Любіть життя, бо воно єдине і ніколи не повториться... Насолоджуйтесь життям...Живіть так, щоб вам ніхто не дорікнув, що ви просто животіли, залиште після себе добрий слід. О.А.Захаренко
Відділ освіти, у справах сім’ї, молоді та спорту Шполянської районної державної адміністрації

Актуально

Головне меню

15.06.2015

Повернемо шкільну форму

Щойно  розпочались довгоочікувані літні канікули та незабаром  перше вересня знову покличе всіх до школи. До свята Першого дзвінка готуються заздалегідь і діти, і їх батьки.  Перед кожним з них постане щорічне запитання: який одяг купити дитині до школи? На жаль, традиція шкільної  учнівської форми у навчальних закладах чомусь відійшла і використовується, як правило, деякими школами тільки на святах Першого та  Останнього дзвінка, хоч Указ Президента України від 12.06.1996 №417/96 «Про  шкільну форму для учнів середніх закладів освіти» та постанову Кабінету Міністрів України від 22 серпня 1996 №1004 «Про  запровадження шкільної форми для учнів  середніх закладів освіти» ніхто не відміняв. Наведемо докази  про перевагу шкільної форми.По-перше, вона значно полегшує життя батьків школяра та заощаджує їх витрати  на дорогий одяг, який необхідно  купити на навчальний  рік. Шкільну форму достатньо купити один раз, перед початком нового навчального року, а потім аж до літніх канікул не думати над тим, у чому дитина буде ходити до школи. Батькам, чий дохід далекий від високого, не доведеться думати, як одягнути школяра так, щоб він не відрізнявся від інших, більш заможних.Дітям-сиротам та  дітям, позбавленим батьківського піклування шкільного віку, щорічно, відповідно чинного законодавства,   відділ освіти виділяє кошти на придбання шкільної форми. По-друге, шкільна форма практична. Як правило, дляїї  виготовлення вибираються стійкі тканини, які менше мнуться і брудняться, що дозволяє батькам приділяти менше уваги доглядуза одягом  школяра.  По-третє,«за »шкільну форму говорить той факт, що діти, приходячи до навчального закладу в однаковому одязі, будуть зосереджувати більше уваги на процесі навчання, а не обговоренню  вбрання. Враховуючи, що в деяких  навчальних закладах, в яких шкільна форма відсутня,  одяг  більшості дітей гідний  тижня моди авангардистів і являє собою широкий зріз різних субкультур, наявних у сучасному суспільстві, тож переважна більшість  батьків позитивно ставиться до шкільної форми, вважаючи її гарантом дисципліни та  якісного навчання. По-четверте, введення в школі форми для учнів піднімає навчальний заклад на новий рівень. Усім відомо, щобільшість іноземних коледжів, шкіл  та престижних  університетівдавно ввели власну форму зі знаками відмінності. Поява шкільної форми  свідчить про високий рівень порядку в навчальному закладі, про якість освіти в ньому, а також про серйозне ставлення колективу викладачів до своєї роботи.  Прямого зв'язку між шкільною формою та всіма цими показниками фактично немає, але і непрямої цілком достатньо для підняття престижу школи. Хтось може не погодитися з такою думкою, мовляв, шкільна форма – це зрівнялівка, яка не дозволяє дітям самовиражатися. Відразу ж хочеться порадити їм спрямувати своє самовираження  не на екзотичний  зовнішній  вигляд, а на  добрі справи, прояв милосердя, які так необхідні завжди у нашому житті, особливо  сьогодні.

Досич Н.В., методист районного методичного кабінету відділу освіти

 


 30.11.2012

Сім'я і школа - без насильства

Щорічно у період з 25 листопада по 10 грудня світова громадськість проводить кампанію  «16 днів протидії насильству». Її мета: привернути увагу громадськості й ЗМІ до проблеми насильства; сприяти зміні стереотипів відносин і поведінки, які існують у суспільстві і сприяють укоріненню насильства. 25 листопада – Міжнародний день боротьби з насильством щодо жінок (Згідно з Резолюцією Генеральної Асамблеї ООН, 1981р.) 10 грудня – Міжнародний  день захисту прав  людини, коли народи всього світу святкують прийняття в 1948 році Всесвітньої декларації права. Цими  датами підкреслюється символічний  зв'язок між насильством щодо жінок  і порушенням прав людини.

