Любіть життя, бо воно єдине і ніколи не повториться... Насолоджуйтесь життям...Живіть так, щоб вам ніхто не дорікнув, що ви просто животіли, залиште після себе добрий слід. О.А.Захаренко
Відділ освіти, у справах сім’ї, молоді та спорту Шполянської районної державної адміністрації

Діалог "Батьки- школа"

Головне меню

 14.12.2016  

У логопедичну скарбничку для батьків

Що може стати причиною порушення мовлення у дітей?  Причин дуже багато. Насамперед, хвороби матері в період вагітності, наслідки важких пологів, ускладнення після важких захворювань дитини, ураження головного мозку, затримка розумового і фізичного розвитку. Другою важливою причиною є життя сучасної людини, яка не уявляє себе без   планшета, телефону, комп`ютера та інших сучасних новинок техніки. Діти, спостерігаючи за життям дорослих, з пелюшок починають цікавитися цими гаджетами: якщо  мама і тато так багато уваги приділяють цим речам, значить, вони дійсно цікаві.Батьки часто замінюють живе спілкування з дитиною комп’ютерними іграми,  бо так простіше забавити дитину на довгий час. Саме це   спричинює «однобокість» розвиваючого ефекту, негативний вплив на здоров`я і фізичний розвиток, затримку мовленнєвого розвитку, зниження творчої активності, витіснення інтересів, відносин і прихильностей у віртуальний простір. Ось чому батькам необхідно уважно стежити за мовленням  своєї дитини, з моменту народження розмовляти  з нею, співати їй, а всі дії повинні супроводжувати промовою. Вмиваючи дитину,  старайтесь проговорювати  лагідним, добрим голосом якийсь маленький віршик. З малюком треба говорити, не сюсюкаючи, не спотворюючи слова, не наслідуючи дитячу  мову. Як показали  дослідження, звернена до дитини неправильна мова, малозрозуміла і шкідлива для його мовного розвитку. Крім того, мовний слух дитини вихоплює лише шматки і найчастіше закінчення слова. Разом з тим, якщо дитина надовго залишається  сама на  стадії  говоріння виключно «дитячих» слів, то згодом у її мовленні можуть проявитися  порушення, пов'язані з неповним оволодінням усіма звуками рідної мови. Адже спочатку малюк неправильно сприйняв, потім також неправильно сказав і, нарешті, так звик до  заміни, що різниці між тим, як чує і як вимовляє, не бачить. А в майбутньому ми маємо таку неприємність – «як чується, так і пишеться» . З дитиною необхідно постійно розмовляти, багаторазово проговорюючи всі режимні моменти (одягання та роздягання, вмивання, купання, годування, прогулянка, підготовка до сну), а також різні побутові ситуації (розкладання іграшок по місцях, приготування їжі, прибирання зі столу, миття посуду, підмітання підлоги  та ін.). Таку ж роботу слід проводити під час дій з іграшками і картинками, при читанні книжок, коли дорослий повинен  говорити простими короткими реченнями з 2-4 слів, робити паузи, повторюючи по кілька разів одні й ті ж словосполучення, змінюючи інтонацію, силу голосу,  часто звертатися до дитини, ставити питання. Н варто   вимагати від малюка негайної відповіді. Після того як дитина багато разів чула назву предмета, брала його, розглядала, діяла з ним, можна попросити малюка принести (показати, знайти, подати) знайомий предмет або зробити з ним яку-небудь дію. Побажання батькам:

1. Частіше розмовляйте з дитиною.

2. Частіше звертайтеся до дитини із запитаннями.

3. Систематично проводьте гри в слова «Хто більше знає слів», «Придумай слово».

4. Не забувайте дослівно вживати прислів'я, загадувати загадки.

5. Стимулюйте дитину згадувати окремі рядки, вірші розповіді..

6. Кожне незрозуміле слово обов'язково поясніть дитині.

7. Вмикайте дитині тільки повчальні та доброзичливі мультфільми «Вінні-Пух», «Простоквашино», « 38 попугаїв», «Мийдодір», «Петрик П’яточкін».

