Любіть життя, бо воно єдине і ніколи не повториться... Насолоджуйтесь життям...Живіть так, щоб вам ніхто не дорікнув, що ви просто животіли, залиште після себе добрий слід. О.А.Захаренко
Відділ освіти, у справах сім’ї, молоді та спорту Шполянської районної державної адміністрації

2010-2011 навчальний рік

Головне меню

06.05.2011

УВАГА!

Міносвіти скоротило кількість варіантів завдань підсумкових контрольних робіт 

Через низку помилок у завданнях, Міністерством освіти значно скорочений перелік варіантів завдань підсумкових контрольних робіт для учнів 5-8-х класів з української та російської мов, а також історії України.

Освітнім відомством на адреси регіональних управлінь освіти і науки розіслані нові варіанти завдань, що мають використовувати загальноосвітні навчальні заклади при проведенні підсумкових контрольних робіт у 5-8-х класах.

Зокрема, кількість варіантів, надісланих міністерством завдань з української та російської мов, а також історії України зазнали істотного скорочення у всіх класах, в яких мають бути проведені підсумкові контрольні роботи.

Так, кількість варіантів завдань контрольних робіт з української мови для учнів 5, 6, 7 і 8-х класів скоротилась на 18 ? із 38, раніше запропонованих міністерством, залишилося 20 варіантів для кожного класу.

З російської мови кількість варіантів завдань для всіх класів скоротилася з 38 до 10 варіантів.

Більш за все вражає зменшення з історії України. Кількість варіантів контрольних робіт із цього навчального предмета в 7-х і 8-х класах скоротилася з 38 до 15.

Контрольне оцінювання учнів 6-х класів з інтегрованого курсу історії України та всесвітньої історії буде проведено за 10 варіантами, замість раніше запропонованих 38. Рекордсменом цього показника став навчальний предмет для учнів 5-х класів "Вступ до історії України". Відтепер учителям загальноосвітніх шкіл запропоновано провести контрольні роботи за 7 варіантами з 38 запропонованих раніше.

Кількість варіантів завдань з іноземних мов, зокрема англійської, німецької та французької, а також із математики у всіх класах залишилася без змін.

Необхідно зазначити, що скорочення варіантів контрольних робіт відбулось у межах збірників завдань, рекомендованих раніше міністерством для проведення підсумкових контрольних робіт у 2010/11 навчальному році, тобто міністерство не змінило самі завдання, а лише скоротило кількість запропонованих варіантів із зазначених предметів.

Зазначимо, що місцеві управління освіти і науки, відповідно до листа МОНмолодьспорт №1/9-324 від 29.04.2011 р., вже отримали "нові" тексти варіантів завдань із підсумкових контрольних робіт у 2010/11 навчальному році для 5-8-х класів з української мови, математики, історії України, іноземних мов і російської мови.

Незважаючи на скорочення варіантів завдань із зазначених навчальних дисциплін, підсумкові контрольні роботи будуть проведені відповідно до рекомендацій наданих Міністерством освіти.

Дати проведення контрольних робіт вже визначенні управліннями освіти і науки кожного окремого регіону, однак усі вони мають відбутись у період із 10 по 20 травня.

У зв’язку зі скороченням кількості варіантів завдань підсумкових контрольних робіт із зазначених предметів, скасовується й вимога міністерства стосовно наявності не більше як двох учнів у класі, які можуть писати один і той же варіант завдань. Їх тепер може бути більше двох ? у залежності від присутності кількості учнів на підсумкових контрольних роботах.

Причиною зміни кількості варіантів із зазначених навчальних предметів стала невідповідність переважної більшості завдань навчальним програмам, віковим особливостям учнів і наявність низки серйозних методологічних, методичних, наукових, тестологічних і мовленнєвих недоліків у завданнях.

Нагадаємо, що зміст завдань з української мови та історії України був розкритикований освітніми фахівцями та вчителями-предметниками. А ідея та спосіб проведення підсумкових контрольних робіт у 2011 році супроводжувалася численними наріканнями на адресу чиновників міністерства з боку батьків і вчителів.

Учителі, батьки й учні можуть ознайомитися із запропонованими Міністерством освіти завданнями для проведення підсумкових контрольних робіт у 5-8-х класах загальноосвітніх навчальних закладів у розділі "Підсумкові контрольні роботи".

