Любіть життя, бо воно єдине і ніколи не повториться... Насолоджуйтесь життям...Живіть так, щоб вам ніхто не дорікнув, що ви просто животіли, залиште після себе добрий слід. О.А.Захаренко
Відділ освіти, у справах сім’ї, молоді та спорту Шполянської районної державної адміністрації

Німецька мова

Головне меню

17.02.2016

Технології співпраці на уроках німецької мови

10 лютого в районному методичному кабінеті відбувся районний семінар - практикум  вчителів німецької мови на тему «Проектні технології як засіб  формування комунікативної компетенції учнів на уроках німецької мови». Вчителі району переглянули відеоурок з німецької мови на тему «Essgewohnheitenin Deutschland», який презентувала  вчитель німецької мови Товмацького НВК М.П.Тимошенко. Учні  8 класу продемонстрували хороші знання, вміння і навички з предмету, хоча це друга іноземна мова для них. Під час уроку були використані різні форми і методи індивідуальної, парної та групової роботи.Творчі завдання та мовленнєві ігри допомогли учням побудувати власну стратегію застосування знань на уроці. Марина Петрівна вдало поєднала відпрацювання фонетичного, граматичного та лексичного аспекту мови на уроці, що, безсумнівно, є необхідною умовою для реалізації міжкультурної комунікації учнів. Застосовані Інтернет – ресурси для формування та розвитку навичок аудіювання стимулювали творчу активність учнів та їх  залучення до культури іншого народу, що стає домінуючою стратегією викладання іноземної мови в школі. Проектна технологія дозволила вчителю продемонструвати сучасний, комунікативно спрямований  урок - презентацію. В ході роботи семінару обговорено ряд теоретичних питань. Методист районного методичного кабінету  Кравченко Т.В. звернула увагу на впровадження інноваційних технологій навчання німецької мови та на її вивчення як другої іноземної мови. Бджола Н.І., вчитель Шполянського НВК «ЗОШ  І- ІІІ ст..№2 - ліцей» представила презентацію країнознавчого характеру «Звичаї та традиції святкування Різдва в Німеччині». Керівник семінару – практикуму Ратушня І.В. провела практичну частину семінару, під час якої вчителі розв’язували завдань із ЗНО, а саме з частини  «Використання  мови». Вчителі району обмінялися досвідом роботи над проектами «Мій шлях професійного розвитку» в міжкурсовий період та відмітили вагомий внесок Гете-Інституту в Україні,який пропонує щороку мережеві семінари, що організовуються спеціально для вчителів німецької мови з невеликих міст та сіл, у яких можливості для подальшого професійного розвитку є обмеженими. За допомогою таких заходів на базі Черкаського ОІПОПП всі  вчителі  німецької мови району отримали  шанс підвищити свою кваліфікацію та мовний рівень, ознайомитись із сучасними методико-дидактичними підходами до викладання німецької мови. Як правило, такі семінари, воркшопи та тренінги з лінгвокраїнознавства, лексикології, стилістики, риторики, методики та дидактики викладання німецької мови, літературознавства та історії мови проводять досвідчені референти із Німеччини, надаючи різноманітні практичні поради щодо планування та проведення уроків з німецької мови на основі сучасних матеріалів із країнознавчими елементами.

Методист РМК  Кравченко Т.В.


19.11.2015

Роль ІКТ у  вивченні німецької мови

18 листопада на базі Лозуватської ЗОШ відбувся семінар-практикум  вчителів німецької мови на тему «Інтенсифікація освітнього процесу з іноземної мови на основі впровадження інформаційно-комунікаційних технологій». У роботі семінару взяли участь вчителі  німецької мови шкіл району. Директор школи  Рябокінь Я.О. привітала учасників семінару, надала інформацію про умови забезпечення викладання німецької  мови і презентувала вчителя школи  Ратушню І.В.,  ознайомила з досвідом її  роботи. Учні 11 класу разом з  учителем  німецької мови справили позитивне враження научасників семінару. Урок на тему «Я не уявляю свого життя без комп’ютера та Інтернету» був надзвичайно насичений різними інтерактивними формами роботи, тож учні мали змогу проявити себе у різних формах роботи та досягти певних результатів. Застосовування презентації PowerPointпро першовідкривачів комп’ютера значно підвищило ефективність роботи учнів,  допомогло дітям повністю зануритися в  німецькомовне середовище та проявити свої мовні здібності.  Учні працювали у парах та групах, читали, складали діалоги та розігрували рольові ситуації. Діти працювали з великим задоволенням і показали себе креативними особистостями. Такі уроки цінні тим, що учні  поглиблюють знання з предмету, вирішуючи одну спільну проблему. Вчитель та учні працювали емоційно та злагоджено. Результативність уроку була надзвичайно високою. Ратушня Ірина Володимирівна, керівник семінару-практикуму, наголосила на важливості формування функціональної та інформаційної грамотності учнів на уроках німецької мови,  використання активних форм і методів роботи, комплексного застосування ІКТ з іншими видами дидактичних засобів. Кравченко Т.В., методист районного методичного кабінету, поділилась досвідом роботи щодо використання проектних технологійу вивченні іноземних мов. Тимошенко М.П., вчитель Товмацького НВК, ознайомила із матеріалами для практичного використання ІКТ та Інтернету як засобу підвищення мотивації школярів до вивчення німецької мови. Бджола Н.І., вчитель Шполянського НВК №2- ліцею, презентувала власні методичні знахідки та приклади завдань щодо розвитку основних компетенцій школярів, надала практичні рекомендації.Учасники семінару висловилищиру подяку директору школи Рябокінь Я.О.  та вчителю Ратушній І.В. за високий рівень організації та проведення методичного заходу, фахову майстерність, професійну компетентність учителя, які надихають на нові звершення.