Шановні батьки! Звертайтесь у Шполянську районну психолого-медико-педагогічну консультацію (РПМПК), розташовану в приміщенні Шполянського міжшкільного навчально-виробничого комбінату за адресою вул.Соборна 45,  тел. 5-33-32, де вашій дитині нададуть кваліфіковану корекційну допомогу. 

Присяжненко І.О., консультант РПМПК


22.02.2012

Навчаються батьки

У Шполянському НВК «ЗОШ I-III ступенів № 3 – гімназія» давно сформовано місію закладу: виховання школярів – спільна справа педагогічного та батьківського колективів школи. Саме з метою удосконалення роботи з батьками 22 роки тому в навчальному закладі запрацював батьківський університет педагогічних знань. Здійснення батьківського всеобучу є актуальним і в наш час. Керують роботою університету ректор Кухар Л.О., проректори Коломієць В.Т., Бабенко Т.О., Дубина В.О. Вони намагаються організовувати заняття так, щоб зацікавити батьків, дати їм корисну інформацію з питань виховання дітей в сім’ї. До роботи університету залучаються працівники органів внутрішніх справ, юристи, лікарі. Нещодавно на черговому занятті з батьками працювали директор НВК Рукавець В.К., заступник директора з навчально-виховної роботи Любімова Л.О., спеціаліст районного управління юстиції Баранник М.А., представник кримінальної міліції у справах неповнолітніх Юрченко С.М., спеціаліст лікувальної фізкультури районної поліклініки Херсонець Л.Д., медична сестра школи Ткаченко О.О. Ректорат батьківського університету педагогічних знань тісно співпрацює з радою школи (голова ради Каландирець І.І.). Члени ради ознайомлюють батьків з рішеннями, новими починаннями з питань виховання школярів.


24.10.2011

"Щаслива родина- щаслива дитина"

21 жовтня в Сигнаївському НВК І-ІІІ ступенів відбулася батьківська конференція, приурочена одвічній темі «Щаслива родина - щаслива дитина». Щороку заходи з батьками у «школі - родині», яку більше 30 років очолює заслужений учитель України Людмила Павлівна Свердел, проводяться на високому організаційному рівні, є інформаційно насиченими та практично корисними. Цього разу до проведення конференції були залучені спеціалісти Шполянського районного центру соціальних служб для сім’ї дітей та молоді, викладачі місцевої музичної школи, керівники гуртків сільського будинку культури. Тому, на перший погляд, просвітницький захід перетворився на щире, емоційно відкрите свято. Психолог РЦСССДМ Анна Бебешко разом зі спеціалістами Тетяною Саванчук та Наталією Килимистою провели тренінг з батьками на тему «Родина для дитини – це все…». В ході тренінгу вони відповіли на одвічні запитання батьків і педагогів: що робити, якщо дитина б’ється, боїться відповідати біля дошки, їй важко вчитися, вона не може всидіти на місці і 10 хвилин. Психолог акцентувала увагу на особливостях розвитку дітей різного шкільного віку та надала практичні поради щодо способів вирішення конфліктів, що виникають у сім’ях між батьками та дітьми, наголосивши: родина для дитини – це все, тому від поведінки батьків у сім’ї безпосередньо залежить поведінка дитини в суспільстві. Батькам слід пам’ятати п’ять основних принципів впливу батьків на дитину: 1. Сім’я забезпечує почуття безпеки дитини в зовнішньому світі і дослідженні нових способів його освоєння.2. Дитина переймає у батьків основи поведінки в суспільстві.3. Батьки є основним джерелом життєвого досвіду.4. Батьки впливають на поведінку дитини методами заохочення чи покарання.5. Спілкування в сім’ї є основним фактором, що впливає на розвиток власних поглядів, норм, установок та ідей дитини. Під час конференції батьки переглядали тематичні відеоматеріали, надані відділом освіти райдержадміністрації, слухали пісні про маму, родину, думки дітей про сім’ї, в яких вони зростають. Такі заходи, без перебільшення, сприяють тісній та особистісно зацікавленій співпраці батьків з навчально- виховним закладом, в якому діти відчувають себе так же затишно, упевнено і захищено, як і у родинному колі.