Розмір шрифта AAA Колір фона

Відділ освіти, у справах сім’ї, молоді та спорту Шполянської районної державної адміністрації

Звернення громадян

Ваше ім'я: Ваше питання:
E-mail:
Ольга
Доброго дня!Допоможіть, будь ласка, розібратися у питаннях: 1питання - ЗОШ, робочий навчальний план для учнів індивідуальної форми навчання - "затверджує" - начальник відділу освіти, а "погоджує" - рада школи та педагогічна рада? 2 питання - можливо несуттєве, але не можемо дійти згоди - розклад вчителя трудового навчання - в тих класах - н-д: 5, 6 де по дві години на тиждень - уроки повинні стояти парами чи можливо їх ставити окремо в різні дні? Дякуємо за співпрацю!

Шановна пані Ольго! Відповідно до п.2.1. наказу Міністерства освіти і науки України від 20.12.2002 №732 «Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах» індивідуальне навчання здійснюється за індивідуальним навчальним планом, затвердженим директором навчального закладу (у міру потреби протягом навчального року).Підставою для організації індивідуального навчання є: заява батьків або осіб, які їх замінюють; наказ директора навчального закладу; погодження місцевого органу управління освітою.

Відповідно до п.9.5. Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процессу,  затверджених Постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 №63 «Розклад уроків повинен враховувати оптимальне співвідношення навчального навантаження протягом тижня, а також правильне чергування протягом дня і тижня предметів природничо-математичного і гуманітарного циклів з уроками музики, образотворчого мистецтва, трудового навчання та основ здоров'я і фізичної культури. Для учнів 5-9-х класів спарені уроки допускаються при проведенні лабораторних і контрольних робіт, написанні творів, уроків трудового навчання. У 10-12-х класах допускається проведення спарених уроків з основних і профільних дисциплін (предметів).Щиро вдячні Вам за увагу до офіційного веб- сайту відділу освіти Шполянської райдержадміністрації.

Ілля, Андрій, Марко, та інші учні 5 класу Орлово-Іванівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Шахтарського району Донецької області
електронні адреси шкіл Шполянського району для пошуку історичної інформамції

Юні друзі! Надаємо електронні адреси шкіл Шполянського району, а також радимо звертатися до методиста районного методичного кабінету відділу освіти  Зої Олександрівни Ложкової (shp_metodkab@ukrpost.ua) , яка може вам допомогти у пошуку історичної інформації. Щиро вдячні Вам за увагу до офіційного веб- сайту відділу освіти Шполянської райдержадміністрації. 

Ольга
Чому не реорганізують такі школи як Товмач ,Водяно , Лозоватку? І як будуть діти із Соболівки добиратися до Скотарево, о котрій годині вони будуть їхати і повертатися?

