Любіть життя, бо воно єдине і ніколи не повториться... Насолоджуйтесь життям...Живіть так, щоб вам ніхто не дорікнув, що ви просто животіли, залиште після себе добрий слід. О.А.Захаренко
Відділ освіти, у справах сім’ї, молоді та спорту Шполянської районної державної адміністрації

Семінари-2016

Головне меню

16.12.2016

Гуманна інтеграція дошкільної і початкової ланок освіти

Початок ХХІ століття ознаменувався невпинним поширенням ідей гуманної педагогіки в Україні. З метою ознайомлення з методикою, структурою проведення гуманного заняття у дошкільному навчальному закладі та уроку в початковій школі зустрілися на черговому засіданні вихователі старших дошкільних груп та вчителі 1-их класів. Питання наступності між ланками освіти в районі розглядається не перший рік. З початку навчального року цю ділянку роботи очолила вчитель початкових класів Килимиста О.В. зі Шполянського НВК №2-ліцею, яка й розпочала захід із розкриття теоретичних засад сили істини гуманної педагогіки. Тому, як толерантно працювати із проблемними дітьми, перетворювати їх недоліки на переваги, вчилися педагоги в ході заняття з елементами тренінгу, що провела Косенко Н.А., методист райметодкабінету. З інноваційними методами та прийомами, місцем сюжетно-рольової гри у формуванні духовно-моральних цінностей дітей старшого дошкільного віку ознайомила Захарчук В.В., методист. Концепцію нової української початкової школи, яка побудована на засадах гуманної педагогіки, презентувала присутнім Назаренко С.Г., методист. За допомогою дидактичних вправ, що провела Кавун О.М. зі Шполянської ЗОШ №1, учасники «доторкнулися» до одного з філософських понять слова ЩАСТЯ. Качаєва Т.В., вихователь ДНЗ №3 «Зірочка», перерахувала дидактичні вправи морально-духовного та мовленнєвого розвитку дітей, які використовуються під час режимних моментів у повсякденній роботі дитячого садка. Як посіяти зернини духовності, моралі, доброти у наймолодших поділилась досвідом та практично продемонструвала Васильченко Л.Л., вихователь ДНЗ №1 «Ялинка». Для використання в роботі усім педагогам презентувала «Словничок етичних визначень». Підводячи підсумок роботи, вироблено ряд рекомендацій з питань впровадження принципів гуманної педагогіки. Учасники зібрання висловили бажання подальшої співпраці ланок освіти.

Захарчук В.В., Назаренко С.Г., методисти РМК


24.11.2016

                  Засади гуманної педагогіки в початковій школі

23 листопада на базі райметодкабінету відбувся семінар з гуманної педагогіки, учасниками якого стали вчителі 2-х класів. Захід очолила Головко В.А. зі Шполянської ЗОШ №5.Керівником райметодоб'єднання  проведено майстер-клас, на прикладі якого продемонстровано, як створювати в класі таку атмосферу, в якій кожна дитина відчуватиме себе потрібною, за допомогою великої кількості методів розкрито секрети гуманного спілкування з дітьми. З цим  погодилася Назаренко С.Г., методист  РМК, яка  відзначила, що урок Вікторії Анатоліївни побудований на основі духовного гуманізму та  розповіла про особливості, принципи і структуру гуманного уроку. Питанням гармонізації відносин у педагогічному колективі, з молодшими школярами присвятила тренінг Мосюндзь Н.П. із Матусівського НВК №2. Цінними були поради щодо проведення батьківських зборів «Взаємини у сім'ї між батьками та дітьми», надані Лісогор В.М. із Шполянського НВК №3. Особлива увага Степовою В.С. із Терешківського НВК звернута на навчання дітей вмінню спілкуватися, емоційно реагувати на ті явища і події, якими наповнене їх життя. Протягом роботи семінару розглядались основні ідеї та поняття козацької педагогіки, представлені вчителем початкових класів Лебединського НВК №2 Хоменко С.М.. Зустріч розширила знання з гуманної педагогіки, залишила незабутні враження на учасників семінару, на якому панувала особлива атмосфера взаєморозуміння.