З метою запобігання дитячій смертності, суїцидів серед неповнолітніх,  керуючись наказом відділу освіти від 12.11.2012 №360 «Про виконання плану заходів щодо реалізації Національної кампанії „Стоп насильству!” на період до 2015 року» у навчальних закладах району проводяться заходи із залученням педагогічної та батьківської громадськості. У Сигнаївському НВК І-ІІІ ступенів 22 листопада проведено батьківську конференцію, на якій директор навчального закладу Л.П.Свердел, шкільний психолог Н.А.Дитинюк, провідний спеціаліст відділу освіти І.І.Каландирець  звернули увагу батьків на проблеми насильства у сім’ї, дитячому середовищі, розкрили види, причини та наслідки насильницьких дій. Заходу передувало анкетування учнів 5- 11 класів, проведене за анкетами Всеукраїнського проекту «Попередження насильства в школі». Батьки переглянули підготовлені адміністрацією школи презентації «Насильству- ні!», «Заохочення у сім’ї: розумний баланс»,  відеоматеріали «Дитина- не іграшка», "Відмовся від насильства», «Він приніс мені квіти», розіграли рольові ситуації, а також отримали пам’ятку «Діти - основа сім’ї». У Шполянській ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 упродовж останнього тижня листопада проведено ряд профілактичних заходів, а саме: створено інформаційний куточок з інформаційними матеріалами «Насильству – ні!», «Як діти реагують, коли стають свідками насильства», «Заборонені вислови в сім’ї», «Спілкування з дитиною без конфліктів»,  а також надруковано номери телефонів довіри в Черкаській області та по Україні, центрів психологічної допомоги. В  інформаційному куточку «Для Вас, батьки!» оформлено поради «Батькам про права дитини», «Що таке домашнє насильство», «Коли втрачено контакт з дитиною»,  «Про що розкажуть малюнки дитини», «Виховання і спілкування з «проблемною» дитиною», «Вислови, які  хочуть чути діти», «Правила бесіди з дитиною», «Виховання «важких» підлітків», «Десять заповідей для тата і мами». Соціальним педагогом та психологом школи під час батьківських зборів проведено консультації: «Виховання проблемних дітей», «Типи неправильного виховання в сім’ї», «Виховний клімат сім’ї – головний чинник у формуванні особистості», «Роль батька у вихованні дитини», «Ні – насильству!», «Сварки батьків і психіка дитини», «Як не потрібно карати і сварити», «Тілесні покарання – хибний спосіб виховання», «Прислухаємось до дітей». Для батьків учнів школи та батьків майбутніх першокласників, класних керівників розроблено пам’ятки «Основні причини і мотиви самогубства», "Профілактика суїцидальної поведінки у підлітків», «Насильство та жорстокість у школі. Реалії сучасності. Методичні рекомендації щодо роботи з дітьми», проведено тренінгові заняття «Насильство та його види», «Шляхи запобігання насильству».


01.12.2011

Сьогодні Всесвітній день боротьби зі СНІДом

У 1988 році Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) оголосила день 1 грудня Всесвітнім днем боротьби зі СНІДом. Це пов’язано з тим, що синдром набутого імунодефіциту (СНІД) придбав масштаби пандемії. В даний час понад 41 мільйон жителів планети живуть, будучи інфіковані ВІЛ чи хворі на СНІД. Найбільше від розповсюдження цього небезпечного захворювання в Європейському Союзі і країнах, що межують з ним, страждає молодь. В усьому світі в цей день говорять про СНІД, про те, яку загрозу існуванню людства несе глобальна епідемія. Можна згадувати тих, хто вже помер або смертельно хворий, можна говорити про масштаби трагедії, але головна мета Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом — звернути увагу суспільства на цю проблему. Всесвітній день боротьби зі СНІДом вперше відзначався 1-го грудня 1988 року після того, як на зустрічі міністрів охорони здоров’я всіх країн пролунав заклик до соціальної терпимості і розширення обміну інформацією про ВІЛ/ СНІД. Всесвітній день день боротьби зі СНІДом, який щорічно відзначається 1-го грудня, служить справі зміцнення організованих зусиль по боротьбі з пандемією ВІЛ-інфекції та СНІДу, що розповсюджується по всіх регіонах світу. Організовані зусилля направлені на зміцнення громадської підтримки програм профілактики розповсюдження ВІЛ/ СНІД, на організацію навчання та надання інформації з усіх аспектів ВІЛ/ СНІД. Символом боротьби зі СНІДом є червона стрічка, жодна акція в цій області не обходиться зараз без неї. Ця стрічка як символ розуміння СНІДу була задумана навесні 1991 року. Її ідея належить художникові Франку Муру. Він жив в провінційному містечку штату Нью-Йорк, де сусідня сім’я носила жовті стрічки, сподіваючись на благополучне повернення своєї дочки-солдата з Персидської затоки.