Шановна Ольго! Повідомляємо, що 17.04.2015 року на засіданні колегії відділу освіти (протокол №3) розглянуто питання реорганізації 11- ти загальноосвітніх навчальних закладів району з 1 вересня 2015 року у нижчий ступінь, тобто з І-ІІІ ступенів у І-ІІ ступенів: Антонівського, Капустинського, Нечаєвського, Терешківського, Топильнянського НВК, Лип’янської та Іскренської ЗОШ та з І-ІІ ступенів у І ступінь: Буртівського, Надточаївського, Станіславчицького, Соболівського НВК. У районі функціонує 22 загальноосвітніх навчальних заклади І-ІІІ ступенів, в яких навчається 3470 учнів, 8 ЗНЗ І-ІІ ступенів, в яких навчається 338 учнів, та 1 ЗНЗ І ступеня, в якому дошкільним навчанням охоплено 7 дошкільнят. Кількість дітей впливає на мережу загальноосвітніх навчальних закладів району та середню наповнюваність класів, яка вже три роки поспіль становить 13 учнів. Найменша кількість учнів у Надточаївському – 25, Буртівському – 32, Соболівському – 34; Станіславчицькому – 38 навчально-виховних комплексах, не враховуючи вихованців дошкільного навчального закладу.  Тенденція щодо зменшення учнівського контингенту залишається актуальною, натомість збільшується кількість шкіл із малою наповнюваністю учнів. Загальна проектна потужність загальноосвітніх навчальних закладів складає 11 227 місць, проте використовується лише на третину – 33,9 %.Досить низька наповнюваність загальноосвітніх закладів приводить до значного підвищення вартості їх утримання. Сьогодні один учень «коштує»  по-різному: найдешевше - 7 795, 8 грн. у Шполянській ЗОШ І-ІІІ ступенів  №1, найдорожче – 22 022,0 грн. у Буртівському НВК І-ІІ ступенів; 18 270,2 грн. – у Станіславчицькому НВК І-ІІ ступенів, 18 903,7 грн. – у Капустинському НВК І-ІІІ ступенів, 18 567,4 грн. – у Лип’янській ЗОШ І-ІІІ ступенів, 16 969,3 грн. – у Надточаївському НВК І-ІІ ступенів, 16 708,0 грн. – у Нечаєвському НВК І-ІІІ ступенів, 16 491,4 грн. – у Соболівському НВК І-ІІ ступенів, 16 437,0 грн. – у Топильнянському НВК І-ІІІ ступенів, 16 336,8  грн. – в Антонівському НВК І-ІІІ ступенів, 14 803,8 грн. – у Терешківському НВК І-ІІІ ступенів, 13 256,2 грн. – в Іскренській ЗОШ І-ІІІ ступенів  при обласних розрахункових показниках – 10 659,0 грн. Загалом малочисельних шкіл у районі - 15, що становить 50%. Така кількість зумовлює значне підвищення вартості утримання одного учня в районі. У поточному році вона становить 11 2619,4 грн., у минулому році –          11 093,1 грн. Це не дозволяє спрямовувати кошти на належний розвитокосвітньої галузі району, а забезпечує тільки виплату заробітної плати та оплату енергоносіїв.

 

З метою  дотримання єдиних підходів щодо реорганізації шкіл І-ІІІ ступенів, де навчається менше 100 учнів, та шкіл І-ІІ ступенів, де менше 50 учнів, потрібно було б реорганізувати ще й Лозуватську ЗОШ І-ІІІ ступенів, Водянський, Мар’янівський, Товмацький  НВК І-ІІІ ступенів та Скотарівський НВК І-ІІ ступенів. Проте для перевезення учнів цих навчальних закладів необхідно придбати хоча б 3 шкільних автобуси. Під час складання плану реорганізації шкіл враховувалися можливості підвозу учнів, виходячи з наявних на сьогодні 10 шкільних автобусів, тому заплановані 11 шкіл, які підлягають реорганізації, додаткового транспорту не потребують. Законом України від 28.12.2014 № 76-VІІІ «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України»передбачено викладення в новій редакції частини 6 статті 11 закону «Про загальну середню освіту» — «Створення, реорганізація та ліквідація загальноосвітнього навчального закладу», відповідно до якого реорганізація і ліквідація загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням сесії місцевої ради, державної і приватної форм власності - за рішенням засновника (засновників), тобто – за рішенням Шполянської районної ради.

Підставою для реорганізації загальноосвітніх навчальних закладів є частина 4 статті 36 Закону України «Про освіту», частина 5 статті 6 Закону України «Про пріоритетність соціального розвитку села та агропромислового  комплексу в народному господарстві», частина 6 статті 11  Закону України «Про загальну середню освіту», а також наступні фактори: зменшення кількості учнів на початок нового 2015/2016 навчального року, відсутність достатньої кількості коштів в бюджеті освіти на 2015 рік, створення умов для стабілізації фінансового стану освіти району, приведення мережі навчальних закладів до фінансових можливостей.Щиро вдячні Вам за увагу до офіційного веб- сайту відділу освіти Шполянської райдержадміністрації.

