Відповідно до наказу відділу освіти від 17.03.2016 №51 «Про проведення обстеження дітей, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку   у  2016-2017 н.р.»  відбулося друге засідання районної психолого-медико-педагогічної консультації за участю консультанта обласної психолого-медико-педагогічної консультації Мусієнко Надії Василівни. Вході роботи проведено психолого-педагогічне вивчення дітей, які мають вади  психофізичного розвитку.  На основі даних обстеження кожної дитини було зроблено  висновок про характер відхилень в розвитку з урахуванням психофізичних можливостей,індивідуальних особливостей та рекомендовано відповідну програму, за якою навчальним закладом буде складено індивідуальний навчальний план. Якщо ж остаточний висновок про стан психофізичного розвитку дитини може бути встановлений лише в процесі навчання,  то фахівцями надано рекомендації на пробне навчання на один   рік з метою моніторингу динаміки розвитку дитини з наступним переглядом попереднього висновку. 


22.03.2016

Психологи радять

22 березня на базі Шполянського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 – гімназія» відбувся районний семінар практичних психологів та соціальних педагогів на тему «Психологічні механізми саморегуляції підлітка». Для його учасників практичний психолог гімназії Паукова Юлія Борисівна провела відкрите заняття з елементами тренінгу  на тему «Як справитися з образою», під час якого було створено неформальне, невимушене спілкування, яке відкрило перед класом безліч варіантів розвитку подій та розв'язання проблем, з якими вони часто зустрічаються. В ході семінару членами методичного об’єднання обговорено особливості механізмів саморегуляції підлітків та методи і прийоми впливу на поведінку, оскільки особливо складною саморегуляція поведінки виявляється у період дорослішання. Саме підлітки вирізняються неадекватними психогенними реакціями, дезадаптивними вчинками, нескоординованими формами поведінки, що визначає необхідність вивчення феномену саморегулювання в перехідному віці.Разом з тим у підлітків спостерігається становлення ціннісних орієнтацій, естетичних смаків та моральних переконань, на основі яких вони починають  керувати своєю поведінкою. Підсумовуючи роботу, учасники семінару  підтвердили думку про те, що особистість у період підлітковості є сензитивною щодо розвитку в неї психологічних механізмів саморегуляції поведінки, у зв'язку з чим акцент у вихованні підлітків треба ставити на особливостях формування цих механізмів.


12.11.2015

Такі різні діти…

10  листопада   відбулося  чергове  засідання  інтервізійноі групи  практичних  психологів  та  соціальних педагогів освітніх  установ  та дошкільних  закладів   району  під  керівництвом  завідувача РПМПК О.І.Толчініної на  тему  «Діти - маніпулятори». Членами  групи Ю.О. Пауковою,  Н.А.Косенко,  О.А.Хоменко, Т.Ю.Золотоверхою,  А.С.Яценко,   О.А.Орловою,  О.М. Ревою,  О.С.Кунець, І.В.Денисенко,  І.М. Шептицькою  детально  висвітлено   актуальні  питання: «Хто  такі  діти-маніпулятори?», «Де  пролягає  межа  між  дитячою  маніпуляцією,   страхом,  брехнею та  шантажем  дитини  у спілкуванні з дорослими?», «Причини  маніпуляціі.  Типи  маніпуляцій   в  дошкільному   та  шкільному  середовищі  серед  дітей  молодшого,  середнього  та старшого  шкільного  віку», «Роль  батьків  та  мотиви  поведінки    дітей», «Вироблення  певних поведінкових  моделей  у вирішенні  ситуацій   на  конкретних  прикладах  звернень батьків  та  педагогів». Учасники заходу колективно опрацювали  методичні поради з цих тем сучасних  дослідників Н.М.Компанець та В.П.Шейнова. В теперішньому  інформаційному просторі надзвичайно важливо володіти техніками протидії маніпуляційним   проявам. Членами  групи  вироблено  пам’ятку  на допомогу батькам та  педагогам.