 


01.12.2011

20-та річниця з дня проведення Всеукраїнського референдуму

Як відомо, 1 грудня 1991 року українці підтримали Акт про незалежність України, прийнятий Верховною Радою України 24 серпня 1991 року, висловившись, таким чином, за незалежність України.У референдумі взяли участь 84% громадян; підтримали державну незалежність України - 90,32% учасників, не підтримали - близько 8%. Крім того, 1 грудня 1991 року також обрано першого Президента незалежної України - Леоніда Кравчука. Це одна з тих дат, яка назавжди ввійшла в історію України через те, що народне волевиявлення закріпило сам момент прийняття незалежності. 


22.09.2011

Коментар юриста

На численні звернення громадян щодо правомірності влаштування неповнолітніх у заклади інтернатного типу відділ освіти роз’яснює, що відповідно до Положення про центральну, обласну, районну (міську) консультацію дитина направляється на підставі висновку обласної психолого-медико-педагогічної консультації про характер відхилень у її розвитку, приймається колегіальне рішення про форму організації корекційного навчання, виховання і лікування дитини з урахуванням її психофізичних можливостей та індивідуальних особливостей. Обстеження дітей здійснюється в обов’язковій присутності батьків або осіб, які їх замінюють, у разі згоди ними подається відповідна заява. 


15.04.2011

Актуальний коментар!

