Любіть життя, бо воно єдине і ніколи не повториться... Насолоджуйтесь життям...Живіть так, щоб вам ніхто не дорікнув, що ви просто животіли, залиште після себе добрий слід. О.А.Захаренко
Відділ освіти, у справах сім’ї, молоді та спорту Шполянської районної державної адміністрації

Методична робота

Головне меню

27.10.2017

Наступність між дошкільною та початковою ланками в часи реформування

В умовах освітньої реформи «Нова українська школа», що здійснюється Міністерством освіти і науки України, важливим завданням є забезпечення наступності між ланками освіти. Гармонійний розвиток особистості дитини у період дошкільного дитинства та старту шкільного життя – основа подальшого її успіху в умовах безперервної освіти впродовж дорослого життя. Тому, 26.10.2017 на базі Шполянського районного методичного кабінету відбувся епізодичний семінар для вихователів старших груп та вчителів початкових класів з проблеми «Створення педагогічних умов щодо підготовки сучасної дитини до навчання в Новій українській школи» (кер. Мілько Т.О., вихователь ДНЗ №4 «Сонечко» Шполянської міської ради). Засідання відкрила методист РМК Захарчук В.В. презентацією: «Інструктивно - методичні рекомендації щодо організації освітньої роботи у закладах дошкільної освіти», за допомогою якої окреслила новини нормативно-правових актів, методичних рекомендацій на 2017-2018 н.р. Косенко Н.А., психолог, методист РМК провела вправу та презентувала інформацію - «Діти нового покоління» - їх поведінкові особливості, особистісні характеристики та короткі рекомендації для педагогів, як працювати з дітьми покоління «Z». Назаренко С.Г., методист РМК ознайомила присутніх з особливостями організації освітнього середовища у Новій українській школі та поділилась досвідом участі в пілотному проекті «Інтелект України». Мілько Т.О., вихователь ДНЗ №4 «Сонечко», керівник епізодичного семінару підготувала презентацію: «Складові розвивального простору в груповому осередку ЗДО». На завершення засідання, психолог ДНЗ №1 «Ялинка», №4 «Сонечко», Котун О.Д. провела ігрову композицію з учасниками семінару.12.10.2017


Навчалися новопризначені фахівці

10 жовтня на базі районного методичного кабінету відбувся семінар-тренінг для новопризначених практичних психологів та соціальних педагогів навчальних закладів району з теми «Нормативна документація практичного психолога та соціального педагога закладу освіти». З метою сприяння професійному становленню розглядалися питання діяльності працівників психологічної служби, особливості нормативно-правової документації, організація психолого-педагогічного супроводу навчально-виховного процесу, особливості надання інформації на запити суду та комісії з питань захисту прав дитини. Спеціалісти психологічної служби, які працюють перший рік на посаді, отримали практичні навички у розв’язанні першочергових проблем, подоланні труднощів, з якими зустрічається молодий психолог та соціальний педагог. Підведенням підсумку семінару стало побажання молодим спеціалістам професійних успіхів, творчої наснаги та бажання плідно працювати!  

 

Косенко Н.А., методист Шполянського райметодкабінету

 


10.10.2017 

Формування позитивної мотивації в учнів - запорука успішного оволодіння іноземною мовою

