Любіть життя, бо воно єдине і ніколи не повториться... Насолоджуйтесь життям...Живіть так, щоб вам ніхто не дорікнув, що ви просто животіли, залиште після себе добрий слід. О.А.Захаренко
Відділ освіти, у справах сім’ї, молоді та спорту Шполянської районної державної адміністрації

Основи здоров'я

Головне меню

02.03.2015

Навчаємо дітей бути здоровими

Кожна людина у своєму житті мріє стати успішною. Всю свою діяльність вона планує таким чином, щоб досягти поставленої мети, а досягнувши її, ставить нову ціль. У цій боротьбі за краще майбутнє людина не завжди чітко розуміє, що найвища цінність життя – це здоров’я, і лише здорова людина стане успішною. З метою дослідження виховання соціокультурної поведінки учнів через формування здорового і безпечного способу життя на базі районного методичного кабінету 27 лютого було проведено семінар-тренінг з цієї проблеми. Метою заходу було познайомити вчителів району з практичним досвідом учителів щодо застосування технології діяльнісного підходу при вивченні предмета «Основи здоров'я» як шляху до формування необхідних для збереження здоров'я життєвих навичок та моделей поведінки учнів; сприяти професійному росту вчителів, зацікавити їх інноваційними підходами до викладання предмета. Відкрила семінар методист районного методичного кабінету Різник О.А., яка ознайомила присутніх з нормативно-правовою базою. Вчителем основ здоров’я Лебединського НВК №1 Медяник Т.І. проведений тренінг для учасників семінару, де застосовувалися цікаві вправи, творчі завдання, в ході яких вчителі проявляли свої особисті якості. Учителі переглянули  відеоурок у 5-му класі на тему «Профілактика ВІЛ-інфікування. Шляхи зараження ВIЛ», підготовлений учителем Шполянської ЗОШ №1 Кириченко Г.В.


30.04.2014

Обговорено методику викладання предмета «Основи здоров’я» у початковій школі

Нова програма предмета «Основи здоров’я» для початкової школи реалізує компетентнісний підхід; закріплює необхідність використання інтерактивних методів навчання, що забезпечують індивідуалізацію сприйняття, активну участь кожного учня і групову взаємодію; розробку навчально-методичних матеріалів для всіх учасників навчально-виховного процесу; додаткове навчання вчителів початкової школи; тісну співпрацю з батьками, для чого в програмі спеціально позначені практичні роботи, які повинні виконуватися не тільки в класі, але і вдома; відмову від оцінок на уроках здоров’я у початковій школі і застосування спеціально розробленої системи моніторингу за прогресом у знаннях, психологічних установках і уміннях учнів, а також якісне оцінювання їх навчальних досягнень. З метою якісної підготовки вчителів 3-іх класів до викладання предмету «Основи здоров’я» 25 квітня на базі райметодкабінету проведено семінар  «Сучасний урок основ здоров’я  у початковій школі». Теоретико-презентаційний модуль забезпечив розгляд питань «Засади формування навичок здорового способу життя в контексті нового Державного стандарту» (Корнієнко В.І., Журавський НВК), «Структура  уроку  предмету «Основи здоров’я» та особливість методики проведення"( Мосюндзь Н.П., Матусівський НВК №2, Хоменко С.М., Лебединський НВК №2).  Практичну частину супроводжено переглядом і аналізом відеоуроків, проведених класоводами Лозуватської ЗОШ Іщенко Н.В. та Шполянського НВК №2 Дишлюк Л.В. Відзначено високу організацію практичної, ігрової, індивідуальної, групової, колективної діяльності учнів на уроках. Вправи з розвитку життєвих навичок на уроках «Основ здоров’я» за тренінговою методикою провела Різник О.А., методист районного методичного кабінету. Про особливості оцінювання учнівських робочих зошитів розповіла методист Назаренко С.Г.Маємо сподівання, що учасники семінару опанували та використовуватимуть тренінговий підхід у власній методиці проведення уроків «Основи здоров'я», що забезпечить ефективне засвоєння учнями програмового матеріалу.