Назаренко С.Г., методист РМК


21.10.2016

      Національно-патріотичне виховання в початковій школі

Патріотичне виховання підростаючого покоління завжди було одним з найважливіших завдань сучасної школи, адже дитинство і юність - благодатна пора для прищеплення священного почуття любові до Батьківщини.Про те, як успішно забезпечити цей напрямок роботи,  говорили вчителі 3-х класів (керівник Кугот З.М., вчитель початкових класів Шполянської ЗОШ №1) 19 жовтня на черговому засіданні. Зі вступним словом перед педагогами виступила Назаренко С.Г., методист. Вона ознайомила з нормативно-правовою базою, зі змістом поняття «патріотизм», метою,  основними завданнями та чинниками патріотичного виховання.Під час семінарупедагоги визначили принципи, зміст та основні напрямки, пріоритетні методи і організаційні форми патріотичного виховання.Цьому сприяли яскраві та  змістовні презентації, підготовлені Ткач Г.І. із Капустинського НВК «Рідний край, де ми, живемо, Україною зовемо», Кавун В.В. із Мар'янівського НВК «Я і моя родина», Заріцькою В.І. із Станіславчицького НВК «Моя маленька батьківщина». Оскільки в молодшому віці дітей переважає образне мислення, то основне місце педагоги відвели ігровим методам і прийомам роботи; методам аналізу життєвих ситуацій; інсценуванню; пошуковій діяльності; екскурсіям; колективним творчим проектам, практичним акціям. Враховуючи, що патріотичне виховання має здійснюватися не лише в позаурочній діяльності, але й на кожному уроці, вчитель початкових класів Терешківського НВК Карбівнича Т.І. практикує на уроках  української мови каліграфічні хвилинки патріотичного спрямування, звертає увагу учнів на багатство і милозвучність рідної мови, вчить дітей захоплюватися її красою, пробуджувати любов до рідного слова, прагнення вивчати українську мову. Творогова О.М. з Лип'янської  ЗОШ розповіла, що з літературного читання мають бути виховні бесіди, пізнавальна інформація про Україну, її людей і події, пов’язані з ними, складання усних і письмових текстів на патріотичні теми, підготовка і презентація посильних проектів патріотичного змісту (наприклад, написання творів про земляків, які прославили рідний край, листів підтримки своїм ровесникам, що перебувають в зоні АТО, вітальних листівок захисникам Вітчизни) тощо. Бондаренко С.М., вчитель Шполянського НВК №3-гімназія акцентувала увагу присутніх, що на уроках математики національно-патріотичне виховання відбувається опосередковано, через умову математичної задачі. «А на уроках «Природознавства» виховні цілі необхідно пов’язуватиз ознайомленням із традиціями шанобливого ставлення українського народу до природи, любовідо рідного краю, Батьківщини», - зазначила Солоп Г.М. зі Шполянського НВК №3-гімназія. Із захопленням учасники переглянули відеоурок з математики, який підготувала і провела Когут З.М. зіШполянської ЗОШ №1 у високому патріотичному дусі.  Гідним взірцем справжніх патріотів України єдосвід роботи педагогів Лебединських навчально-виховних комплексів №2 і №3, які очолюють Осаула Л.І. і Осаула С.О.. Тема українського козацтва була висвітлена Муковоз Л.І. та Колот Т.М. Перейнявши досвід колег, вирішено продовжити працювати у цьому напрямку з ще більшим натхненням, адже переконані, що досконалості немає меж!

