Любіть життя, бо воно єдине і ніколи не повториться... Насолоджуйтесь життям...Живіть так, щоб вам ніхто не дорікнув, що ви просто животіли, залиште після себе добрий слід. О.А.Захаренко
Відділ освіти, у справах сім’ї, молоді та спорту Шполянської районної державної адміністрації

Білогія та хімія

Головне меню

24.12.2016

Навчалися вчителі біології та екології

Проблема вибору методів роботи перед учителем виникала завжди, але в  нових умовах потрібна така їх сукупність, яка дозволять по-новому організувати процес навчання та взаємовідносини між учнем і вчителем. Це і є комунікативна компетенція, що стає цінністю сучасного суспільства. Отже, необхідність формування ключових компетенцій, як і знань для життя, вимагають інших методів, технологій навчання та виховання. Ось чому вчителі біології працювали на семінарі-практикумі  над проблемою «Шляхи формування комунікативних компетентностей на уроках біології та екології». Комунікативна компетентність характеризується умінням слухати, сприймати і відтворювати інформацію, вести діалог, брати участь у дискусіях, працювати в групах, вести переговори, вміння переконувати і відстоювати свою точку зору, тобто спілкуватися. Король Г.Ф., вчитель біології Лебединського НВК №3, ознайомила присутніх з теоретичними аспектами питання, а керівник методичного об'єднання Паращенко Л.В. та  вчитель біології Матусівського НВК №2  Волинець В.В. презентували свою  роботу  над формуванням  комунікативних компетенцій в їхньому навчальному закладі. Учасники семінару переглянули фрагменти відеоуроків колег Дегтяр С.І. (Лип'янська ЗОШ) та Мошенської Н.М.( Терешківський НВК), на яких вчителями показано, як відбувається формування комунікативних компетентностей через технології  колективно-групового навчання, методів «Карусель», «Мозковий штурм», асоціативних кіл, творчих завдань. Перегляд уроків супроводжувався обговоренням. Методистом РМК Сабадаш Г.М. підведено підсумки семінару.

 

Сабадаш Г.М., методист РМК


05.12.2016

Учителі хімії  здобули нові знання  у виробничих підрозділах LNZ Group

 Відповідно до плану роботи  семінар-практикум вчителів хімії було проведено днями у формі екскурсії в Лебединський насіннєвий завод.Викладання хімії не можна обмежувати лише відомостями з підручників і тим матеріалом, який учні отримують під час уроків. Велику допомогу як учителю, так і учневі можуть надати навчальні екскурсії на різні підприємства, які мають не тільки пізнавальне, а й значне виховне значення, підвищують кваліфікацію педагога. Вони дозволяють повніше пов'язувати навчальний матеріал з життям, більш  емоційно викладати його, що сприяє кращому засвоєнню знань учнями. Безпосереднє спостереження під час екскурсій виробничих процесів дає можливість організувати виготовлення силами учнів наочних посібників з хімії: колекцій, схем, макетів, моделей, допомагає розвивати графічну грамотність школярів, вміння креслити схеми апаратів, ескізи моделей та інших. Важлива роль екскурсії в економічному вихованні учнів. Поїздки на  об'єкти промислового виробництва розкривають економічну ефективність комплексної переробки, раціональне використання виробничих відходів, показати перспективні напрями подальшого вдосконалення технологій виробництва, забезпечення її технологічної гнучкості. За словами наукового спеціаліста LNZGroup Анатолія Даценка, під час збору урожаю дослідженню підлягає кожний із 70-ти гібридів. Вже в лабораторних умовах гібриди проходять посилене дослідження за кількома основними показниками. Насіння перевіряється на вологість згідно з ДСТУ, чистоту та масу тисячі зернин, наявність битих та колотих зернин. Як розповіла начальник лабораторії LNZ Group Тетяна Єдін, для цих досліджень відбирається 2-3 кілограми зерна кожного гібриду. Також, за її словами, у лабораторних умовах перевіряються й пошкоджені насінини на наявність хвороб, використання різноманітних протруювачів. LNZGroup має 10-річний досвід роботи з провідними міжнародними компаніями-селекціонерами-Піонер, Монсанто, Сингента, Лімагрейн, Євраліс, Заатбау, Пробсдорфер, КВС. «Ми вирішили співпрацювати з AgriLabзадля економії коштів за рахунок оптимізації системи живлення та для збільшення рівня врожайності в результаті виконання рекомендацій. Дослідження розпочали із відбору зразків грунту. Їх аналіз показав, які саме добрива і в якому співвідношенні необхідно внести в землю для досягнення встановленого економічно доцільного рівня врожаю. Як виявилось у ході досліджень, кількість сірки та азоту у ґрунті перевищує норму, натомість кількість цинку – замала. Таким чином, за рахунок того, що ми вносимо менше добрив  з метою порашення, ми можемо економити кошти», - пояснив Анатолій Даценко.  Оглянувши виробничі підрозділи найпотужнішої на Шполянщині  сучасної диверсифікованої  агропромислової компанії LNZ Group, учителі отримали приємні враження від змістовної екскурсії.