11.03.2014

Навчалися тонкощам успішного проведення тренінгів

Одне з важливих завдань сучасної школи – виховати фізично, морально, соціально, духовно здорову людину. Справедливими є слова: «Гроші втратив – нічого не втратив, час втратив – багато втратив, здоров’я втратив – все втратив».Нещодавно на базі Шполянського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 - гімназія» відбувся семінар-практикум вчителів основ здоров'я   на тему «Урок-тренінг як ефективна форма передачі знань та формування навичок здорового способу життя учнів».Відкрила семінар методист районного методичного кабінету Різник О.А., яка у своєму виступі наголосила на актуальності питання формування навичок здорового способу життя сучасних школярів та  надала методичні рекомендації  щодо проведення сучасного уроку основ здоров'я. Вчителем Вербівською Н.М. проведені відкритий урок у 8-М класі з елементами тренінгу на тему «Основи безпечного харчування» та виховний захід  «Наркотики – це не дорога, це – глухий кут» з учнями 9-Г класу. Також Наталія Миколаївна поділилася  досвідом проведення факультативного курсу для учнів 10-11 класів за проектом «Захисти себе від ВІЛ», де зазначила, що передача знань у процесі навчання може включати як виклад та засвоєння простої інформації, так і розуміння того, як вона взаємопов’язана між собою. Педагог – організатор навчального закладу  Камінська Л.І. провела інтерактивну виставку "Маршрут Безпеки", присвячену  профілактиці ВІЛ/СНІДу. Учні  школи Бірюк Вікторія та  Скотар Вікторія у формі гри познайомили присутніх з проблемами ВІЛ/СНІДу в Україні, отримали від відповіді на поставлені  запитання стосовно захворювання, шляхи передачі ВІЛ та захисту від нього. При обговоренні уроку учасники семінару зробили висновок, що тренінгові форми роботи сприяють розвитку ініціативи, незалежності, уяви, самодисципліни, співпраці з учнями. Це залучає до активної участі в процесі навчання, заохочує школярів працювати разом, висловлювати свої думки, досвід, брати на себе відповідальність.


19.03.2012

Впровадження тренінгових методик навчання

 

З метою підвищення ефективності викладання предмета «Основи здоров'я» 16 березня  на базі  Шполянського районного методичного кабінету відбувся   районний семінар-практикум «Тренінгові методики викладання предмету – невід’ємна частина навчання»    в контексті викладання предмета «Основи здоров'я». Про вплив тренінгових форм навчання на ефективність засвоєння нового матеріалу розповіла методист РМК О.А.Різник, а  про тренінг як основу проведення занять з курсу – керівник методичного об’єднання Н.М.Вербівська. Програмою семінару-тренінгу було передбачено розгляд таких питань: оволодіння сучасними методиками інтерактивної групової роботи; ознайомлення та відпрацювання  тренінгового методу навчання;  обмін досвідом  використання тренінгових форм навчання. На думку учасників семінару-тренінгу, для впровадження методики розвитку життєвих навичок у навчальний процес бажано відходити від традиційних уроків, коли учитель переважно гово­рить, а учні слухають, і проводити уроки-тренінги, що характеризуються активною участю учнів у процесі здобуття знань. На уроках-тренінгах учні навчаються й засвоюють набагато більше, адже доброзичлива творча атмосфера сприяє активній творчій діяльності учнів, яка забезпечує вироблен­ня в них практичних навичок. Учителі основ здоров’я Р.М.Кунець  (Шполянський НВК № 2 – ліцей), Т.І.Медяник ( Лебединський НВК №1"),  Л.О.Черякова (Шполянська ЗОШ І-ІІІ №5), Л.М.Швець (Сигнаївський НВК) обмінялися власним досвідом використання  тренінгових методик на уроках та в позакласній роботі з предмета. Підводячи підсумки семінару, його учасники відзначили необхідність упровадження інтерактивних технологій на уроках основ здоров’я.