Любіть життя, бо воно єдине і ніколи не повториться... Насолоджуйтесь життям...Живіть так, щоб вам ніхто не дорікнув, що ви просто животіли, залиште після себе добрий слід. О.А.Захаренко
Відділ освіти, у справах сім’ї, молоді та спорту Шполянської районної державної адміністрації

Школа молодого вчителя

Головне меню

27.04.2017

Молодим – про інновації

26 квітня вдруге у цьому навчальному році Шполянський НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів №2- ліцей»  гостинно зустрічав гостей – початкуючих учителів району із Шполянської №1, Лозуватської ЗОШ, Водянського, Топильнянського, Нечаєвського, Станіславчицького НВК.Для них тут проведено чергове засідання школи молодого вчителя - семінар на актуальну тему «Інноваційна діяльність школи». Роботу навчального закладу щодо організації навчально-виховного процесу за модульною технологією навчання в умовах ранньої профілізації презентували Каракаш І.Г., директор НВК, Боїн Л.М., заступник директора з навчальної роботи, та Цяпкало І.О., заступник директора з науково-методичної роботи, наголосивши, що особливістю роботи навчального закладу в сучасних умовах є вивчення та активне впровадження в практику роботи інноваційних технологій, що зробить школу конкурентоспроможною на ринку освітніх послуг. Учасники семінару відвідали заняття за модульною системою з української мови в 5-М, англійської мови в 5-І, біології в 8-Б класах, які майстерно  та високопрофесійно провели вчителі вищої категорії Сімон К.А., Кравченко А.В., Шевченко Л.В. Семінар одержав схвальні відгуки від його учасників, переконав у необхідності поліпшення якості освіти засобами новітніх технологій, надихнув молодих педагогів на творчість.

Півень В.М, методист РМК

26 квітня на базі Шполянської загальноосвітньої школи № 1 відбувся майстер-клас   учителя географії  Коломійчук Тетяни Анатоліївни, спеціаліста вищої категорії, вчителя-методиста. Слухачам майстер-класу -  молодим учителям Капустинського, Матусівського №2 НВК, Лип’янської ЗОШ Павловській О.В.,  Стаднику І.І. та Качану  А.А. було запропоновано урок із  застосуванням прийомів критичного мислення. В його побудову органічно вплелися і звіт пошукових груп картографів, океанологів, кліматологів, і складання сенканів, і «метод  6-ти капелюхів», і розгадування кросвордів.Активізувала навчальну діяльність учнів комп’ютерна підтримка уроку – ілюстрування певних явищ , понять, демонстрація відеороликів. Велика кількість та різноманіття навчальних ситуацій поповнили методичну скарбничку слухачів майстер-класу, які високо оцінили продемонстрований урок.

 

Ложкова З.О., методист РМК


29.09.2016

Навчають  досвідчені педагоги

28 вересня перед початкуючими учителями району гостинно відкрилися двері Шполянського НВК №2: тут проведено районний семінар для молодих спеціалістів, які закінчили вузи в 2016 році, на тему: « Урок у системі особистісно орієнтованого навчання». Стажисти поглибили свої теоретичні знання щодо структури сучасного уроку,особистісно орієнтованого навчання як фактору підвищення якості уроку. Перед учасниками семінару виступили директор НВК Каракаш І.Г.,заступник директора з навчально-методичної роботи Цяпкало І.О.,  відкриті уроки провели  вчителі Бойко Л.А., Толчініна О.В., Чекмак І.І., Шкарбан Л.М., поділившись досвідом роботи з організації особистісно орієнтованого навчання. Практичний психолог Хоменко О.А. провела анкетування молодих колег. Проведено також флеш-моб « 14 ідей початку уроку».За висловом молодих колег, цей захід надав їм суттєву допомогу з актуальних теоретичних питань та методики викладання предметів.