Сабадаш Г.М., методист РМК


21.10.2016

    Проведено засідання  школи росту педагогічної майстерності вчителів природничого циклу

На базі Лозуватської ЗОШ 19 жовтня відбулося чергове засідання школи росту педагогічної майстерності вчителів природничого циклу. Цього року до роботи школи росту долучилися  ще двоє  молодих спеціалістів – вчителів біології  Топильнянського  та Сигнаївського НВК Дабіжа Олена Валентинівна та Майборода Галина Василівна . Тема семінару – формування ключових та предметних компетентностей учнів на уроках біології. Учасники семінару відвідали  урок біології Кравець Надії Ульянівни  в 7 класі «Різноманітність комах, їх роль у природі та житті людини».Враховуючи, що інформаційні технології стали невід’ємною частиною суспільства і впливають на процеси навчання, Надія Ульянівна у практичній діяльності  створює оптимальні умови учням для розвитку їхніх потенційних можливостей, формування самостійності, здатності до самоосвіти, самореалізації через впровадження інформаційних технологій у процес навчання. Використання їх в освітньому процесі дозволяє підвищити наочність навчання та мотивацію до нього. Це дозволило  вчителю реалізувати цілі та завдання з формування ключових компетентностей учнів.Методист райметодкабінету Сабадаш Галина Михайлівна звернула увагу молодих педагогів на методичні рекомендації щодо вивчення біології за новим Державним стандартом. Учитель  біології Шполянського НВК №2 Шевченко Людмила Василівна  розповіла про календарно-тематичне планування курсу біології. Директор школи Рябокінь Яна Олександрівна провела екскурсію по закладу, поділилася досвідом своєї роботи.

Сабадаш Г.М., методист РМК


26.02.2016

Як  комп'ютерна техніка допомагає вивчати хімію

24 лютого відбувся семінар-практикум вчителів хімії на тему «Досвід використання інформаційних технологій на уроках хімії». Керівник районного методичного об'єднання вчителів хімії Буз С.О. ознайомила присутніх з навчальними проектами на уроках хімії, визначила основні етапи проектної роботи, форми представлення результатів проекту, а також озвучила рекомендації щодо оцінювання  презентацій. Програма PowerPoint – організація інформаційної підтримки при підготовці до створення навчальних проектів була представлена Кошовою С.І., вчителем Шполянської ЗОШ №5. Формуванню компетентностей учнів та розвитку предметних умінь сприяє виконання ними навчальних дослідницьких проектів, орієнтовні теми яких (на вибір) наведено в окремій рубриці програми. Результати  цих досліджень представлені у формі мультимедійних презентацій. Робота над проектом розвиває вміння отримувати інформацію з різних джерел (книги, Інтернету), покращення навичок самостійної роботи, аналіз та обробка результатів дослідження. Керівник творчої групи вчителів хімії, методист райметодкабінету Сабадаш Г.М. представила роботу творчої групи «Навчальні проекти. Хімія 8 клас» за новим Державним стандартом. У перелік ресурсів увійшли презентації: «З історії відкриття періодичної системи  хімічних елементів», «Форми періодичної системи хімічних елементів» (Буз С.О.), «Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних граток» (Кошова С.І.), «Сполуки основних класів у будівництві і побуті», «Хімічний склад і використання мінералів»  (Каракаш І.Г.), «Вирощування кристалів солей», «Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров'я людини» (Медяник Т.І.). На семінарі було заслухано творчий звіт вчителя хімії Капустинського НВК Кісіль Т.М.


23.10.2015

Відбулося засідання Школи росту педагогічної майстерності вчителів хімії

21 жовтня на базі Лозуватської загальноосвітньої школи відбувся семінар- практикум вчителя вищої категорії, «старшого учителя»  Кравець Надії Ульянівни. Формуванню ключових і предметних   компетентностей учнів на уроках хімії було присвячене дане зібрання. Молоді педагоги району ознайомилися з навчальним закладом , його затишними  кабінетами, зонами відпочинку. Змістовну екскурсію по школі провела директор школи Рябокінь Яна Олександрівна. Всі присутні відвідали урок хімії в 7 класі «Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. Структура періодичної системи». Учні підготували повідомлення про важливі віхи життя видатного вченого-хіміка. Вчитель продемонструвала дослід «взаємодія активних металів з водою», ознайомила з різними видами класифікації хімічних елементів, вченими, які брали в цьому участь, з нетрадиційними видами періодичної системи.  «Хвилинка здоров'я»  була пов'язана з  елементами періодичної системи та продуктами, що їх містять. Учениця пригостила всіх присутніх маленьким подаруночком – яблучком, з цікавою оповіддю про його користь. Присутні прослухали вірш, присвячений історії відкриття  періодичної системи, в жартівливій формі. Згодом Надія Ульянівна  презентувала свій досвід роботи на тему «Використання інтерактивних методів навчання на уроках  хімії» та дала настанови молодим педагогам. На питання, що виникали, давала відповідь методист  райметодкабінету  Сабадаш Г.М., яка  розповіла про особливості вивчення хімії в 7 класі за новим Державним стандартом. На думку присутніх, семінар став дуже плідним  та корисним для молодих колег. Тож і слова подяки стали для них цілком заслуженими.

                                                  Сабадаш Г.М., методист РМК