Любіть життя, бо воно єдине і ніколи не повториться... Насолоджуйтесь життям...Живіть так, щоб вам ніхто не дорікнув, що ви просто животіли, залиште після себе добрий слід. О.А.Захаренко
Відділ освіти, у справах сім’ї, молоді та спорту Шполянської районної державної адміністрації

Освітні округи

Головне меню

15.01.2014

Функціонування освітніх округів- пріоритет роботи галузі

На території Шполянського району у 2013/2014 навчальному році діють два освітні округи: Шполянський освітній округ №1 на базі опорного закладу - Шполянського міжшкільного навчально-виробничого комбінату та Шполянський освітній округ №2 на базі  опорного закладу - Шполянського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2- ліцей», в яких навчається 399 учнів, з них 315- учні МНВК та 84 учні міського НВК №2, що становить 10,4% від загальної кількості учнів ЗНЗ. В освітніх округах створено 20 навчальних груп та 4 класи, навчання здійснюється за технологічним, фізико-математичним, технологічним, української філології, біотехнологічним профілями. В суб’єкти освітнього округу входять Шполянська філія Черкаського територіального відділення Малої академії наук України, Національний технічний університет «Київський політехнічний інститут», Національний аерокосмічний університет імені М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут, Шполянська центральна районна лікарня, АТП 17150, СПОП «Відродження». Організовано профільне навчання, яким охоплено 100 % учнів 10-11 класів. Профільні предмети викладають переважно фахівці І та вищої категорій.  Удосконалюється профорієнтаційна робота з учнями 5-9 класів   (анкетування, проведення групових та масових заходів, екскурсій, залучення фахівців різних спеціальностей), з метою найбільш раннього вибору ними галузі майбутньої  професійної діяльності. Відділом освіти та методичним кабінетом проводиться систематична робота щодо розширення у навчальних закладах мережі предметних гуртків, факультативів, здійснення допрофільної підготовки через роботу наукових товариств, районного відділення МАН, предметні олімпіади, конкурси. Впроваджуються різноманітні моделі організації профільного навчання. Профільність навчання визначається з урахуванням освітніх потреб учнів, кадрових можливостей, матеріальної та навчальної бази закладів, соціокультурного та виробничого середовища, перспектив здобуття подальшої освіти. У 2013-2014 навчальному році у 21-му навчальному закладі  на базі 10-11 класів профільним навчанням охоплено 476 учнів за наступними 5-ма напрямами: української та іноземної філології, історичним, математичним, технологічним, працює 30 факультативів та 27 курсів за вибором. За технологічним профілем навчаються 299 учнів (Шполянської ЗОШ №1, Шполянського НВК №2, Антонівського, Васильківського, Водянського, Журавського, Капустинського, Лебединського НВК №1, Лебединського НВК №2, Мар’янівського, Матусівського НВК №1, Матусівського НВК №2, Нечаєвського, Сигнаївського,Терешківського, Товмацького, Топильнянського НВК, Іскренської та Липянської ЗОШ). За математичним профілем – 49 учнів (Шполянської ЗОШ №1, Топильнянського НВК). За історичним профілем – 15 учнів (Шполянської ЗОШ №1). За профілем української філології – 98 учнів (Шполянського НВК №2, Шполянської ЗОШ №5, Лебединського НВК №1, Лебединського НВК №2). За профілем іноземної філології – 15 учнів (Лозуватської ЗОШ).


24.11.2013

Досвід роботи Шполянського освітнього округу №2 на базі опорного закладу – Шполянського НВК «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №2-ліцей» заслухано в області

15 листопада 2013 року в Черкаському обласному інституті післядипломної освіти педагогічних працівників відбулася науково-практична конференція «Вплив освітніх округів на впровадження профільного навчання у старшій школі». У роботі конференції взяли участь проректор з наукової роботи Черкаського ОІПОПП, кандидат педагогічних наук Галина Анатоліївна Назаренко, старший викладач кафедри освітнього менеджменту і педагогічних інновацій Черкаського ОІПОПП Галина Іванівна Богославець,  доцент кафедри психології Черкаського ОІПОПП, кандидат психологічних наук Володимир Інокентійович Карікаш, працівники Департаменту освіти і науки Черкаської облдержадміністрації, науковці й методисти ОІПОПП, директори і заступники директорів загальноосвітніх закладів області, директори МНВК, слухачі курсів підвищення кваліфікації. На засіданні конференції розглянуто ряд актуальних питань: організація профільного навчання старшокласників, налагодження дистанційних форм профільної освіти учнів старших класів, особливої ролі опорних навчальних закладів освітніх округів як координаційних центрів округів з надання якісних освітніх послуг, психолого-педагогічний супровід у процесі професійного самовизначення й проведення допрофільної підготовки й профільного навчання. Приємно відзначити, що одним із доповідачів конференції став директор Шполянського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 – ліцей» Іван Григорович Каракаш, який  поділився досвідом роботи Шполянського освітнього округу №2 на базі опорного закладу – Шполянського НВК «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №2-ліцей» щодо організації роботи міжшкільних предметних факультативів, співпраці з Національним технічним університетом України «Київський політехнічний інститут» та Національним аерокосмічним університетом імені М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», роботи наукових відділень Черкаського територіального відділення Малої академії наук України та використання комунікаційних технологій шкільного сайту. За матеріалами конференції заплановано видати збірник, в якому буде висвітлено опис і досвід роботи в організації профільного навчання в межах освітніх округів області. Маємо надію, що до збірника буде включено і досвід Шполянського ліцею. Відділ освіти дякує адміністрації закладу, педагогічному колективу за невтомну працю, гарні здобутки, звершення та бажає успіхів у важливій та нелегкій справі!