Півень В.М., методист РМК


12.09.2016

Молоді педагоги здобували нові знання 

Для 12-ти  молодих педагогів розпочалися трудові будні в загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладах району. Вони провели вже не один урок, відчули радощі, зробили відкрит­тя, пережили перші прикрощі та не­сподіванки. Вдалося відчути триво­гу і смуток, а може, нелегке учительське щастя. 7 вересня з основними принципами педагогічної техніки знайомилися молоді колеги Лозуватської ЗОШ, Матусівського НВК №1, Сигнаївського, Ярославського, Надточаївського, Товмацького, Капустинського НВК зі стажем роботи до 2-х років у Школі молодого вчителя. Керує об’єднанням вчитель Шполянської ЗОШ І – ІІІ ступенів №1, спеціаліст вищої категорії, старший учитель Лихенко С.П. Молодим педагогам було запропоновано анкету з метою виявлення проблем, з якими вони зіткнулися, переступивши поріг класу. Вправа «Клубочок» допомогла познайомитись членам Школи та налаштувала їх на дружнє, безпосереднє спілкування. Як ставити мету уроку відповідно формування в учнів компетентностей навчала вчителів Назаренко С.Г., методист районного методичного кабінету. Практичні поради щодо оформлення особових справ молодших школярів, ведення щоденників, учнівських зошитів, дотримання орфографічного режиму, заповнення Класного журналу надала керівник Школи. Низка типових запитань, що в тій чи іншій мірі виникають у молодих вчителів «Чому учні поводяться з точки зору вчителя "погано" та які причини їхньої неадекватної поведінки?»  потребує наступного обговорення, до якого планується залучити і практичного психолога.


28.04.2016

Дякуємо за науку

Переступаючи поріг школи, молодий спеціаліст сподівається реалізуватися в ній як фахівець. Професійне становлення особистості педагога – довготривалий процес. Саме молоді вчителі впроваджують у життя грандіозні плани. Їм властиві креативність мислення, відсутність консерватизму, готовність до змін на краще. Успіх і результати школи залежать від роботи з молодими спеціалістами, які через брак досвіду потребують уваги з боку адміністрації, методичних об’єднань, старших наставників. Від того, як пройдуть перші кроки вчителя-початківця, залежить стабільність педагогічних кадрів, їх якісний склад, результативність навчально-виховного процесу в школі.  20 квітня у Шполянському НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 – ліцей» відбулося чергове засідання  районної  школи молодого вчителя з теми «Як зробити урок ефективним». Досвідом роботи з цієї проблеми поділилися досвідчені педагоги Каракаш І.Г., директор НВК, Півень В.М., методист районного методичного кабінету, Хоменко О.А., практичний психолог, та початкуючі вчителі Борейчук Н.В., Відняк Є.Ю., Жамкочян С.Б., Кучеренко Н.В., Кордонець О.Г., Ліпко А.О.,  Левченко В.Ю., Недопас І.С., Третяк Т.В., Сидоренко В.С., Теліщук С.В., Шевченко Т.О.. Висококваліфіковані вчителі навчального закладу, спеціалісти вищої кваліфікаційної  категорії Брогаренко І.А., Плосконос Р.Б., Тішкова Г.А., Ткачук Н.Д., Шевченко Л.В., Шевченко О.В. продемонстрували відкриті уроки, на яких використали оптимальні методи, форми і прийоми навчання, що підвищують  його ефективність. Створена дієва система роботи з молодими вчителями в нашому районі прискорює процес швидкої адаптації молодих спеціалістів, значно скорочує час швидкого періоду оволодіння основами педагогічної майстерності, створює атмосферу співпраці молодих спеціалістів і досвідчених вчителів. Дружня і згуртована робота адміністрації, наставників, керівників методичних об’єднань, психологічної служби пробуджують у  молодих вчителів інтерес до творчості, прагнення досягти кращих результатів, отримати визнання в колективі. Переконана, що подібні заходи є необхідними  для процесу нашого становлення як педагогів.

Демченко Н.І., вчитель української мови та літератури Топильнянського НВК


29.10.2015

Молоді педагоги набувають досвіду

28 жовтня в районному методичному кабінеті відбувся семінар для новопризначених класних керівників з проблеми «Організація виховного процесу в класному колективі».Учасники семінару розглянули питання щодо ведення ділової документації класного керівника, планування виховної роботи та роботи з батьками. Цим досвідом поділилася досвідчений колега, вчитель-методист Шполянської зош №5 Браганець Т.І.Про те, як правильно провести педагогічний моніторинг та ефективно використати його результати у виховному процесі, дала настанови практичний психолог Шполянської ЗОШ №1 Косенко Н.А. Методист РМК Досич Н.В. прокоментувала нормативно-правові документи, які регулюють питання  соціального захисту дітей пільгових категорій. Про особливості патріотичного виховання в рамках Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді говорила методист Ложкова З.О.Учасники семінару мали можливість обмінятись досвідом, проконсультуватись з фахівцями з проблемних для них питань. Для кращого вивчення запитів новопризначених класних керівників під час семінару було проведено діагностичне анкетування, дані якого будуть використані для планування подальшої роботи з цією категорією педагогів.  