Людмила
Підкажіть, будь ласка, може вчитель-філолог працювати на посаді вчителя початкових класів?

Шановна пані Людмило! Згідно статті 24 Закону України «Про загальну середню освіту» педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки. Прийом учителя на роботу оформлюють шляхом укладання трудового договору. При укладанні трудового договору вчитель зобов’язаний подати документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію, атестацію). Отже, вчитель-філолог, який претендує на зайняття посади вчителя початкових класів, повинен подати  диплом  (молодшого спеціаліста, бакалавра, спеціаліста, магістра) за спеціальністю «Початкова освіта», який підтверджує здобуту кваліфікацію вчителя з початкової освіти (початкових класів). Щиро вдячні Вам за увагу до офіційного веб- сайту відділу освіти Шполянської райдержадміністрації.  

Юрій
Доброго дня ! Скажіть коли вчителі , які займаються репетиторством оформлять їхню "роботу" законно - наприклад зареєструються підприємцями, а то тільки плачуть про гроші.

Шановний пане Юрію! Згідно статті 20 Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. На Ваше звернення, яке надійшло на наш сайт 26 березня 2015 року о 14.49 годині, повідомляємо  наступне. На виконання ст. 53 Конституції України,  ст. 3 Закону України «Про освіту», ст. 6 Закону України «Про загальну середню освіту», Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», відповідно до постанови Кабінету Міністрів Українивід 27 серпня 2010 № 796«Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності» зі змінами, внесеними постановами Кабінету Міністрів від 12.10.2010 № 939, від 01.06.2011 № 575 та від 15.08.2012 № 801, постанови Кабінету Міністрів України від 08 серпня  2007 року № 1019«Про ліцензування діяльності з надання освітніх послуг», спільного наказу Міністерства освіти і науки України, Міністерства економіки України та Міністерства фінансів України від 23 липня 2010 року № 736/902/758  «Про затвердження порядків надання платних послуг державними та комунальними навчальними закладами», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 листопада 2010 за № 1196/18491, з метою забезпечення конституційного права учнів на доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти та збереження позитивного іміджу навчального закладу й авторитету педагогічних працівників відділом освіти Шполянської райдержадміністрації на виконання  листа Головного управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації від 25.02.2013 №547/02  підготовлено лист від 04.03.2013 №01-24/118 «Про недопущення платного репетиторства у навчальних закладах». У цьому листі категорично заборонено репетиторство вчителів у приміщеннях загальноосвітніх навчальних закладів та покладено на керівників загальноосвітніх навчальних закладів персональну відповідальність за дотриманням вимог чинного законодавства щодо недопущення репетиторства у навчальному закладі. Відділом освіти тримається на постійному контролі робота навчальних закладів, пов’язана з недопущенням платного репетиторства. Питання державної реєстрації вчителів як суб’єктів підприємницької діяльності та здійснення контролю за її веденням не входить у компетенцію відділу освіти. Щиро вдячні Вам за увагу до офіційного веб- сайту відділу освіти Шполянської райдержадміністрації.    

 

Вікторія
Скажіть, будь ласка, скільки шкіл у Шполянському районі хочуть зробити девятирічками та початковими школами? Дякую