За матеріалами: Освіта.ua

  

 


 

29.04.2011

Радимо ознайомитися з матеріалами, підготовленими  та презентованими методистами Черкаського ОІПОПП на  обласній нараді  для відповідальних працівників органів управління освітою з підготовки і проведення підсумкових контрольних робіт у загальноосвітніх навчальних закладах області, що відбулася 27 квітня цього року. 

Історія України

Математика

Англійська мова

Українська мова


20.04.2011

Електронні версії збірників завдань для підсумкових контрольних робіт 5-8 класів
 

19.04.2011

Про підсумкові контрольні роботи: Десять міфів та одна порада

Міф 1. Підсумкові контрольні роботи видають за екзамени, тести, державну підсумкову атестацію.
Підсумкові контрольні роботи – це контрольні роботи і нічого іншого.

Міф 2. Хто не купить збірник завдань, того не допустять до виконання контрольної роботи.
Збірники завдань купують ті, у кого зайві гроші. Тексти всіх завдань розміщено на офіційному сайті Міністерства www.mon.gov.ua та Єдиному освітньому інформаційному вікні (www.osvita.com).

Міф. 3. Тих, хто не напише контрольну роботу на позитивну оцінку не переведуть до наступного класу.
Переведуть! Це лише звичайна контрольна робота.

Міф 4. Річна оцінка не може бути вищою за оцінку з контрольної роботи.
Може! Оцінка за контрольну роботу впливатиме лише на семестрову. І то, лише впливатиме, а не визначатиме її.

Міф 5. Відсутні на контрольні роботі будуть змушені виконувати її в позаурочний час.
Ні! Замість оцінки в класному журналі стоятиме «н».

Міф 6. Підсумкові контрольні роботи – це додаткове навантаження на дітей.
Ті, хто про це говорить, написали сотні контрольних робіт за своє шкільне життя. Вижили…

Міф 7. У дітей і вчителів стрес. Треба вчити «додатковий матеріал».
Якщо навчальна програма, яка вивчалась протягом року, є «додатковий матеріал» , тоді треба.

Міф 8. Писати контрольну роботу учні будуть в іншій школі (з іншим вчителем).
І знову ні! Виконувати контрольну роботу учні будуть в своєму класі зі своїм вчителем.

Міф 9. Перевіряти роботи будуть в районі чи області, а то й в Міністерстві.
Вчитель виголошуватиме завдання. Вчитель перевірятиме його. Вчитель виставлятиме оцінки.

Міф 10. До шкіл, учні яких виконають контрольні роботи на низькому рівні будуть застосовуватись «репресії згори».
Не відразу. Років через 10, якщо не поліпшиться якість знань.

Порада одна на всіх: і творцям міфів, і тим, хто не відрізняє їх від реальності.
Панове «експерти»! Не морочте дітям і батькам голову!

 З сайту Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 


15.04.2011

До уваги учнів, батьків, педагогічних працівників, керівників загальноосвітніх навчальних закладів!

У засобах масової інформації  з'явилися  повідомлення про обов’язкові зошити для тестування, які нібито за власні кошти змушені купувати всі батьки. Доводимо до вашого відома, що ні Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, ні Головне управління освіти і науки облдержадміністрації, ні місцеві органи управління освітою не давали розпорядження щодо придбання зошитів для проведення контрольних робіт у 5 – 8 класах. У більшості випадків то є ініціатива батьків або вчителя. Пропонуємо у разі виявлення таких фактів телефонувати на гарячу лінію Головного управління за номером 373424.Нижче наводимо інформацію з цього питання, розміщену на сайті  Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України.

Контрольні роботи повертаються?!