Англійська мова набуває дедалі більшого поширення в світі і небезпідставно претендує на звання «мови міжнародного спілкування». Результативність навчально-виховної роботи вчителя іноземної мови значною мірою залежить від знання і врахування ним вікових психологіч­них особливостей своїх учнів. Учителю необ­хіднозрозумітипсихологічнусут­ність і витокицього стану, всілякопідтримувати й активізувати в інтересах успішного вивчення англійської мови. І річ не в тім, щоб з цієї шкільної дисципліни у дитини були лише відмінні оцінки (хоча й це дуже важливо), а найперше в тім, щоб у своєму подальшому житті вона вільно володіла цією мовою, як своєю рідною. Як і для будь-якої іншої справи, для вивчення англійської мови, дитині потрібна позитивна мотивація — тобто бажання займатися, потреба у цьому, інтерес. 04 жовтня в Шполянському НВК №3-гімназія відбувся майстер-клас вчителя англійської мови, методиста РМК Кравченко Т.В. та школа росту педагогічної майстерності вчителів англійської мови. Тема заняття: «Мотивація на уроках англійської мови». Презентацію з цієї теми підготувала вчитель англійської мови  Журавського НВК Т.В. Третяк. Т.В. Кравченко поділилася досвідом з означеної теми, а молоді вчителі пересвідчились, що перш за все учителю необхідно знати вимоги до уроку англійської мови на сучасному етапі. Учасники семінару опрацювали відео матеріал British Council та прослухали аудіо записи Teaching English Radio «An introduction to teacher development». Вчителі ділилися досвідом, робили коментарі щодо побаченого та почутого. Вчителі мали змогу вдосконалити свої мовні навички, адже говорили лише англійською мовою. Цікавим був feedback Мамітько М.В. з Товмацького НВК, яка зазначила, що «The primary thing is interest. It is those people who have an interest in teaching that should be teachers. And also, on the other side of the students, you have to motivate and create interest in students…» Слід зазначити, що великий потенціал несе в собі особистість учителя. Учень має бачити на уроці закоханість учителя в мову, яку викладає, має відчувати повагу до народу — носія мови, історії і звичаїв країни мови. Учні довго пам’ятають того вчителя, який вмів використовувати допитливість і на­полегливість дітей, бо вона задо­вольняється лише в радісній кому­нікативній атмосфері взаємодії учнів і вчителя, який зумів навчити їх долати труднощі, що з’являються в різних життєвих ситуаціях, тобто виховав у них наполегливість, волю, старанність, навчив самостійно орі­єнтуватись у сучасному житті. Системність, наполегливість і воля є необхідні складові процесу розвитку школяра, суть якого скла­дається з того, що все це надає кон­кретну визначну цілеспрямованість і суспільну значущість.

Рябогін І.А, керівник Школи росту педагогічної майстерності вчителів англійської мови


22.09.2017

 Шлях до педагогічної майстерності

                                                               20 вересня на базі опорної школи -  Шполянського НВК №2 - відбувся районний семінар для вчителів-стажистів з актуальної проблеми «Підвищення професійної компетентності молодих учителів шляхом забезпечення інформаційного простору для самостійного оволодіння професійними знаннями», в якому взяли участь новопризначені педагогічні працівники із Шполянської №1, Лозуватської ЗОШ, Шполянських № 2,3, Лебединського №1, Матусівського №1, Мар’янівського, Станіславчицького НВК – ті, яким розбудовувати сучасну освіту. Змістовними та пізнавальними були виступи директора НВК Каракаша І.Г., заступника директора з навчальної роботи Боїн Л.М., які ознайомили з результативністю роботи навчального закладу та його нововведеннями, методиста районного методичного кабінету Півень В.М., вчителя інформатики Шкарбан Л.В., якими презентовано матеріали щодо забезпечення інформаційного простору вчителя. Досвідом роботи з формування компетентностей школярів поділились на  уроках трудового навчання Білоус С.В., української літератури Вовченко А.М., фізкультури Фуркало В.В., інформатики Шкарбан Л.В. Семінар сприятиме адаптації молодих спеціалістів у педагогічних колективах, підвищенню їх професійного рівня, стане поштовхом до самоосвіти.