 Назаренко С.Г., методист РМК


12.10.2016

Поповнюється досвід дослідницької роботи

Аналіз практики роботи вчителів з природознавства свідчить про те, що саме виконання практичних робіт викликає найбільші труднощі і в педагога, і в учня. Саме тому 12 жовтня  на базі районного методичного кабінету вчителями 4-их класів району вивчалася проблема «Особливості проведення практичних робіт з природознавства в умовах реалізації вимог оновлених навчальних програм». На початку роботи семінару присутнім було запропоновано діагностичну анкету з метою виявлення умов організації практичних робіт у загальноосвітніх навчальних закладах. З методикою виконання практичних робіт та системою їх оцінювання ознайомила присутніх Назаренко С.Г., методист РМК. Як сформувати уміння й навички роботи з контурними картами (правильно наносити й підписувати різні географічні об'єкти або райони поширення процесів і явищ, використовувати систему умовних позначень тощо) навчала колег Кисличенко Т.С., керівник  РМО, вчитель Шполянської ЗОШ №5. Практична частина  передбачала роботу за темою «Орієнтування на місцевості», яку провела Василенко М.В. із Кримківського НВК. Захоплення в учасників семінару викликав фрагмент відеоуроку  вчителя початкових класів Л.М.Ткалич із Нечаєвського НВК, яка у цікавій та пізнавальній формі відобразила Чумацький Шлях та планети, які рухаються по ньому. У роботі семінару взяла участь Коломійчук Т.А., вчитель географії Шполянської ЗОШ №1. Вона надала колегам цінні поради про те, як навчити учнів працювати з географічними картами, а саме: читати їх, знаходити й демонструвати об'єкти географічної номенклатури, зіставляти, порівнювати між собою різні тематичні карти, характеризувати за допомогою карти відповідні об'єкти. Особливу увагу педагог звернула на  дотримання  наступності у формуванні природознавчої компетентності учнів 5 класів.  Під час підведення підсумків проаналізовано анкети та вироблено рекомендації, які потребуватимуть від учителів відповідної підготовки.


02.09.2016

                    Початкова школа на шляху оновлення української освіти

26 серпня на базі Шполянського НВК №2-ліцей відбулися секційні засідання вчителів початкових класів та вихователів груп продовженого дня. З вітальним словом до присутніх звернулася С.Г.Назаренко, методист Шполянського районного методичного кабінету. У своєму виступі Світлана Григорівна проаналізувала минулий методичний рік та окреслила завдання, які стоять перед початковою школою відповідно до викликів сьогодення, здійснила аналіз нововведень у навчальних програмах,зробила акцентна використання першокласниками для письма олівців та вибір зеленого кольору пасти для перевірки учнівських зошитів.Нею детально проаналізованооновленівимогидо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів. Під час роботи секцій вчителів 1,2,3,4 класів (керівники Килимиста О.В., Головко В.А., Кугот З.М., Кисличенко Т.С.) розкрито особливості викладання таких навчальних предметів, як українська мова, літературне читання, природознавство, основи здоров’я, «Я у світі», інформатика, трудове навчання за оновленими навчальними програмами.  Вихователі груп продовженого дня (кер. Січкар Г.П.) звертали увагу на постулати гуманого навчально-виховного процесу.Усі присутні переконалися, що вчителеві початкової школи потрібно перебудовувати свою діяльність відповідно до змін, зазначених у нормативних документах Міністерства освіти і науки України.