03.11.2015

Профілактична та корекційна робота з учнями, що потребують підвищеної психолого-педагогічної уваги

Нещодавно в районному методичному кабінеті відбувся семінар-практикум працівників психологічної служби освітян району. Відкрила семінар соціальний педагог Шполянської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Золотоверха Т.Ю. та ознайомила присутніх  з особливостями організації та проведення профілактичної та корекційної роботи в ЗНЗ. Для обговорення членами методичного об’єднання було запропоновано порядок здійснення профілактичної та колекційної роботи соціального педагога. Доповнила виступ практичний психолог Шполянського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 – ліцей» Хоменко О.А., яка проінформувала про особливості корекційної роботи з дітьми, що потребують підвищеної психолого-педагогічної уваги, поділилася досвідом проведення індивідуальних та групових корекційних занять та годин психолога. Практичний психолог ДНЗ №1 «Ялинка» Кунець О.С. надала методичні рекомендації щодо організації та проведення корекційно-розвивальних занять з дошкільнятами. Керівник методичного об’єднання Паукова Ю.Б. акцентувала увагу на проблемних ділянках роботи та пропонувала шляхи їх вирішення. Завершився семінар обговоренням та обміном досвіду з вищезазначеної проблеми.


04.03.2015

Психічне здоров’я учнів -запорука їх гармонійного розвитку та оптимізації соціального середовища

Саме цій темі було приурочено семінар практичних психологів та соціальних педагогів району, що відбувся нещодавно на базі Шполянського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 – гімназія». Відкрила семінар керівник методичного об’єднання Паукова Ю.Б. та ознайомила присутніх з моделлю психологічного здоров’я, головними критеріями його наявності. Доповнила виступ соціальний педагог Шполянської ЗОШ І-ІІІ ступенів №5 Рева О.М. та поінформувала про умови збереження і підвищення рівня психологічного здоров’я. Соціальним педагогом Шполянського НВК №3 Шептицькою І.М. проведено заняття з елементами тренінгу «Булінг. Як йому протистояти» з учнями 6-го класу. В результаті проведеного заняття діти навчилися визначати причини булінгу (утиск, дискримінація, цькування) та шляхи вирішення конфліктних ситуацій. Заняття проходило на належному професійному та методичному рівні з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Практичний психолог Шполянської ЗОШ №1 Косенко Н.А. ознайомила присутніх з методичними рекомендаціями щодо надання психологічної допомоги переселенцям, які виїхали з тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим, районів проведення антитерористичної операції, та іншим особам, пов’язаним з участю у бойових діях. Також було опрацьовано алгоритм роботи практичних психологів та соціальних педагогів щодо надання психологічної допомоги названим категоріям населення. Всі учасники семінару забезпечені інформаційними та методичними матеріалами для роботи з родинами вимушених переселенців та осіб, які постраждали під час проведення антитерористичної операції. Наприкінці семінару присутні обмінялись досвідом роботи з вищезазначеної проблеми.


01.03.2015

Творити добро, щоб у душі було місце для мрії

Внаслідок соціальних потрясінь та конфліктів, як у окремих людей, так і у різних соціальних груп незалежно від віку та статусу у суспільстві нагальною стала потреба в отриманні соціально-психологічного захисту та підтримки. Спеціалісти психологічної служби, зокрема практичні психологи та соціальні педагоги закладів освіти постали перед необхідністю розгортання на базі навчальних закладів пунктів надання психологічної допомоги усім учасникам подій, постраждалим та переселеним.Психологічна допомога — область практичного застосування психології, орієнтована на підвищення соціально-психологічної компетентності.  Це безпосередня робота з людьми, спрямована на вирішення різного роду психологічних проблем, пов'язаних з труднощами в міжособистісних стосунках, а також глибинних особистісних проблем.Види психологічної допомоги можна розділити на: психологічне консультування, психологічна корекція, кризове втручання, психологічна реабілітація, психологічний тренінг, психотерапія. Практично кожна   особа, яка пережила травмуючу подію  зараз залишається у стані тривалого стресу. Наслідки ж «непропрацьованих» психологічних травм можуть датися в знаки і через багато років. Тому надзвичайно важливо допомагти  людині долати не тільки фізичні, матеріальні труднощі, а й психологічні. Психологічна служба району долучається до процесу підтримки людей, які вимушено покинули місця свого проживання через військові дії. Надання послуг вимушеним переселенцям має свої особливості, пов’язані із стресовими умовами в яких перебували люди в зоні АТО та нестабільним психологічним станом після переселення в інші області України. Особливо важко такі ситуації переживають діти.Читати далі...