07.10.2015

Переймали досвід професіоналів

7 жовтня на базі Шполянського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 – ліцей» відбувся районний семінар вчителів-стажистів з проблеми «Психологія спілкування «вчитель-учень». З вітальними словами до молодих вчителів звернулася методист рай методкабінету Кавун В. М., а практичний психолог Шполянського НВК № 2 Хоменко О.А. презентувала пізнавальну ділову гру «Типи взаємостосунків вчителя з учнями». Увазі вчителів-стажистів було запропоновано сім майстер-класів з найрізноманітніших тем: «Соціальні, економічні та політичні перетворення в повоєнному світі» (Гончар О. А), «Українські думи і балади як жанр усної народної творчості» (Брогаренко І. А.), «Узагальнення та систематизація з теми «Раціональні справи»» (Криворучко В. І),  «Будова рослинної та тваринної клітини» (Толчініна О. В), «Мої іграшки» (Шутка О. М), «Види речень за метою висловлювань» (Корнійчук Н. Й), «Загально-розвивальні вправи. Стрибки через скакалку» (Зеленюк І. М).Підсумком семінару стало обговорення за круглим столом, де молоді вчителі ділились своїми першими враженнями від професії, а професіонали – досвідом.

Руденко О. І., вчитель української мови та літератури Васильківського НВК


13.02.2015

Навчаються молоді україністи

11 лютого на базі районного методичного кабінету відбулося заняття майстер-класів  Вакуленко С.А. та Задорожньої Н.П., творчих, висококваліфікованих педагогів, вчителів української мови та літератури Лебединського НВК №1, з проблеми «Читання та письмо для розвитку критичного мислення на уроках української мови та літератури». Увазі початкуючих учителів із Васильківського, Лебединського №2, Кримківського, Сигнаївського, Топильнянського, Нечаєвського НВК були представлені відеоуроки з мови та літератури, підпорядковані цій проблемі, та презентація  щодо формування  критичного мислення школярів. Молоді педагоги із захопленням сприйняли майстерність наставників і поїхали з бажанням  впроваджувати в практику роботи досвід старших колег.


11.10.2014

Навчалися молоді  педагоги

10 жовтня на базі Шполянського НВК №2 «ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 – ліцей», опорної школи щодо роботи з  педагогічними кадрами, відбувся районний семінар для вчителів-стажистів, цьогорічних випускників педагогічних вузів, з проблеми «Стимулювання навчальної діяльності школярів у підвищенні рівня знань та розвитку їхньої творчої активності». Зі словами вітання до молодих учителів звернулися голова ради голів профкомів закладів освіти Тішков О.М., методист райметодкабінету Кавун В.М., презентував творчий доробок учнівського та педагогічного колективів директор НВК Каракаш І.Г.. Цікавим і змістовним був виступ Боїн Л.М., заступника директора з науково-методичної роботи, щодо стимулювання навчальної діяльності школярів та розвитку їхньої творчої активності. Увазі учасників семінару  пропонувалися 30 відкритих уроків  кращих учителів навчального закладу, «круглий стіл» з питань адаптації молодого вчителя у шкільному та учнівському колективах. Належна підготовка до семінару забезпечила його успіх, а багатий досвід Шполянського НВК №2 щодо стимулювання навчальної діяльності школярів допоміг у процесі становлення початкуючих педагогів.


10.10.2014

Молоді історики підвищували фаховий рівень

Сьогодні на базі Шполянського НВК "ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 - ліцей" проходило чергове засідання Школи росту педагогічної майстерності вчителів історії. Відповідно до річного плану роботи Школи проведено відкритий урок у 6-му класі на тему  "Утворення держави та цивілізації в Єгипті". Вчитель Гончар О.А. продемонстрував присутнім орієнтовний набір педагогічних метод, які дають змогу зробити урок динамічним та емоційним. А саме - робота з тестами та подальша самостійна їх перевірка учнями, робота з атласом, книгою, документами, використання мультимедійної презентації з аудіо- та відеоматеріалом, бліц-опитування, творче запитання тощо. Після уроку учасники засідання приступили до обговорення уроку, кожен поділився власним досвідом у проведенні подібних уроків. Наступним етапом роботи Школи росту було вхідне анкетування присутніх та розгляд підготовлених теоретичних питань. Спільно з методистом РМК Різник О.А. було обговорено наступні питання: місце і роль контурної карти на уроці історії, досвід проведення практичних занять у 5-6 класах відповідно до нового Державного стандарту. Присутнім запропоновано обговорити вимоги щодо оформлення шкільної документації: календарно-тематичного планування, поурочних планів та журналу. Загалом засідання мало діловитий характер і дало змогу вирішити велику кількість проблем і питань у роботі молодих колег. Поєднання теоретичної і практичної складової в роботі Школи росту дає можливість максимально підвищити професійну майстерність вчителів історії.