16.04.2016

Здоров’язбережувальні технології  в системі роботи вчителів початкових класів

15 квітня  в  районному методичному кабінеті відбулося засідання  «Школи вчителів 3-х класів». Перед колегами виступила методист Назаренко С.Г., яка розповіла про участь вчителів початкових класів у ХХІ обласній педагогічній виставці «Освіта Черкащини – 2016». Саме у ході цього свята творчості розкриваються інноваційні практики і методики, нові шляхи впровадження інформаційних технологій, формування науково-дослідницьких умінь та навичок учнів. Інноваційність - важлива ознака сучасної освіти. Урок без інноваційних методів – це урок учорашнього дня. Тільки творчий учитель може виховати творчу особистість. А виховати творчого вчителя і допомагають інноваційні форми і методи методичної роботи. Робота методичного об’єднання вчителів 3-х класів у 2015-2016 навчальному році спрямовувалася на формування в дітей уміння визначати життєві цінності; розвиток відповідального ставлення до власних вчинків та здоров’я, ведення здорового способу життя. Саме про першочергове завдання вчителя – підготувати школярів до розв’язання різноманітних життєвих ситуацій, розвивати координацію душевних потягів, навчати дітей бути здоровими, цілеспрямованими та сильними, уміти опиратися негативному впливу, вести здоровий спосіб життя йшла мова на засіданні методичного об’єднання.  Вчитель Письменна Н.І. (Іскренська ЗОШ І-ІІІ ступенів) підготувала відеоурок «Основи здоров’я» на тему «Шкідливі і корисні звички». Учні працювали в групах, виконували цікаві завдання, малювали плакати «Здорові діти на здоровій планеті». У кінці уроку дійшли висновку, що втрачене здоров’я відновити дуже важко, а то й неможливо. Вчитель Славінська О.М. (Мар’янівський НВК) презентувала урок-тренінг «Я обираю здоровий спосіб життя». Учні розв’язували проблемні ситуації, робили вибір щодо правильності вчинків героїв. Вправа «Жменька побажань» дала змогу третьокласникам побажати один одному дотримуватись засад здорового способу життя! Молчанова О.Д. з Матусівського НВК № 2 показала колегам  презентацією про використання тренінгових вправ на уроках. Цікавими, на думку Ольги Дмитрівни,  є вправи на створення позитивного емоційного настрою «Вітання», перевтілення «Якби я був…», «Якби я могла…», вправи «Корисні поради», «Квітка – самоцвітка», «Дерево роздумів» та інші. Фартушня С.Г. (Ярославський НВК) презентувала матеріал «Релаксаційні вправи на уроках у початковій школі». Мова йшла про те, як цікаво можна використати вправи для зняття напруження та запобігти втомі учнів. Цікаво було релаксувати і вчителям, виконуючи вправи «Море», «Дерева під дощем», «Лінива кішечка». Марченко С.В. (Шполянська ЗОШ І-ІІІ № 1) показала серію  цифрових ресурсів та поділилася досвідом з її оформлення. а також проекти учнів «Ми – за здоровий спосіб життя». Яскраві малюнки, творчі роботи зацікавили присутніх. Корнійчук Н.Й. (Шполянський НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 - ліцей») презентувала власну роботу «Використання словникових слів на уроках української мови в 3 класі» за допомогою мультимедійної анімованої презентації. Це дасть змогу учням легко запам’ятати та правильно писати слова. Важливим аспектом збереження здоров’я дитини Кисличенко Т.С. (Шполянська ЗОШ №5) вважає збереження гостроти зору, зменшення навантаження на очі. Презентація «Збережемо зір дитини» висвітлювала методи гімнастики, які потрібно використовувати для очей. Цікавими були вправи «Розслаблення», «Діагоналі», «Робота на відстань». Віршована форма вправ полегшує їх запам’ятовування, допомагає зацікавити учнів. Скляр О.Ф. (Васильківський НВК) поділилась новинками з проходження курсів підвищення кваліфікації, а також про те, як модернізувати освіту на засадах компетентнісного підходу. За словами видатного педагога Ш.О.Амонашвілі: «Кожен шкільний день, кожен урок має бути осмислений педагогом, як подарунок дітям. Кожне спілкування дитини зі своїм вчителем має вселяти в неї радість та оптимізм». Цікаво працювалось педагогам на семінарі. Я вдячна колегам за співпрацю, бажаю успіхів, бути компетентними у всіх своїх справах, починаннях. Крокуймо в ногу з часом, бо саме від нас залежить майбутнє наших дітей.