Шановна Вікторіє! Повідомляємо Вам, що згідно підпункту 54 пункту 2 Декларації цілей та завдань бюджету на 2011 рік, затвердженої  постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2010  №315, яка є чинною  на цей час (з її текстом можете ознайомитися за посиланням http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/315-2010) робота з  оптимізації  мережі може початися для загальноосвітніх навчальних закладів I ступеня,  в яких кількість учнів менш як 10, загальноосвітніх  навчальних  закладів  I-II   ступеня,   в  яких кількість  учнів менш як 40,  загальноосвітніх навчальних закладів I-III ступеня,  в яких кількість учнів менш як 100. На даний час у Шполянському районі функціонують 11 загальноосвітніх навчальних закладів з меншою за визначену в постанові КМУ наповнюваністю. Упродовж останніх десяти років мережа загальноосвітніх шкіл істотно не змінювалася відповідно до потреб населення району, з урахуванням демографічних і економічних реалій, насамперед в сільській місцевості, за винятком Сердегівського НВК І ступеня, в якому функціонує лише дошкільний підрозділ. У 2014/2015 навчальному році забезпечується робота наступних закладів: дошкільних – 31, з них 24 дошкільних заклади у складі навчально-виховних комплексів, 4 - у комунальній власності міської та 3-сільських рад; загальноосвітніх – 31 (26 навчально-виховних комплексів, 5 загальноосвітніх шкіл), в них учнів 3808, що на 38 менше, ніж у минулому навчальному році. Зменшення кількості учнів у сільській місцевості, переведення на індивідуальну форму здобуття освіти призводить до зниження якості навчання та значної недовантаженості фахівців. Кількість дітей впливає на мережу загальноосвітніх навчальних закладів району та середню наповнюваність класів, яка вже три роки поспіль становить13 учнів. Найменша кількість учнів у Надточаївському – 25, Буртівському – 32, Соболівському – 34; Станіславчицькому – 38 навчально-виховних комплексах, не враховуючи дошкільний підрозділ. Тенденція щодо зменшення учнівського контингенту залишається актуальною, має місце збільшення кількості шкіл із малою наповнюваністю учнів. 4 школи мають наповнення менше 40 учнів. Загальна проектна потужність загальноосвітніх навчальних закладів складає 11 227 місць. Проте використовується лише на третину – 33,9 %. Досить низька наповнюваність загальноосвітніх закладів приводить до значного підвищення вартості їх утримання. Сьогодні один учень “коштує” по різному – 7 372,2 грн. (Шполянська ЗОШ І-ІІІ ст. №1), 21 332,1 грн., (Буртівський НВК І-ІІ ст.,), 19 286,7 (Капустинський НВК І-ІІІ ст.) при розрахункових показниках обласного управління освіти 2013 року– 10659,0 грн. Загалом малочисельних шкіл у районі -15, що становить 50%. Цепризводить до значного підвищення вартості утримання одного учняв районі. У поточному роцівона становить 11 261,7 грн., у минулому році – 11 093,1 грн.А це,в свою чергу,не дозволяє спрямовувати кошти на належний розвитокосвітньої галузі району, а тільки на забезпечення заробітної плати та оплату енергоносіїв.В районі проводиться робота по оптимізації мережі загальноосвітніх навчальних закладів, головною метою якої є не закриття шкіл з малою наповнюваністю, а створення освітніх округів, які здатні надавати якісну освіту в належних навчально-матеріальних умовах та в яких працюють висококваліфіковані педагогічні кадри. Розпорядженням районної державної адміністрації від 04.04.2014 року № 59 створено координаційну раду з питань складання районного плану створення освітніх округів та модернізації мережі загальноосвітніх навчальних закладів. Оптимізація мережі навчальних закладів у сільській місцевості неможлива без забезпечення організованого підвезення дітей до місць навчання і додому. Вирішенню цієї проблеми сприяє реалізація районної програми «Шкільний автобус», яка виконується на100%. У 2014-2015 навчальному році за межею пішохідної доступності перебувають і потребують організованого підвозу 211 учнів та 36 педагогічних працівників до 11 сільських навчальних закладів та міжшкільного навчально-виробничого комбінату. Підвіз учнів та вчителів здійснюють 10 шкільних автобусів, з них: 3 – придбано за кошти державного бюджету, 7 - районного бюджету.Зважаючи на вищевказане, на даний час відділом освіти спільно з фінансовим управлінням за безпосередньої підтримки керівництва Шполянської райдержадміністрації, Шполянської районної ради вивчається  та обґрунтовується питання подальшого функціонування шкіл, наповнюваність яких є меншою від визначеної бюджетним  законодавством норми, шляхом вироблення стратегії не на реорганізацію у заклади нижчого ступеня, а на утримання навчальних закладів завдяки згуртованості громад населених пунктів, орендарів земельних ділянок та підприємців, здатних працювати та робити свій внесок у соціальний розвиток інфраструктури села.Щиро вдячні Вам за увагу до офіційного веб- сайту відділу освіти Шполянської райдержадміністрації.      