Міністерство не запроваджує державну підсумкову атестацію для учнів 5-8 класів. Виконання підсумкових контрольних робіт в кінці навчального року є звичною практикою. Цьогорічною їх особливістю є визначений зміст та форма проведення, єдині для всіх загальноосвітніх навчальних закладів.Підсумкові контрольні роботи пройдуть у період з 10 по 20 травня 2011 року з таких предметів: українська мова, математика, історія України, іноземна мова (перша мова – англійська, французька, німецька) та російська мова.Визначення конкретних дат проведення підсумкових контрольних робіт з окремих предметів делеговано загальноосвітнім навчальним закладам.Перевіряти та оцінювати контрольні роботи будуть  учителі-предметники за місцем написання, тобто в школах.Обласні інститути післядипломної педагогічної освіти розроблять варіанти завдань мовою навчання для учнів, які навчаються в школах з навчанням мовами національних меншин, з математики,  історії України, а також  для учнів, які вивчають іспанську мову.Ще раз про мету. Підсумкові контрольні роботи в 5-8 класах проводяться для визначення рівня засвоєння учнями загальноосвітніх навчальних закладів навчального матеріалу, передбаченого діючим Державним стандартом базової загальної середньої освіти. Результати робіт будуть використані для якісної підготовки проекту нового Державного стандарту змісту освіти.

Департамент загальної середньої та дошкільної освіти

Як контрольні роботи для школярів перетворилися на «тест» для дорослих

Усі, кому більше  шести  років знають, що таке контрольна робота в школі.  Чому ж так неоднозначно сприйнято рішення Міністерства про проведення підсумкових контрольних робіт для учнів 5-8 класів?Адже їхня мета – виявлення недоліків, що існують у діючих шкільних програмах та уникнення помилок при підготовці нового  проекту Державного стандарту базової загальної середньої освіти. Ми всі хочемо підвищити якість освіти. Але як це можна зробити без проведення оцінювання?Підсумкові контрольні роботи будуть проходити у звичному для учнів режимі. Саме вчителі, які  вчать наших дітей, добирають  завдання для їх проведення. Так як і завжди, визначаються варіанти, за якими учні розв’язують завдання.  Все лишається, як і під час проведення будь-якої контрольної роботи.Якби не одна технічна деталь –  тексти завдань цих контрольних робіт добираються із збірників, які, на жаль, з’явилися на «Петрівці»  раніше, ніж в електронному вигляді на сайтах. Ситуація виправилась після втручання керівництва Міністерства. Сьогодні вже є можливість обирати  друкований чи електронний варіант, який розміщено на офіційному сайті  Міністерства освіти і науки, молоді та спорту (http://www.mon.gov.ua/pids_atest). Що показала  ця ситуація:школа на сьогодні є надзвичайно вразливою тканиною нашого суспільства, і всі кроки повинні бути передбачувано-виважені;завжди є хтось, хто «перекрутить» інформацію;раніше, ніж бігти на «Петрівку», треба просто включити комп’ютер і зайти на сайт Міністерства. Дешевше буде й спокійніше.І наостанок. Уже більше року Міністерство не приймає жодного рішення, не обговоривши його з широким колом фахівців. А коли йдеться про школу, то обов’язково вивчається думка батьків і дітей.З контрольними для учнів буде все в порядку. Шкода лише, що у дорослих немає щоденників. Дехто, здається, напрацював на «жирну» двійку.

З сайту Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України

Міністерство освіти визначило перелік навчальних предметів та особливості проведення підсумкових контрольних робіт, що писатимуть учні 5-8 класів у 2011 році. Підсумкові контрольні роботи у 5-8 класах загальноосвітніх шкіл будуть проведені з української мови, математики, історії України, іноземної мови.Конкретну дату проведення підсумкових контрольних робіт буде визначати Головне управління освіти і науки Черкаської ОДА, однак вони мають відбутися у період з 10 по 20 травня цього року. Детальніше про особливості проведення підсумкових контрольних робіт учнів 5-8 класів у 2010/2011 навчальному році з кожного предмета дивіться:

- наказ МОН від 16.02.2011 № 141 "Про проведення підсумкових контрольних робіт";

- лист  МОН від 04.03.2011 №1/9-151 "Про проведення підсумкових контрольних робіт";

-наказ віділу освіти Шполянської райдержадміністрації від 24.03.2011 №79 "Про проведення підсумкових контрольних робіт";

- методичні рекомендації щодо проведення підсумкових контрольних робіт з української мови;

- методичні рекомендації щодо проведення підсумкових контрольних робіт з математики;

- методичні рекомендації щодо проведення підсумкових контрольних робіт з історії України;

- методичні рекомендації щодо проведення підсумкових контрольних робіт з іноземних мов.