                                            Півень В.М., методист районного методичного кабінету15.09.2017


   Реалізація Концепції Нової української школи  -  методика впровадження

14 вересня  відбулося чергове засідання ради районного методичного кабінету,  на якому завідувачем   Курінною О. М. підведено підсумки роботи райметодкабінету за попередній навчальний рік та затверджено план роботи на 2017/2018 навчальний рік. В своєму виступі  Оксана Миколаївна наголосила, що  важлива роль у фаховому зростанні педагога належить організації методичної роботи, яка  будується відповідно до чинних вимог як багатогранний і творчий процес, що складається з комплексу систематичної, цілеспрямованої колективної, групової та індивідуальної діяльності учителів на досягненнях педагогічної  науки і психології. Також Оксана Миколаївна повідомила про зміну  науково-практичної теми в методичній в структурі району і діяльність методичного кабінету буде організована на реалізацію оновленої : «Забезпечення процесу формування професійної компетентності педагогів як необхідної умови в реалізації Державних стандартів освіти». На засіданні ради  було обговорено та затверджено плани районних методичних об'єднань, шкіл росту педагогічної майстерності, творчих груп, майстер-класів,семінарів-практикумів на 2017/2018 навчальний рік, які представила методист Ложкова З. О.  Головне завдання районної методичної структури  -  досягнення результативності в методичній роботі шляхом швидкого реагування на інноваційні процеси в освіті і науці. Основна роль в цьому   належить предметним методичним об’єднанням, як найбільш численним, таким, що  охоплюють весь педагогічний загал, створюючи оптимальні умови для безперервного підвищення кваліфікації педагогів в міжкурсовий період, удосконалення методичної та професійної майстерності учителів, запровадження нових педагогічних технологій, інновацій в навчально-виховний процес.  Зоя Олександрівна зазначила, що тематика планів  всіх форм методичної структури свідчить про актуальність охоплених  питань: передбачено вивчення основних директивних документів МОН України, нових навчальних програм,підручників, документів, що стосуються ДПА, реалізації нового Державного стандарту, Концепції Нової української школи, нового Закону України  «Про освіту».   Обов’язок районного методичного кабінету – сповна використати  творчий потенціал і досвід  кращих педагогів району( а таких маємо немало) як важливий фактор удосконалення професійної майстерності педагогів чи становленні молодого спеціаліста.

Курінна О.М., завідувач Шполянського районного методичного кабінету


13.09.2017

Партнерство – складова демократичних перетворень в освіті

 Розвиток громадянських компетентностей у сучасній школі -  це комплекс методик та підходів, які варто впроваджувати як  наскрізно, так і через кожний шкільний предмет. А освіта для  демократичного громадянства та освіта з прав людини  має стати наскрізною змістовною лінією в загальній середній  освіті.8 вересня 2017 року на базі Шполянського районного  методичного кабінету відбувся семінар-практикум для  заступників директорів з виховної та навчально-виховної  роботи з проблеми «Формування демократичних цінностей та  впровадження демократичної культури у сфері реформування  загальної середньої освіти». Учасники методичного зібрання у форматі інтерактивної взаємодії розглянули питання:

– демократичне врядування: моделі й характерні риси;
– ключові сфери демократичного врядування;
– врядування, лідерство, управління та відповідальність;
– ціннісно-орієнтована освіта;
– співпраця, комунікація та участь: конкурентоспроможність і самовизначення школи;
– дисципліна учнів.

Методист з виховної роботи Кружіліна Л.Ю. зазначила, що демократична школа – це не ідеальна школа, де немає жодних проблем, це школа, де всі суб’єкти шкільного життя мирно співіснують та поважають один одного, а всі важливі рішення обговорюються і приймаються усіма сторонами,  яких ці рішення стосуються. Це школа, у якій не бояться говорити про виклики та труднощі,  а разом шукають шляхи виходу з проблематичних ситуацій. Це школа, у якій за жоднихобставин не забувають демократичні принципи і не нехтують ними. При цьому важливо пам’ятати, що демократія – це насамперед процес, а    нерезультат. Особливо наголошено на тому, що навчальний заклад повиненмаксимально залучити усі зацікавлені сторони до вирішення певних проблем:громаду, батьків, школярів та учителів. Школа повинна бути  мікросуспільством, де учні отримують певний життєвий досвід, користуються своїми правами і виконують свої обов’язки.Слід враховувати, що проведення низки окремих заходів не може забезпечити міцнішої  демократії.  Школі варто постійно намагатися покращувати якість відносин між усіма учасниками навчально-виховного процесу. При цьому, якщо ми прагнемо зробити школу більш демократичною, нам потрібно багато часу й готовність змінюватися. Також школа має бути готовою, що у цьому неспинному процесі будуть траплятися помилки, якихне варто боятися.Учасники семінару проаналізували переваги демократичного врядування в загальноосвітніх навчальних закладах, ознайомились із механізмами впровадження освіти для розвитку демократії; авторитарними та демократичними елементами сучасної української школи; опрацювали ключові сфери демократичного управління у навчальному закладі, а також долучилися до дискусії «Плюси та мінуси демократії». Практичний психолог, методист Шполянського районного методичного кабінету Косенко Н.А. організувала тренінг з питань освіти для демократичного громадянства. Під час тренінгубуло сформоване більш чітке розуміння того, що таке демократична школа,ознайомлено педагогів з інструментами впровадження демократичних відносин в освіті, здійснено моделювання тапопередня оцінка ситуаційв школі. Учасниками тренінгу обговорено сфери в яких навчальними закладами буде досягнуто демократичних змін, а також визначені види діяльності для їх реалізації. Сьогодні ми з повною відповідальністю можемо сказати – ми готові до демократичних змін у навчальних закладах і докладемо всіх зусиль, щоб вони стали взірцем освіти і виховання не тільки в Шполянському районі, а й у всій Україні!

