Любіть життя, бо воно єдине і ніколи не повториться... Насолоджуйтесь життям...Живіть так, щоб вам ніхто не дорікнув, що ви просто животіли, залиште після себе добрий слід. О.А.Захаренко
Відділ освіти, у справах сім’ї, молоді та спорту Шполянської районної державної адміністрації

Організація роботи зі старшокласниками

Головне меню

12.03.2017

Оце так дивовижа!

10 березня у Шполянській ЗОШ №1 відбувся день учнівського самоврядування.Цієї подіїчекали всі школярі, адже лише один раз на рік випадає нагода відчути себе вчителем.Упродовж дня адміністрація школи все ж спостерігалаза чітким виконанням плану роботи,  проте їх «молодші»колеги - Ткаченко Олеся, яка  перевтілилася в директора школи, Бєлік Влад – у заступника директора з виховної роботи, довели: на них можна покластися, їм можна довіряти відповідальні ділянки виховної та навчальної роботи у навчальному закладі. Усі старшокласники, які на «відмінно» зіграли ролі  вчителів, класних керівників та адміністрації школи, одноголосно стверджували, що робота вчителя надзвичайно складна, відповідальна і водночас захоплююча й цікава. Цей день запам’ятався ще й проведенням цілої низки заходів: флешмобом «Обійми для рідної школи», веселими рухливими перервами (організатори – Литвин Валерія, Каландирець Каріна, Фарштейн Сніжана, Степаненко Ілона), бліц – опитуванням «Для мене моя школа це-…», акцією «Міняю сигарету на цукерку». Активно працювала скринька пропозицій. Велике враження на учнів справили й 108 уроків, які підготували спільно з учителями, а  провели самі. Майже всі заняття  супроводжувалися використанням інтерактивних технологій, що сприяло отриманню учнями  високих балів успішності. День учнівського самоврядування приніс багато позитивних вражень, незабутніх емоцій учням  та вчителям, адже кожен, хто мав бажання, зміг проявити себе в улюбленій педагогічній справі.

 

