Розмір шрифта AAA Колір фона

Сектор освіти, у справах сім’ї, молоді та спорту Шполянської районної державної адміністрації

До уваги керівників закладів освіти!

Поняття «діти з особливими освітніми потребами» та «діти з інвалідністю».

Що спільного та відмінного

Визначено, що категорія «дітей з особливими освітніми потребами» включає: дітей з   порушеннями зору, слуху,  мовлення, інтелекту,    опорно-рухового апарату, емоційно-вольової сфери,   затримкою психічного розвитку, розладу дефіциту уваги,зі складними порушеннями  розвитку,     проблемами соціального змісту.   

Ця категорія дошкільників та школярів може не мати статусу «дитини з інвалідністю», але вона   входить до числа дітей з особливими потребами і потребує особливого відношення в закладах освіти з боку адміністрації, класних керівників, психологічної служби ( в залежності від виду порушень),  педагогів  та інших працівників закладів освіти. Труднощі, які відчувають ці діти у процесі навчання, можуть бути зумовлені недоліками уваги, сприйняття, емоційно-вольової регуляції, самоконтролю, низьким рівнем навчальної діяльності, пасивністю. Вони можуть бути наслідком недорозвинення   пам’яті, мислення, мовлення, моторики у вигляді недостатньої координації рухів, у результаті чого в дитини спостерігається низька працездатність.  Діти з особливими освітніми потребами повинні перебувати у полі зору педагогічної спільноти школи та опікуватись   соціальними працівниками.

 До числа «дітей з особливими освітніми потребами»    в обов’язковому порядку відносяться  діти з інвалідністю, так як вони мають    посвідчення  « дитини –інваліда». Ця категорія дітей може навчатись на загальних підставах в загальноосвітньому закладі, може здобувати освіту на інклюзивній , індивідуальній чи сімейній формах навчання.

Наприклад, дитина має порушення зору середнього рівня, ходить до школи в окулярах, і при тому, погано бачить, інвалідності в дитини немає, але вона повинна потрапити до шкільного соціального паспорта  як «дитина з особливими освітніми потребами». А це означає, що  вихованець закладу повинен бути під   контролем класного керівника, вчителів - предметників та соціального педагога. Ця дитина повинна сидіти на  передній парті, щоб списувати з дошки та  бачити наочний матеріал, отримати спеціальну групу на уроках фізичного виховання, на неї треба звертати увагу при пересуванні по коридору , їдальні і т .д

 Підсумовуючи сказане, варто наголосити, що при складанні звітів треба уяснити, що статистично до сумарного числа «дітей з особливими освітніми потребами» відносяться «діти з інвалідністю», а також  діти з певними порушеннями фізичного чи інтелектуального розвитку без статусу дитини - інваліда.

Директор інклюзивно - ресурсногог центру                    Ольга Толчініна

При використанні матеріалів з цього ресурсу посилання на офіційний веб-сайт відділу обов`язкове. 20603 Черкаська обл. м.Шпола, вул. Соборна,18, (04741) 5-22-51