Кружіліна Л.Ю. , методист Шполянського  РМК

Матеріали для глибшого ознайомлення з темою: http://www.shprvo.ck.ua/page-110.html23.08.2017


Відбулись методичні об'єднання учителів-словесників

 

        21  серпня у  засіданні районного методичного об’єднання взяло участь 57 учителів-словесників. Зі станом викладання та якістю навчальних досягнень учнів з української мови і літератури в 2016-2017 навчальному році та завданнями на 2017-2018 навчальний рік присутніх ознайомила Півень В.М., методист районного методичного кабінету, з методичними рекомендаціями Міністерства освіти і науки України щодо викладання мови і літератури – Брогаренко І.А., керівник районного методичного об’єднання. Пізнавальними були презентації з тем «Формування морфологічної компетентності учнів 5-7 класів» Сімон К.А. із  Шполянського НВК №2, «Гельштальт-завдання на уроках української мови і літератури» Капелюшної І.О., із Шполянської ЗОШ №1, «Сучасна українська література. Мирослав Дочинець» Красіліч Н.В., з Лозуватської ЗОШ, виступ «Підвищення граматико-лексико-стилістичної грамотності учнів» Коваленко В.П. (Топильнянський НВК). 22 серпня 40 учителів-словесників взяло участь у засіданні районного методичного об'єднання вчителів  російської мови та зарубіжної літератури. Зі станом викладання та якістю навчальних досягнень учнів в  2016-2017 навчальному році та завданнями на 2017-2018 навчальний рік присутніх ознайомила Півень В.М., методист районного методичного кабінету, з методичними рекомендаціями Міністерства освіти і науки України щодо викладання мови і літератури – Неб’янська Т.В., керівник районного методичного об’єднання. Цікаві виступи підготували Торба Л.В. із Васильківського  та Щербенко В.І. із Товмацького НВК.                                        

 

                                                  Півень В.М., методист Шполянського  РМК18.05.2017


Завершено методичний рік. Готуємось до  організованого відпочинку дітей

17 травня  на базі районного методичного кабінету відбувся семінар-нарада заступників директорів з навчально-виховної роботи. З питанням про підсумки методичного 2016-2017 року виступила методист Ложкова З.О. ЇЇ виступ з оцінкою роботи окремих ланок районної методичної структури продовжили методисти Півень В.М., Сабадаш Г.М.,  Назаренко С.Г., Музика С.А., Різник О.А. Учасники семінару - заступники директорів подали свої пропозиції до плану роботи методичного кабінету на наступний 2017-2018 методичний рік.На  нараді  також розглянуто питання   забезпечення  належної підготовки педагогічних кадрів у організації та проведенні роботи в пришкільних таборах з денним перебуванням дітей. Методистом Досич Н.В. надано  рекомендації щодо організації, планування та  проведення організованого відпочинку дітей. Методист Кравченко Т.В. наголосила про особливості роботи мовних таборів, які будуть функціонувати в пришкільних таборах відпочинку. У нараді також взяли участь: Бурлака О.Ю., головний спеціаліст відділу з питань оздоровлення та відпочинку дітей та учнівської молоді, Богурська Л.Д., інженер з охорони праці, Верба І.М., технолог з харчування,  Панько Л.Б., спеціаліст відділу управління статистики.