                          Киченко М.В., педагог-організатор Шполянської ЗОШ І – ІІІ ступенів №1


24.10.2015

Шполянські школярі отримали Прапор доброчинності 

23 жовтня відбулася  пам’ятна подія для освітян -  урочиста передача Прапора доброчинності від Ліги старшокласників Лисянського району активу Ліги старшокласників Шполянщини. Цей прапор об'єднав юних громадян двох районів  спільною ідеєю добра, миру, милосердя та засвідчив необхідність проведення таких заходів заради збереження майбутнього України. З листопада 2014 року за ініціативи голови Черкаської облдержадміністрації Юрія Ткаченка та голови обласної ради Валентини Коваленко крокує обласний проект «Прапор Доброчинності», який об’єднав  всіх небайдужих до подій в Україні. Прапор вручають учнівським колективам Черкащини за значні успіхи у волонтерській діяльності. Учні, батьки, педагоги більшості шкіл області активно долучаються до волонтерських акцій, благодійних заходів, які утверджують принципи загальнолюдської моралі, наближають мир і підтримують вогник надії у воїнів – захисників суверенності і цілісності України. З початком російської агресії проти України та антитерористичної операції учні Шполянщини  беруть участь у зборі гуманітарної  допомоги  захисникам Вітчизни і постраждалим у зоні бойових дій,  долучаються до всіх волонтерських акцій. У  заході взяли участь завідувач районного методичного кабінету  Курінна О.М., головний спеціаліст відділу освіти Каландирець І.І. Учні та педагоги Шполянщини тепло і гостинно зустрічали лисянську делегацію. З вітаннями та словами вдячності за патріотизм та допомогу захисникам звернулась до присутніх заступник голови Шполянської райдержадміністрації Шпиця О.І. У складі делегації від Лисянщини  завітали методист районного Будинку дитячої та юнацької творчості Мукаєва Людмила Павлівна,  заступник з виховної роботи Лисянського НВК №1 Васильченко Світлана Миколаївна, президент Ліги старшокласників Катан Єлизавета, лідер Ліги старшокласників Гонтаренко Віталіна. Естафету перейняли представники Ліги старшокласників Шполянського району: методист районного методичного кабінету, координатор Ліги старшокласників Горбенко Любов Григорівна, заступник директора з виховної роботи Шполянської ЗОШ №1 Лепенець Наталія Леонідівна, президент Ліги старшокласників  Ткаченко Олеся, лідер Ліги старшокласників  Сидоренко Андрій. Вчителі та учні разом виконали Державний Гімн України. Учні Шполянської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів ознайомили гостей із історією  Шполянщини, яку у віршованій формі з особливим ліризмом і любов’ю до батьківщини відтворила на папері Лепенець Наталія Леонідівна. Президент Ліги Ткаченко Олеся прозвітувала про проведену волонтерську діяльність, цікаве і різноманітне шкільне життя, про ті добрі справи, які дали їм почесне право отримати таку високу відзнаку. Це і сувеніри, листівки, малюнки, вірші, участь у акціях «Лист пораненому», «Подаруй янгола-охоронця воїну АТО», «Повертайся живим»… - усе, що міг зробити учнівський, педагогічний колектив у тісній співпраці і з батьківською громадськістю. З безмежною гордістю та  почуттям глибокої відповідальності старшокласники прийняли Прапор доброчинності й запевнили, що гідно передадуть його на Канівщину. Святкову атмосферу, піднесений настрій допомогли створити патріотичні художні номери, підготовлені учнями школи. Нехай же і надалі активна волонтерська діяльність, виховання дітей у дусі патріотизму і відповідальності за долю України надихає і об’єднує усіх  українців!    


19.12.2014

На конференції районної Ліги старшокласників підсумовано роботу в 2014 році

19 грудня на базі районного методичного кабінету відділу освіти відбулася підсумкова конференція районної Ліги старшокласників «Лідер» на тему «Самоврядування як засіб соціалізації дітей в умовах навчального закладу». Методистом райметодкабінету Попович С.В. підведено підсумки роботи в Інтернет-проекті Ліги старшокласників «Ми – патріоти Черкащини», відбулося нагородження найактивніших лідерів учнівського самоврядування, відзначено найцікавіші та найактуальніші роботи учнів. Представники органів учнівського самоврядування  Топильнянського, Лебединського №2 та Матусівського №1 НВК представили звіти – презентації про роботу учнівського активу у I півріччі 2014 – 2015 навчального року. Голова районної Ліги старшокласників  Вишенська Вікторія підготувала фотозвіт про перебування на виїзній конференції обласної Ліги старшокласників у Сахнівці. Також було запропоновано присутнім лідерам учнівського активу  підтримати ініціативу долучитися до благодійної акції «Милосердя врятує світ» та організувати відповідну роботу по створенню альбому  «Народжені захищати Батьківщину», присвяченого учасникам АТО.