20.12.2013

Молоді педагоги Шполянщини об'єдналися в мережі Інтернет

Нещодавно з ініціативи районного методичного кабінету, яку підтримали творчі педагоги Шполянського НВК "ЗОШ І-ІІІ ступенів №2- ліцей" Боїн Л.М., Шкарбан Л.В., Тішкова Г.А., Гончар О.А., у Всесвітній мережі з'явився районний  Інтернет-клуб «Паросток», який має на меті допомогти молодим педагогам Шполянщини розкрити свої індивідуальні педагогічні здібності, підвищити професійний рівень, установити відносини співробітництва та взаємодії між ними та колегами, учнями, батьками. За останні три роки заклади освіти району поповнилися майже 50-ма молодими спеціалістами – випускниками Черкаського національного університету імені Б.Хмельницького, ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Г.Сковороди", Уманського державного педагогічного університету імені П.Тичини, Кіровоградського державного педагогічного університету імені В.Винниченка, Корсунь-Шевченківського педагогічного училища імені Т.Г.Шевченка, Уманського гуманітарно- педагогічного коледжу імені Т.Г.Шевченка. За сприяння відділу освіти здійснюється цільова підготовка педагогічних кадрів для освітніх закладів району з числа випускників сільських навчальних закладів, а також організовується навчально-виробнича практика учнів, слухачів, студентів професійно-технічних та вищих навчальних закладів на базі загальноосвітніх навчальних закладів. Упродовж 2012-2013 навчального року 16 студентів випускних курсів педагогічних вузів, які проходили практику на базі 5-ти НВК, відвідували районні семінари та заходи, брали участь у дискусіях та обговореннях педагогічних проблем, залучалися до організації районних семінарів. З метою адаптації та професійного становлення молодих спеціалістів, на виконання завдань  Указу Президента України від 23 квітня 2013 року №229/2013  «Про План заходів щодо реалізації у 2013 році положень Стратегії державної кадрової політики на 2012-2020 роки» в районі проводиться значна робота  щодо реалізації проблеми «Використання нових педагогічних технологій – важливий засіб підвищення ефективності навчально-виховного процесу». Завдяки продуманій, цілеспрямованій діяльності адміністрацій, методичних рад, педагогічних колективів навчальних закладів в районі склалася оптимально ефективна система роботи з молодими вчителями. Основною  метою науково-методичної роботи з молодими педагогами є забезпечення зростання їх фахового рівня, надання кожному вчителю широких можливостей для удосконалення професійної підготовки, формування вміння прогнозувати свою професійну діяльність. Це реалізується через проведення семінарів-практикумів, консультацій, співбесід, розробку методичних рекомендацій, пам’яток, алгоритмів, анкет, планів, сценаріїв методичних заходів, доборі науково-методичної літератури, матеріалів передового педагогічного досвіду. Для молодих педагогів в кожному навчальному закладів організовано школу молодого вчителя та призначено  наставників. Організовано районну школу молодого вчителя, яка більше 20 років працює на базі Шполянського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 - ліцей», цікавими формами роботи якої є наставництво, семінари, дні відкритих дверей, круглі столи. Відтепер молоді, ініціативні, прогресивні педагоги району мають власний Інтернет-простір, до відвідування якого запрошують  за посиланням https://sites.google.com/site/schoolshpola/