02.12.2014

Практичні психологи спільно з соціальними педагогами досліджували пізнавальну сферу дитину

Нещодавно на базі ДНЗ 5 «Калинка» згідно плану роботи  методичного об’єднання відбувся семінар-практикум для практичних психологівта соціальних педагогів навчально-виховних закладів району на тему «Розвиток пізнавальної сфери дитини». Яценко А.С., практичний психолог ДНЗ №5, ознайомила з роботою психолога у дошкільному закладі, акцентувала увагу присутніх на ефективному впливові корекційної роботи практичних психологів з сім’ями, які потребують особливої уваги педагогів та психологів. Психологи познайомилися з новими методиками і техніками сімейної арт-терапії та формами їх застосування в практичній роботі. Керівник МО Паукова Ю.Б. узагальнила алгоритм діяльності працівників психологічної служби з соціально-психологічного супроводу важковиховуваних та учнів «групи ризику», зазначивши важливість психодіагностичних досліджень з даною категорією дітей, необхідність охоплення їх просвітницько-профілактичними заходами, проведення з ними корекційно-відновлювальних та розвивальних занять, індивідуальних консультаційних бесід з членами їхніх родин, акцентуючи увагу на тому, що дана робота повинна бути систематичною, включати усі напрямки роботи працівника психологічної служби та охоплювати усіх учасників навчально-виховного процесу. Практичний психолог ДНЗ №4   Кунець О.С. поділилася досвідом проведення корекційнеих занять та надала  інформацію про особливості роботи психолога ДНЗ з розвитку пізнавальних процесів. Учасники семінару переглянули  заняття з дошкільнятами  з розвитку творчої уяви з використанням методів теорії розв’язання винахідницьких завдань.Семінар пройшов конструктивно, у вигляді живого діалогу: учасники заходу активно виконували інтерактивні вправи, долучалися до обговорення проблемної теми. Проведено круглий стіл «Психологічна адаптація вимушених переселенців». За його результатами прийнято рішення про посилення співпраці відомчих психологічних служб, інших професіоналів та волонтерських і міжнародних організацій у справі надання психологічної, соціальної і медичної допомоги вимушеним переселенцям. При підведенні підсумків практичні психологи навчальних закладів високо оцінили рівень підготовки та проведення семінару.

Косенко Н.А, практичний психолог Шполянської ЗОШ №1


27.03.2014

Увага! Обдарована дитина!

Особистість учителя – головний фактор будь-якого навчання. Не виняток і ситуація з учителем для обдарованих дітей. Педагоги, які працюють з такими дітьми, повинні проходити спеціальну підготовку. Адже діти з високим рівнем інтелекту понад усе потребують «свого» вчителя. Поряд з обдарованою дитиною повинен знаходитись талановитий, творчо працюючий педагог. Вчитель має бути творчою особистістю, яка здатна професійно оволодіти нестандартним, нетрадиційними методами, творити нове, знати особливості обдарованих дітей, бути небайдужим до їх проблем. Саме з цією метою 18 березня на базі Шполянської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 практичним психологом Косенко Н.А. проведений психолого-педагогічний семінар-практикум на тему «Обдарована дитина».Під час цього семінару педагоги вчилися створювати сприятливі умови для роботи з дітьми, що мають ознаки обдарованості.Також ознайомилися з характерними особливостями обдарованих дітей та труднощами, які виникають під час навчання в школі, підвищуючи психологічну компетентність в роботі з дітьми даної категорії.


27.03.2014

З турботою про душу дитини

21 березня у Шполянській ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 проходив районний семінар соціальних педагогів та практичних психологів. Тема семінару «Організація діяльності психологічної служби навчального закладу щодо захисту дітей від будь-яких форм фізичного або психічного насильства». Для учасників семінару соціальний педагог школи Золотоверха Тетяна Юріївна провела відкрите заняття з елементами тренінгу в учнів сьомого класу на тему «Як уникнути насильства в учнівському середовищі?». Мета тренінгу -  формування позитивних стосунків в учнівському середовищі, ознайомлення з видами насильства. Під час тренінгу було створено неформальне, невимушене спілкування, яке відкрило перед класом безліч варіантів розвитку та розв'язання проблем, з якими вони часто зустрічаються. В ході семінару членами методичного об’єднання обговорено статтю головного редактора журналу "Учитель початкової школи" Ніни Андрусич  "Відлунння суспільних конфліктів у дитячих серцях", яку радимо прочитати усім педагогам району.


15.11.2013

Відбувся семінар вчителів-логопедів

Інформаційне меню