Юлія
Чи може директор на власний розсуд вводити платні послуги в школі?

Шановна Юліє! Надаємо відповідь на Ваше  запитання, посилаючись на  офіційні  роз'яснення Міністерства освіти і науки України щодо затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися державними навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної та комунальної форм власності, оприлюднені на сайті Освіта.ua. Право навчальних закладів надавати платні освітні та інші послуги визначено законами України, що регулюють освітню галузь ("Про освіту", "Про вищу освіту" тощо).У 1997 році Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 38"Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися державними навчальними закладами", відповідно до якої навчальні заклади надають платні послуги згідно з визначеним переліком. За цей період, з часу прийняття згаданої постанови, значно розширилися можливості навчальних закладів щодо надання більшого спектра послуг громадянам, зміцнилася їх матеріально-технічна база, введено в дію нові спортивні майданчики, заклади культури та громадського харчування, збільшилась кількість комп'ютерів, обладнаних інтернет-зв'язком, тощо.  З'явилась можливість не лише забезпечувати навчальний процес відповідно до сучасних вимог, задовольняти потреби тих, хто навчається, але й надавати такі ж можливості тим особам, хто бажає отримати додаткові освітні та інші послуги понад державні стандарти. Крім того, перелік платних послуг, затверджений постановою Кабінету Міністрі України № 796, враховує зміни у законодавстві, що відбулись протягом 13 років, конкретизує та узгоджує платну діяльність у сфері освіти з іншими нормативним актами.Відповідно до законодавства платні освітні та інші послуги надаються навчальним закладом у позанавчальний час та поза діяльністю, яка фінансується за рахунок загального фонду державного та місцевого бюджетів. На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 796"Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності" Міністерство освіти і науки видало наказ від 14.10.2010 р. № 949.У документі наголошується на необхідності взяти до уваги, що платні освітні та інші послуги надаються понад обсяги, встановлені навчальними планами, та поза діяльністю, що фінансується за рахунок коштів загального фонду державного та місцевого бюджетів.Крім того, зазначено, що платні освітні послуги можуть надаватись структурними підрозділами, які здійснюють навчання громадян за державним замовленням, або створеними для надання платних послуг структурними підрозділами навчального закладу або установи освіти із зазначенням відповідних функцій у положенні про структурний підрозділ та статуті навчального закладу, затвердженими відповідно до законодавства.

Особливо підкреслюється обов'язковість надання послуг у встановленому законодавством порядку та за умови відповідності матеріально-технічної бази навчальних закладів, установ освіти вимогам законодавства, а у разі встановленої законодавством вимоги щодо необхідності ліцензування або отримання дозволів для надання платної послуги вони надаються після отримання таких дозвільних документів.При наданні платних послуг, що не відносяться безпосередньо до сфери освітньої діяльності, застосовуються нормативно-правові акти, які регулюють надання послуг у відповідній сфері діяльності.

Також зауважено, що надходження, отримані за надання платних освітніх та інших послуг, які не передбачені переліком груп власних надходжень бюджетних установ, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 травня 2002 р. № 659 "Про затвердження переліку груп власних надходжень бюджетних установ, вимог щодо їх утворення та напрямів використання", до внесення до нього в установленому порядку змін, зараховуються до доходів спеціального фонду державного бюджету як плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх функціональними повноваженнями, або як надходження бюджетних установ від господарської та/або виробничої діяльності, якщо такі надходження отримані внаслідок зазначеної діяльності.