Кисличенко Т.С., керівник районного методичного об’єднання вчителів 3-х класів


23.03.2016

Єдиним свідченням правильності процесу навчання є щастя дитини

Ці слова  італійського лікаря, педагога Марії Монтессорі стали поштовхом до розгляду теми «Гуманістичні цінності в дошкільному закладі та в початковій школі: формальність чи правила життя?» на березневому семінарі-практикумі вихователів старших груп та вчителів початкових класів міста. Захід розпочався з перегляду заняття в старшій групі ДНЗ №3 «Зірочка» на тему «Цілюща сила педагогічної любові», який провела вихователь Н.В.Шершень. Педагог підібрала змістовні та цікаві завдання, як природничого, мовленнєвого, так і логічно-математичного спрямування. Далі учасникам семінару-практикуму люб’язно відкрив двері Шполянський НВК №3-гімназія. Педагоги переглянули урок  на тему «Неповторність людини» Коваль Юлії Василівни, класовода 1 класу. Усі прийшли до висновку, що її урок, побудований на принципах гуманності, передбачав поєднання доброзичливої атмосфери  з широким застосуванням тренінгових технологій. Цікавими були завдання, проведені вчителем із учасниками семінару, що збагатили їх  гуманними почуттями та радісними емоціями. Глибокою та значущою в питанні наступності та перспективності дитячого садка та початкової школи стала доповідь Паукової Ю.Б., практичного психолога НВК №3-гімназія з теми  «Школа життя чи школа виживання…», у ході якої Юлія Борисівна довела, що для дитини шестирічного віку все ж таки школа – це школа виживання через інтенсифікацію та інтелектуалізацію навчального процесу. Зустріч продовжилась у формі круглого столу. Галєта О.Г., керівник семінару-практикуму, вихователь ДНЗ №1 «Ялинка», провела майстер-клас з проблеми «Слово у професійній майстерності вчителя». Захарчук В.В. та Назаренко С.Г., методисти РМК, надали  методичні рекомендації з питань гуманізації навчально-виховного процесу в ДНЗ та початковій школі. Педагоги поділилися своїм досвідом роботи з дітьми.  Районний методичний кабінет висловлює подяку Пресліцькій Н.В., завідувачу ДНЗ №3 «Зірочка», Шевченко І.М., заступнику директора Шполянського НВК №3, Чорновольській В.В., методисту ДНЗ №3 «Зірочка», Коваль Ю.В., Бондаренко С.М., вчителям початкових класів Шполянського НВК №3-гімназія, Шершень Н.В., вихователю ДНЗ №3 «Зірочка» та Різник О.С., музичному керівнику ДНЗ №3 «Зірочка», за надану можливість співробітництва.

Захарчук В.В., Назаренко С.Г., методисти РМК


16.03.2016

Піклуємося про здоров'я молодших школярів

Відповідно до плану роботи районного методичного кабінету 11 березня відбувся семінар для учителів 2-х класів натему «Формування здоров'язбережувальних компетенцій молодших школярів».Про використання в роботі педагогів тренінгових технологій навчання розповіла районний тренер Підвезена О.В. з Матусівського НВК №1, яка зазначила, що особливість методики проведення уроків у початковій школі полягає в тому, що оволодіння здоров’язбережувальними компетенціями потребує багаторазового вправляння, насамперед у процесі групової взаємодії. Нею наголошено на організації практичної, ігрової, індивідуальної та колективної діяльності учнів, що базується на суб’єкт-суб’єктній взаємодії вчителя з учнями і учнів між собою. Керівник районного методичного об'єднання Бойко Л.А. запросила учасників семінару на відеоуроки в Шполянський НВК №2-ліцей: з основ здоров'я вчителя Семенюк Л.О. та фізичної культури вчителя Бугайової Л.М.,  яким дана висока оцінка організації навчально-виховного процесу у плані збереження здоров'я дітей.  Головною метою є оздоровлення і зацікавлення дітей навчанням. Про систему в роботі педагогів з означеного питання вела мову Бойко Л.А. зі Шполянського НВК №2. Цікаво презентувала для розвитку здоров’язберігаючих компетентностей дітей використання  сміхотерапії та кольоротерапіїГегельська Л.М. із Лозуватської ЗОШ. Корисним для присутніх був творчий звіт вчителя Шполянської ЗОШ №1 Кугот З.М. про проходження курсової перепідготовки.  На закінчення семінару методист райметодкабінету Назаренко С.Г. надала методичні поради «Контроль та оцінювання навчальних досягнень другокласників».