16.10.2016

Відбувся захист шкільних методичних структур

Забезпечуючи функції наукового та методичного керівництва підвищенням професійної майстерності педагогічних кадрів, методичним кабінетом  традиційно у вересні проводиться захист шкільних методичних структур, а його щорічне проведення  дозволяє зробити висновок щодо рівня  організації методичної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах. У ході захисту проаналізовано  плани шкільних предметних методичних об’єднань, творчих груп, теоретичних семінарів, інших колективних, індивідуальних форм  та накази про організацію методичної роботи в навчальному закладі. В 2016-2017 навчальному  році аналізувалися  плани методичних об’єднань природничо-математичного циклу та  туристсько-краєзнавча робота на районному семінарі для заступників директорів з навчальної роботи на тему «Результати захисту шкільних методичних структур». Аналіз представлених на захист матеріалів дозволяє зробити висновок щодо рівня організації  методичної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах, виявити недоліки та вказати шляхи їх усунення.


26.11.2015

Проектні технології в методичній роботі

25 листопада на базі районного методичного кабінету відбувся черговий груповий семінар для заступників директорів загальноосвітніх навчальних закладів з навчальної роботи на тему «Проектні технології в методичній роботі». «Сьогодні проектну діяльність вважають проблемною  й  розвивальною, адже формується мотивація до творення й перетворення себе, це спонукає вчителя до творчості. Метод проектів створює унікальні передумови для розвитку компетенції педагога, є важливим у методичній роботі», - зазначила у вступному слові завідувач районного методичного кабінету О.М.Курінна. У лекції-презентації Оксана Миколаївна висвітлила теоретичні основи використання проектної технології в межах внутрішньошкільної методичної роботи. Учасники семінару ознайомилися із суттю методу проектів, їх типологією, етапами роботи над проектом, підходами до  реалізації проекту, захистом педагогічного проекту та  змістовим  аспектом  різних видів проектів  щодо  організаційної форми. В рубриці «Методичний дайджест» завідувач районної ПМПК О.І.Толчініна акцентувала увагу присутніх на важливому питанні виявлення дітей з особливими освітніми потребами, інклюзивному навчанні. Про особливості зовнішнього незалежного оцінювання та державної підсумкової атестації 2016 року розповіла О.М. Курінна.В рамках круглого столу учасники семінару отримали відповіді на проблемні питання, обмінялися досвідом роботи. Завершилася робота семінару підведенням підсумків та визначення завдань на наступний.


23.09.2015

Відбувся захист шкільних методичних структур

23 вересня в районному методичному кабінеті відбувся семінар для заступників директорів з навчально-виховної роботи, на якому розглядалися результати захисту шкільних методичних структур. Аналіз представлених на захист матеріалів, а саме: шкільні накази «Про організацію методичної роботи в 2015-2016навчальному році», плани роботи шкільних методичних об’єднань суспільно-гуманітарногоциклу, творчих груп, науково-теоретичних та практичних семінарів, анкети, що висвітлюють роботу методичної структури навчального закладу, дозволяють зробити висновок щодо певних позитивних зрушень в питаннях організації  методичної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах.Науково-методичні проблеми, над якими працюють заклади освіти, актуальні,  увага акцентуєтьсяна розвиткутворчої особистості учня та учителя, використанні в педагогічній практиці новітніх досягнень педагогіки і психології. Особлива увага приділялась аналізу наказів про організацію методичної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах та планів роботи шкільних методичних об’єднань суспільно-гуманітарногоциклу.Головним недоліком проаналізованих документів є відсутність роботи педагогічних колективів над Концепцією національно-патріотичного виховання учнів і молоді. Про це говорили у виступах  завідувач РМК Курінна О.М., методисти Ложкова  З.О., Кавун В.М., Кравченко Т.В., Різник О.А.

Під час методичного дайджесту методист Кавун В.М. ознайомила заступників з формами курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників у 2016 році.  Методист Сабадаш Г.М. повідомила про роботу міжшкільних факультативів, графік їх роботи та організацію предметних Інтернет-олімпіад з базових дисциплін у 2015 – 2016 навчальному році. Актуальним був виступ методиста Назаренко С.Г., яка ознайомила присутніх з вимогами нової інструкції щодо заповнення класних журналів у початковій школі. Завідувач райметодкабінету Курінна О.М. прокоментувала лист МОН щодо проведення ДПА у 2015-2016 навчальному році. Підсумком роботи семінару стали рекомендації щодо практичного втілення розглянутих питань.