Організація учнівського самоврядування у навчальних закладах

Наш час потребує лідерів нової формації. Людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно. Проблема виховання молодих лідерів – це проблема підготовки людини майбутнього, людини, яка відповідає вимогам нового ХХІ століття.Ось чому необхідні пошук і підтримка учнівської молоді, чиї особистісні переконання спрямованні на активну участь у громадському житті, молоді, яка має організаторські здібності, усвідомлює себе потенційним лідером, має бажання використовувати свою енергію та здібності заради інших. Цілком очевидно, що навички управління суспільством стануть надбанням людини тоді, коли участь в учнівському самоврядуванні сприятиме набуттю вихованцем необхідних знань, умінь і досвіду соціальної дії.Учнівське самоврядування доцільно розглядати як форму творчої співдружності вчителів, учнів, батьків, як спосіб вияву організаторських і виконавських здібностей та можливостей школярів у різних видах діяльності, спілкування та відносин, як засіб вироблення управлінських навичок і вмінь.Школа – це модель майбутнього суспільства. Основи громадського становлення та демократії закладаються з дитячих років, і самоврядування допомагаюєучням організувати власне життя,своїх товаришів. Учні потребують практичних навичок управлінської діяльності, і саме вчителі їх забезпечують. Головною умовою розвитку самоврядування стає наявність педагогів, які хочуть і вміють співпрацювати з учнями.Саме від педагогів залежить, чи зможутьвонидовіряти учням самостійно вирішувати більшість питань їхнього колективного життя, чи зуміютьпереконати їх у тому, що, крім них, ці обов’язки ніхто не зможе виконати. Тільки тоді самоврядування стане потребою колективу.Учнівське самоврядування будується на підставі співзвучних потреб дитини та суспільства. Головною задачею педагогів у цій системі є постійна підтримка мотиваційноїсфери дитини, тобто підтримання такого стану, за якого стає необхідним постійне самовдосконалення та бажання і наміри стати гідним громадянином держави. Разом із тим реалізація завдань з організації учнівського самоврядування в школі пов’язана з необхідністю подолання такої суперечності: з одного боку, самоврядування потребує самостійності школярів, з іншого – воно неможливе без удосконалення педагогічного керівництва. Самоврядування не означає залишення дітей сам на сам, а є об’єктом і результатом найскладнішої, найвищої форми керівництва дитячим колективом.Важливим критерієм ефективності учнівського самоврядування є сформованість елементарного рівня організаційної культури учнів – лідерів (відповідальність, організованість, цілеспрямованість, емоційна єдність, дисциплінованість, багатий внутрішній духовний світ, потреба у творчості та виявленні ініціативи). Реалізація означеного завдання є можливою за умови визнання дорослими самоврядування як школи підготовки юних організаторів, управлінців, участі всіх членів колективу в обговоренні завдань; застосування практики переходу колективу від організації простих справ до дедалі складніших з урахуванням творчих можливостей колективу; неприйняття рішення без обговорення всіх запропонованих учнями альтернатив. Адже самоврядування , з одного боку, виконує функції внутрішньої самоорганізації учнів школи, а з іншого – має вигляд моделі майбутньої поведінки громадян України в умовах відкритого суспільства і, таким чином, сприяє реалізації завдань громадянської освіти.Протягом 7 років в області діє Ліга старшокласників Черкащини. Двічі на рік проходять конференції лідерів учнівського самоврядування, на яких підбиваються підсумки проведеної роботи, обмін цікавим досвідом діяльності та нагородження кращих осередків Ліги старшокласників.На порталі обласного інституту післядипломної освіти створена інтернет – сторінка Ліги старшокласників Черкащини. Районні  осередки Ліги старшокласників мають змогу брати участь у інтернет – проекті «Ми – патріоти Черкащини», який має 10 підпроектів, а саме:

-         «Квіти біля школи»

-         «Пишаюся тобою, рідний краю!»

-         «Народні та родинні традиції мого краю»

-         «Щоденник корисних справ»

-         «Здоровим бути модно»

-         «Знаю та реалізую свої права»

-         «Сім духовних святинь малої Батьківщини»

-         «Добро починається з тебе»

-         «На цій землі я народився»

-         «Мій ідеал громадянина – патріота»

 

Для ефективної діяльності учнівського самоврядування необхідні такі умови:

1) подолання формалізму в діяльності учнівського самоврядування і педагогічного керівництва ним. Воно має займатися конкретними справами, з його рішеннями повинен рахуватися і педагогічний колектив, і дирекція школи, і не вважати їх дитячими забавами;

2) залучення членів самоврядування до процесу оновлення змісту діяльності школи, боротьби з негативними явищами у середовищі учнів. Вони повинні активно допомагати педагогам у використанні нових форм виховної роботи з учнями, включатися у виховну роботу із запобігання і подолання серед школярів куріння, вживання алкоголю і наркотиків;