Зазначеним наказом встановлено, що з метою належного виконання положень постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 796 "Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності" керівники дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладів, закладів післядипломної освіти та підвищення кваліфікації, навчально-методичних та інших установ і закладів системи освіти, які підпорядковані Міністерству освіти і науки, затверджують перелік платних освітніх та інших послуг, що надаються навчальним закладом або установою освіти, із зазначенням часу, місця, способу та порядку надання кожної послуги, їх вартості та осіб, відповідальних за їх надання.Керівники навчальних закладів, інших установ і закладів системи освіти, що підпорядковані Міністерству освіти і науки, зобов'язані розмістити повну та достовірну інформацію щодо переліку платних освітніх та інших послуг, які надаються навчальним закладом або установою освіти, порядку їх надання, вартості, способу та строку оплати у доступних для замовників місцях та у визначені строки, а також відповідно до законодавства оприлюднювати у загальнодержавних друкованих засобах масової інформації та інформаційних збірниках Міністерства освіти і науки вартість освітніх платних послуг, котрі надаються навчальним закладом.Зазначимо, що кожний навчальний заклад або установа освіти, виходячи з наявних можливостей власної матеріально-технічної бази, кадрового складу працівників, вільних приміщень тощо, самостійно визначатиме, які саме платні освітні та інші послуги надаватиме цей конкретний навчальний заклад.Відповідальність за встановлення вартості платних освітніх послуг, за їх економічне обґрунтування та якість несе керівництво навчальних закладів, що є характерною рисою їх автономії та самоврядування.Окрім цього, конкретний для кожного навчального закладу перелік та визначення вартості освітніх послуг має обов'язково узгоджуватися з органами студентського самоврядування та студентськими профспілковими організаціями.Навчальний заклад не може встановити вартість платної послуги безпідставно. Така вартість розраховується відповідно до спільного наказу Міністерства освіти і науки, Міністерства фінансів та Міністерства економіки від 27 жовтня 1997 року № 383/239/131 "Про затвердження Порядку надання платних послуг державними навчальними закладами".Плата повинна бути економічно обґрунтованою, а враховуючи те, що, відповідно до законодавства, державні та комунальні навчальні заклади є бюджетним неприбутковими установами, навчальний заклад надає послуги фактично за собівартістю.

Крім того, вартість платних послуг знаходиться під постійним контролем місцевих відділень Державної інспекції по контролю за цінами та Антимонопольного комітету України.Постановою КМУ від 12 жовтня 2010 р. № 939 внесено зміни до постанови КМУ від 27 серпня 2010 року № 796 "Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установам та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності", у якій виключено із переліку платних послуг шість пунктів і два викладено в новій редакції.Щиро вдячні Вам за увагу до офіційного веб- сайту відділу освіти Шполянської райдержадміністрації 

лена
Добрий день ! Моїй дитині 6 років. Зараз вона у старшій дошкільній групі дитячого садка. У садочку кажуть, що дитина повинна!!! йти в школу з 1 вересня 2014 року. Хоча я вважаю, що моїй дитині ще рано до школи. Вона в мене часто хворіє на простудні захворювання (риніт, фарингіт, отит), більше 5-6 разів на рік. Підтвердження у садку є довідки з поліклініки, коли дитина хворіла і не відвідувала д/с . Я, як мати, вважаю, що моїй дитині потрібно ще рік побути у д/с і піти до школи 1 вересня 2015 року, коли їй буде повних 7 років і дитина зміцніє і фізично, і психічно. У З.У. «Про освіту», «Про дошкільну освіту», у Листі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 21.07.2011 р. №1/9-552 сказано конкретно, що «Діти, яким станом на 1 вересня поточного року виповнюється 6 років, мають право за бажанням батьків перебувати в дошкільних навчальних закладах до 7 років» (дослівно). Директор говорить, що тільки на підставі довідки від лікаря дитина може залишитися у садку, бо всі діти яким до 1 жовтня виповниться 6 років повинні йти у школу. Цьго, ніби-то, вимагає департамент освіти. Підкажіть мені будласка зразок такої справки? Дякую.