25.09.2014

Захист шкільних методичних структур-2014

24 вересня в районному методичному кабінеті відбувся черговий семінар для заступників директорів з навчально-виховної роботи, на якому розглядалися результати захисту шкільних методичних структур. Аналіз представлених на захист матеріалів, а саме: шкільні накази «Про організацію методичної роботи в 2014-2015 навчальному році», плани роботи шкільних методичних об’єднань природничо-математичного циклу, творчих груп, науково-теоретичних та практичних семінарів, анкети, що висвітлюють роботу методичної структури навчального закладу, дозволяють зробити висновок щодо вдосконалення в загальноосвітніх навчальних закладах методичної роботи відповідно до сучасних тенденцій розвитку освіти. Науково-практичні теми, обрані закладами освіти, актуальні  й відповідають потребам сучасного суспільства: вони концентрують свою увагу на розвитку творчої особистості учня та учителя, на оптимізації навчально-виховного процесу та застосування в ньому нових інформаційних технологій, досягнень педагогічної та психологічної наук. Особлива увага приділялась аналізу наказів про організацію методичної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах та планів роботи шкільних методичних об’єднань природничо-математичного циклу.  Про це говорили у виступах  завідувач РМК Курінна О.М., методисти Ложкова  З.О., Сабадаш Г.М., Музика С.А. Методист Кавун В.М. наголосила на основних аспектах Типового положення про атестацію педагогічних працівників у 2014-2015 навчальному році та особливостях курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників .Актуальним був виступ завідувача районної психолого-медико-педагогічної консультації Толчініна О.І. щодо раннього виявлення дітей дошкільного віку з вадами психофізичного розвитку.До відома заступників директорів з навчально-виховної роботи методистом Сабадаш Г.М. доведена інформація про міжшкільні факультативи, графік їх роботи та організацію предметних олімпіад з базових дисциплін у 2014 – 2015 навчальному році.У роботі круглого столу з визначеної теми семінару взяли участь методисти Різник О.А., Кравченко Т.В., Досич Н.В., Горбенко Л.Г. Підсумком роботи семінару стали рекомендації щодо практичного втілення розглянутих питань.


10.10.2012

Відбувся захист шкільних методичних структур

На початку жовтня в районному методичному кабінеті відбувся семінар для заступників директорів з навчально-виховної роботи, на якому розглядалися результати захисту шкільних методичних структур. Аналіз представлених на захист матеріалів (шкільні накази «Про організацію методичної роботи в 2012-2013 навчальному році», плани роботи шкільних МО, творчих груп, науково-теоретичних та практичних семінарів, анкети, що висвітлюють роботу методичної структури навчального закладу) дозволяє зробити висновок щодо вдосконалення в загальноосвітніх навчальних закладах методичної роботи відповідно до сучасних тенденцій розвитку освіти. Науково-практичні теми, обрані закладами освіти, актуальні  й відповідають потребам сучасного суспільства: вони концентрують свою увагу на розвитку творчої особистості учня та учителя, на оптимізації навчально-виховного процесу та заснування в ньому НІТ, досягнень педагогічної та психологічної наук. Особлива увага приділялась молодим, малодосвідченим педагогам. Про це йшлося у виступах  в.о.завідувачки РМК Ложкової З.О., методистів Кавун В.М., Різник О.А. Відповідно до наказу відділу освіти від 16.08.2012 №258 «Про апробацію Положення про кредитно-модульну систему неперервного підвищення кваліфікації педагогічних працівників» в 2012-2013 навчальному році в ЗНЗ району розпочалася його реалізація.На семінарі методистом Кавун В.М. прокоментовано пункти Положення, запропоновано алгоритм складання індивідуальних освітньо-професійних програм та портфоліо. Питання оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів висвітила в своєму виступі методист Назаренко С.Г., проведення шкільних олімпіад та зокрема з фізичної культури методисти Сабадаш Г.М., Різник О.А. Методист Музика С.А. роз'яснила умови Всеукраїнського експерименту «Курс: освіта» та участі в ньому вчителів інформатики».