Про оптимізацію мережі навчальних закладів

 Останнім часом у засобах масової інформації з’явилося чимало публікацій, повідомлень щодо оптимізації мережі шкіл, передусім у сільській місцевості. Хвилювання батьків, учнів, учителів зрозумілі. Тому і доводимо до відома освітянської громади Шполянщини позицію Головного управління освіти і науки Черкаської облдержадміністрації з цього питання. 1. Ситуація в освітній галузі сільської місцевості на сьогодні така. В області на обліку перебуває 692 загальноосвітні навчальні заклади (далі – ЗНЗ), в тому числі у сільській місцевості 524. Функціонує 676 ЗНЗ, у сільській місцевості – 509. За відсутності учнівського контингенту 15 сільських  шкіл та 1 приватна припинили діяльність проте не ліквідовані. Несприятлива демографічна ситуація та інші чинники скорочення чисельності учнів призводять до вивільнення шкільних приміщень. Учнівський контингент за 10 років зменшився на 77,3 тис., у сільській місцевості – на 34,1.На цей час 194 школи вважаються малокомплектними, в тому числі у 12 школах навчається менше 10 учнів;  у 15 школах немає жодного першокласника, у 6 школах – по 1, у 14 – по 2, у 10 – по 3 учні.Зокрема, у Канівському районі у 27 навчальних закладах (а фактично 23, 4 припинили діяльність) навчається 1752 учні (для порівняння: у Черкаській спеціалізованій школі № 17 сьогодні навчається 1638 учнів), у 5 школах немає перших класів, у 8 школах – у перших класах від 1 до 4 учнів, що не дозволяє створити клас. Ще у 10  школах немає від 1 до 5 класів.Середня вартість утримання одного учня у загальноосвітніх навчальних закладах області становить 7,3 тис. грн., у Канівському районі – 11688 грн., у малокомплектих школах – сягає 20 – 30  тис.грн. Наприклад, для навчання 1 учня Мохнацького НВК Чорнобаївського району в минулому навчальному році було використано 145 тис.грн.2. Кадри.Окремою проблемою є старіння педагогічних кадрів. У сільських школах області працює 8009 педагогічних працівників, що становить 49,7 відсотка від загальної кількості педагогів шкіл області. З них лише  640 – молоді спеціалісти (8 відсотків). Вакансій немає, однак в сільських школах не вистачає практичних психологів, соціальних педагогів, учителів-логопедів, 1094 учителі працюють за сумісництвом або викладають 3 предмети, 345 учителів – викладають 4 предмети, 133 – 5 і більше предметів, 70 педагогічних працівників працюють не за фахом, 654  педагогічні працівники мають неповне педагогічне навантаження. Сьогодні у школах сільської місцевості області працює 1401 пенсіонер (15,5%), у тому числі 90 із  509 директорів шкіл (17,7 відсотка) – пенсійного віку. У період з вересня 2010 по березень 2011 у зв’язку з виходом на пенсію за вислугою років звільнилося  200 педагогів працездатного віку.3. Підвезення учнів і вчителів.Сьогодні підвезення потребують  майже 8 тисяч учнів та 2,2 тисячі  педагогів. Забезпечує  підвіз дітей 91 шкільний автобус, у тому числі  36 автобусів, які  придбано за кошти місцевих бюджетів.  Разом з тим, 7 автобусів автотранспортних підприємств, колишніх КСП, що забезпечують підвіз учнів, сьогодні  потребують заміни у зв’язку із завершенням терміну експлуатації та фізичного зносу.Упродовж у 2011 – 2012 років за кошти державного, обласного та місцевих бюджетів заплановано придбати таку кількість  шкільних автобусів, які стовідсотково забезпечать існуючу потребу в підвезенні та потребу в зв’язку з оптимізацією мережі, а також заміну старого автотранспорту. 10 автобусів уже придбані і будуть вручені сільським школам найближчим часом.4. Хто приймає рішення про ліквідацію навчального закладу? Відповідно до п.6 ст.11 Закону України «Про загальну середню освіту» рішення про ліквідацію, реорганізацію навчальних закладів у сільській місцевості допускається лише за згодою територіальних громад. Тобто, лише громада села може вирішити, бути чи не бути школі у селі.  Будь-яке рішення має прийматися з урахуванням інтересів дітей, їх здоров’я і якості освіти.    На цей час розпочато процес ліквідації 10 шкіл, реорганізації у заклад нижчого ступеня – 7 шкіл (у період з 2005 по 2010 рік у  сільській місцевості області ліквідовано  13 шкіл, реорганізовано у заклад нижчого ступеня 30). Таким чином, мова не йде про масове закриття шкіл у 2011 році.5. Головне управління рекомендує місцевим органам управління освітою ліквідувати ті навчальні заклади, які не функціонують уже кілька років, вирішувати питання щодо збереження початкових шкіл, створення навчально-виховних комплексів для самих маленьких школярів і дошкільнят.


12.04.2011

 Кабінет Міністрів оприлюднив постанову про встановлення 20% надбавки освітянам

 Документом встановлено надбавку в розмірі 20 відсотків посадового окладу педагогічним працівникам деяких категорій. Зокрема, оприлюднене рішення уряду передбачає встановлення надбавки педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів I-II рівня акредитації та інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування.Надбавка у розмірі 20% встановлюється на весь обсяг навчального навантаження, що виконується працівниками зазначених категорій педагогічних працівників. Рішення Кабінету Міністрів набирає чинності з 1 вересня 2011 року.Необхідно зазначити, що цією постановою уряду, скасована попередня постанова Кабінету Міністрів України від 5 жовтня 2009 р. №1130, якою також було передбачено встановлення відповідних надбавок.Нова постанова уряду поширює коло педагогічних працівників, на яких розповсюджується встановлення 20% надбавки та уточнює обсяг навчального навантаження встановлення доплат. Слід зауважити, що прийняття постанови урядом, є реалізацією однієї з вимог освітян озвучених під час проведення березневих акцій протесту.Ключовою ж вимогою освітян на шляху до гідної оплати праці є забезпечення скорочення розриву між посадовим окладом працівника першого тарифного розряду Єдиної тарифної сітки та законодавчо встановленою мінімальною зарплатою.Представники регіональних освітянських профспілок заявляють про готовність продовження соціального діалогу щодо поступового збільшення тарифних ставок, одночасно наголошуючи на тому, що якщо влада не готова до розумних кроків назустріч працівникам бюджетних галузей то профспілкам залишиться перейти до найрадикальніших методів впливу.Читати текст постанови Кабінету Міністрів України

   За матеріалами: Освіта.ua

Про нові розміри посадових окладів

Стали відомі розрахунки розмірів посадових окладів окремих працівників закладів освіти, що впроваджуватимуться урядовою постановою "Про підвищення рівня оплати праці працівників бюджетної сфери"

Як відомо наслідками переговорного процесу між профспілками та представниками уряду щодо підвищення соціального забезпечення працівників бюджетної сфери, зокрема працівників освіти, стало рішення Кабінету Міністрів про прискорення виконання зобов’язань, взятих урядом за Генеральною угодою з профспілками і роботодавцями.