Шановна Олено! Ви маєте повне право не віддавати свою дитину до 1 класу, навіть якщо їй станом на 01.09.2014 року виповнилося 6 років. Про це сказано у листі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 21.07.2011 №1/9-552 "Щодо терміну перебування дітей, які досягли шестирічного віку у дошкільних навчальних закладах", а саме: відповідно до п.1 ст. 12 Закону Україну "Про дошкільну освіту" право на перебування у дошкільних навчальних закладах гарантовано дітям віком від двох місяців до шести (семи) років.  Діти, яким станом на 1 вересня поточного року виповнюється 6 років, мають право за бажанням батьків перебувати в дошкільних навчальних закладах до 7 років.Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305, визначено, що навчальний рік у дошкільних навчальних закладах розпочинається 1 вересня і закінчується 31 травня, а оздоровчий період триває з 1 червня по 31 серпня.Відтак, переведення дітей з однієї вікової групи до іншої здійснюється з 1 вересня поточного року. Одночасно звертаємо увагу, що діти шести (семи) років, які ідуть до школи з 1 вересня, мають право відвідувати дошкільний навчальний заклад до кінця оздоровчого періоду. Отже, діти, яким станом на 1 вересня виповнюється 6 років, мають право, за бажанням батьків, перебувати в ДНЗ до 7 років. Надання додаткових (медичних) довідок не є обов'язковим.У разі потреби (проживання у сільській місцевості) -  заява від батьків директору навчально- виховного комплексу  щодо перебування дитини в складі дошкільного навчального закладу, що функціонує у приміщенні школи. Щиро вдячні Вам за увагу до офіційного веб- сайту відділу освіти Шполянської райдержадміністрації.

Діана
Доброго дня!Я навчаюся на 4-му курсі,спеціальність-вчитель англ. мови та зарубіжної літератури.Скажіть буд-ласка,чи маю я можливість влаштуватися в школу,будучи студентом при зверненні в відділ освіти?

Шановна Діано! Повідомляємо Вам, що відділом освіти Шполянської райдержадміністрації забезпечується неухильне виконання статті 54 Закону України «Про освіту», статей 24 та 26 Закону України «Про загальну середню освіту», згідно яких на посади педагогічних працівників призначаються особи,  які  мають відповідну  педагогічну  освіту, належний  рівень  професійної  підготовки,  фізичний та  психічний  стан  здоров'я  яких дозволяє  виконувати професійні  обов'язки  в  навчальних  закладах  системи  загальної середньої освіти. Зважаючи на це, Ваше працевлаштування на вакантну посаду вчителя англійської мови чи світової літератури можливе  після отримання диплома про освіту .Вдячні Вам за увагу до нашого веб- сайту.

Сергій
Скажіть будьласка яку тривалість відпустки мают адміністрація та ренерський склад ДЮСШ. щиро вдячний за відповідь

Шановний Сергію! Радимо Вам ознайомитися зі змістом статті Меренкової Світлани, провідного державного фінансового існпектора Харківської об'єднаної державної фінансової інспекції, надрукованої у виданні "Бюджетна бухгалтерія" від 23 квітня 2012 року №16. Скачати відскановану нами статтю можна тут. Щиро вдячні Вам за увагу до офіційного веб- сайту відділу освіти Шполянської райдержадміністрації 

При використанні матеріалів з цього ресурсу посилання на офіційний веб-сайт відділу обов`язкове. 20603 Черкаська обл. м.Шпола, вул. Соборна,18, (04741) 5-22-51