18.11.2013

Навчалися молоді педагоги- історики

15 листопада відбулося чергове виїзне засідання Школи рости педагогічної майстерності вчителів історії. Цього разу учасників семінару гостинно приймали у Водянському навчально-виховному комплексі «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів».Одразу по приїзду директор НВК Черяков О.О. запросив молодих вчителів відвідати сільський музей старожитностей, працівники якого розповіли про історію свого села, познайомили гостей з численними експонатами.Після цього молодих колег на порозі школи вітали юні вихованці, позитивно налаштувавши членів Школи росту на продуктивну роботу. Теоретична частина семінару була присвячена темі: «Проблема адаптації молодого вчителя в учительському та учнівському колективах школи. Доцільні форми і методи роботи молодого вчителя з учнями на уроці».Керівник Школи росту Гончар О.А. ознайомив присутніх з типовими помилками в професійній діяльності молодого вчителя. Під час обговорення даного питання учасники семінару активно обмінювалися власним досвідом щодо подолання тих чи інших труднощів у роботі молодого колеги. Після цього керівник Школи росту спільно з присутніми окреслив основні типи уроків та їх структуру, визначив доцільні методи і форми роботи. Було проведено анкетування членів Школи росту педагогічної майстерності. Методист РМК Різник О.А. наголосила на важливості знання основних етапів підготовки молодого вчителя до уроку, акцентуючи увагу на дотриманні вимог щодо оформлення поурочних і календарних планів, ведення шкільного журналу тощо. Керівник методичного об’єднання вчителів історії та правознавства Голуб К.О. розповіла про роль самоосвіти в професійному становленні молодого вчителя, ознайомила зі способами створення портфоліо як дієвого засобу професійної самопрезентації. Всі виступи доповідачів супроводжувалися мультимедійними презентаціями і численними запитаннями присутніх. Завершивши теоретичну частину семінару, учасники перейшли до його практичної складової – відкритого уроку у 8 класі на тему: «Українське козацтво в першій чверті ХVIIстоліття». Вчитель вищої категорії Кущенко О.О. продемонструвала неабияку злагодженість творчого тандему вчитель-учні, практичне застосування різноманітних, дієвих методів і прийомів, в цілому провівши динамічний та високоефективний урок. Це було відзначено учасниками семінару під час обговорення уроку. Користуючись нагодою хотілося б подякувати адміністрації, учительському й учнівському колективам Водянського НВК за теплий прийом, а освітянському керівництву району – за можливість не лише теоретично збагатитися молодим колегам, а й на практиці використати професійні надбання один одного.


 

16.10.2013

Навчається молоде поповнення

Оновлення педагогічного колективу за рахунок приходу молодих учителів, з однієї сторони, означає приплив свіжих творчих сил, а з іншого – виникнення різних проблем, пов’язаних як з адаптацією вчителя, так і зі сприйняттям його учнівським, педагогічним колективами, батьками. З метою уникнення багатьох із них нещодавно на базі Шполянського НВК №2 відбувся районний семінар вчителів-стажистів на тему «Шляхи формування нового педагогічного мислення молодого вчителя», метою якого було надання початкуючим педагогам допомоги щодо адаптації в педагогічному колективі, удосконалення вправності під час проведення уроків та позакласних заходів відповідно з вимогами сьогодення. У семінарі взяло участь 8 початкуючих учителів зі Шполянської ЗОШ №1, Шполянського №3, Лебединського №3, Сигнаївського, Скотарівського, Станіславчицького НВК. Секретами педагогічної майстерності поділились спеціалісти вищої кваліфікаційної категорії, вчителі-методисти Гончар О.А. та Неб’янська Т.В.. Під час уроку історії в 7-Б класі Гончар О.А., учасник Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2011», показав зразки співробітництва між вчителем та школярами, використання нових інформаційних технологій, високої науковості. Учитель світової літератури Неб’янська Т.В. провела тренінг зі спілкування  «Я та інші» у 5-А класі, виявивши при цьому новаторські підходи до виховної роботи, продемонструвавши індивідуальний підхід до учнів, врахувавши їх психологічні особливості, з метою зміцнення класного колективу.  Під час засідання «круглого столу» директор НВК Каракаш І.Г. презентував роботу навчально-виховного закладу, методист райметодкабінету Кавун В.М. виступила з питанням адаптації  молодого учителя до роботи в школі. На здавалося б прості для вчителя зі стажем питання : що робити, коли учні не слухають на уроці?Як бути, коли і батьків, і учнів не цікавить окремий предмет? Як сприймати критику директора? Як поводитися з батьками учня-непослуха? та багато інших давали відповідь досвідчені вчителі Боїн Л.М., Брогаренко І.А., Гончар О.А., Зінкевич І.В., Назаренко В. А., Неб’янська Т.В., Ракітіна З.Є., Цяпкало І.О. І надалі головними завданнями програмних заходів роботи з новопризначеними вчителями залишаються: орієнтація вчителя на неперервну самоосвіту та довготривалу роботу в даному навчальному закладі, опіка над учителем упродовж перших трьох років та моральна підтримка, допомога в засвоєнні практичних навичок та вмінь на основі вивчення досвіду педагогів школи, залучення до активної методичної роботи.