11 травня на засіданні уряду була ухвалена постанова "Про підвищення рівня оплати праці працівників бюджетної сфери", якою передбачається поступове збільшення розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки починаючи з 1 липня 2011 року з подальшим підвищенням показників у вересні, жовтні та грудні поточного року.

Як повідомлялося раніше, такі кроки уряду змусили президію Профспілки працівників освіти і науки прийняти рішення про скасування акцій протесту педагогів, які були заплановані на 17 та 18 травня, у зв’язку з їх недоцільністю.

Таким чином розміри посадових окладів окремих працівників закладів освіти у 2011 році становитимуть:

Розмір І тарифного розряду
(проект постанови КМУ від 11.05.2011)

Посада

Тарифний розряд

з 1.07.2011р., 635 грн

з 1.09.2011р., 641 грн

з 1.10.2011р., 660 грн

з 1.12.2011р., 704 грн

Підвищення на посадових окладах сукупно за період з 1 липня по 31 грудня 2011 року, грн

Розміри посадових окладів

Помічник вихователя

5

995,00

995,00

1020,00

1039,00

210,00

Кухар 6 розряду

6

1005,00

1005,00

1030,00

1049,00

270,00

Учитель, вихователь дитячого садка, без категорії (молодший спеціаліст)

8

1041,00

1051,00

1082,00

1155,00

201,00

Учитель, вихователь дитячого садка, без категорії (спеціаліст, магістр)

9

1099,00

1109,00

1142,00

1218,00

217,00

Учитель, вихователь дитячого садка ІІ категорії

10

1156,00

1167,00

1201,00

1281,00

225,00

Учитель, вихователь дитячого садка І категорії

11

1251,00

1263,00

1300,00

1387,00

246,00

Учитель, вихователь дитячого садка вищої категорії

12

1346,00

1359,00

1399,00

1492,00

262,00

Завідувач дитячого садка

14

1537,00

1551,00

1597,00

1704,00

299,00

Директор школи

16

1772,00

1788,00

1841,00

1964,00

347,00

Викладач

16

1772,00

1788,00

1841,00

1964,00

347,00

Старший викладач

17

1905,00

1923,00

1980,00

2113,00

378,00

Доцент

19

2172,00

2192,00

2257,00

2408,00

425,00

Профессор

20

2311,00

2333,00

2402,00

2563,0

451,00

 
Слід зазначити, що згідно з текстом листа Міністерства фінансів, що надійшов на адресу Федерації професійних спілок, на сьогоднішній день опрацьовується питання щодо внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" в частині збільшення видатків на оплату праці працівників бюджетної сфери для забезпечення зазначених завдань.

За матеріалами: Освіта.ua

 


11.04.2011

  

Увага! Інформація про наявність Інтернет-фільтру

 

На виконання наказу відділу освіти Шполянської райдержадміністрації від 31.01.2011 №18 «Про встановлення обмеження технічного характеру до Інтернет ресурсів» (ознайомитися з текстом наказу ) повідомляємо про необхідність наявності до 01.03.2011 року на кожному шкільному комп'ютері системи обмежень від поширення через Інтернет - мережу інформації еротичного характеру та такої, що містить елементи насильства і жорстокості. Для цього надаємо веб - фільтр та довідку користувача по ньому  (на ст. №7 довідки описано,  як отримати ліцензійний ключ для встановлення веб -фільтру).Завантажити довідку...

До уваги вчителів ЗОШ, НВК!

Інститут інноваційних технологій і змісту освіти презентує новостворений навчально-методичний посібник для загальноосвітніх навчальних закладів «Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі» (авт. Кочарян А.Б., Гущина Н.І.), який висвітлює використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі, містить статистичні дані про використання молоддю мережі Інтернет. Окремим розділом подаються методичні рекомендації для вчителів з формування у дітей компетенцій грамотного використання Інтернет-ресурсів.Електронний варіант посібника можна скачати тут..