3) надання самоврядуванню реальних прав і обов'язків. Слід чітко визначити, за які питання шкільного життя та діяльності відповідає учнівське самоврядування, які конкретні права та обов'язки має кожен учень;

4) підбір до органів самоврядування найавторитетніших лідерів учнівського колективу, які мають бути взірцем для вихованців у ставленні до своїх учнівських обов'язків;

5) прагнення до розширення цих органів. За таких умов зростає кількість вихованців, які підтримують вимоги педагогічного колективу, більшій кількості учнів прищеплюється смак до суспільно корисної діяльності, створюються можливості для уникнення перевантажень найактивніших учнів, у залучених до громадської роботи вихованців виявляються нові сторони їх особистості, які знайшли простір для свого розвитку;

6) повага педагогів до самостійних рішень учнівського колективу і його органів, ненав'язування учням своєї волі у справах, які є компетенцією самоврядування;

7) кваліфікована, тактовна педагогічна допомога учнівському активу, навчання його складної справи управління;

8) практикування в дитячому колективі зміни функцій керівника і підлеглого. Тривале перебування школяра на керівній посаді може призвести до формування у нього небажаних якостей (зверхності, зазнайства та ін.). Тому педагогічно доцільно, щоб у роботі органів учнівського самоврядування брало участь якомога більше учнів, щоб воно постійно оновлювалося. Це дасть змогу значній частині школярів набути організаторських навичок;

9) систематичне звітування членів самоврядування перед колективом, що дає можливість здійснювати контроль за їх діяльністю, сприяє її поліпшенню, а також запобігає можливим зловживанням становищем у колективі.

Як бачимо, підліткам потрібно доручати серйозні справи, адже громадська інфантильність призводить до інтелектуальної обмеженості.

Тому головним завданням дієвого учнівського самоврядування  є виховання взаємин, які дозволяють особистості вже в підлітковому віці безпосередньо спілкуватися з суспільством, відчувати себе активним учасником громадського життя.

То ж як побажання у роботі з учнівським активом хай будуть для вас слова: «Нехай неможливе стане можливим, далеке – близьким, і нехай все, що здається складним, вирішується красиво і легко».

Актуальні запитання молоді до батьків, вчителів та дітей

          До батьків:

  1. Чи підтримують батьки дітей у виконанні громадської роботи?
  2. Чи має право дитина самостійно вибирати свій життєвий шлях?
  3. Чому батьки обмежують активність дитини в громадській роботі?
  4. Чи знаєте ви як працює шкільне самоврядування?
  5. Чи потрібно виховувати дитину в дусі патріотизму?

            До вчителів:

  1. Як організувати змістовний масовий захід?
  2. Як ви в дитинстві поєднували навчання і громадську діяльність?
  3. Як поставляться вчителі до участі в благодійних квестах?
  4. Як покращити ставлення учителів до учнів?
  5. Чи із задоволенням ви допускаєте батьків до громадського життя школи?
  6. Чи справедливо ви оцінюєте рівень знань учнів?

            До дітей:

  1. Що означає «абсолютна свобода»?
  2. Як ми повинні підтримувати хворих дітей?
  3. Чи можете ви поєднувати громадське життя і навчання?
  4. Як покращити ставлення учнів до вчителів?
  5. Чи знаєте ви свої обов'язки?
  6. Як змотивувати дітей середньої ланки до громадської діяльності?

            Загальні:

  1. Як налагодити відносини дітей і батьків? І вчителів?
  2. Як допомогти малозабезпеченим дітям реалізуватися у житті?
  3. Чи часто ви проводите заходи, які згуртували тріаду батьків, вчителів і дітей?
  4. Чи шкодить інформатизація світу у реальному житті?
  5. Як можна залучити більше дітей до волонтерської справ?